Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نویسنده، پژوهشگر و منتقد سینما، با تاکید بر اهمیت انتخاب لوکیشن در فیلم سینمایی، گفت: یک کارگردان باید بداند همراه با موضوع چه حسی را در فیلم خود منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نادر طالب زاده عصر پنجشنبه، همزمان با نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر در کارگاه تخصصی «سینمای جهان»، اظهار داشت: محوریت این کلاس گرافیک و زیبا شناسی در سینما و فیلمسازی است چرا که فیلمسازی نیاز به مهارتهای زیبایی شناسانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شناخت درام، انتخاب سوژه و تاثیر لوکیشن در فیلمسازی، از جمله مهارتهای این حرفه هنری است، افزود: یک کارگردان باید بداند همراه با موضوع چه حسی را در فیلم خود منتقل می کند.
این منتقد و کارگردان سینما گفت: لوکیشن در فیلم عنصر مهمی است و به همین دلیل کارگردانان بزرگ مدت زیادی را برای انتخاب لوکیشن در فیلمسازی صرف می کنند.
طالب زاده در ادامه به تحلیل کاربرد «استوری برد» (نقاشی کردن آن چه کارگردان قصد ساختش را دارد) در فیلم سینمایی «لئون» به کارگردانی لوک بسون پرداخت و توضیح داد: اگر نقاشی نمی دانید، می توانید با اشکال ساده، استوری برد تهیه کنید و بعدها یک نقاش این طرح را کامل کند، این نقاشی باید با دیالوگ و حس ترکیب شود و در مجموع استوری برد در کنار دیالوگ ها باید تصویری را از آنچه قرار است به تصویر کشیده شود، ترسیم کند.
وی با بیان اینکه برخی از کارگردانان نظیر فرانسیس فورد کوپولا نه تنها سکانس ها را بر اساس استوری برد تنظیم می کنند بلکه هدف صحنه را نیز می نویسند و فلسفه آن را در کل قصه روی کاغذ می آورند، افزود: هر فیلمساز خوبی شخصیت اول را همان ابتدای اثر برملا نمی کند، بلکه با تعلیقی سینمایی کاراکتر اصلی را به مخاطب معرفی می کند.
طالب زاده خاطرنشان کرد: قطعا بدون استوری برد نمی توان به نماهای نزدیک و دور در فیلم رسید.
این کارگردان سینما با بیان اینکه استوری برد باعث می شود کارگردان پیش از آن که فیلم را خلق کند، آن را دیده باشد، افزود: فیلمسازی بدون ترسیم استوری برد مانند حضور در میدان جنگ بدون شمشیر است و ریسک دارد.
به گزارش ایرنا، بخش دوم این کارگاه به پرسش و پاسخ اختصاص یافت.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز پنجشنبه (30 فروردین ماه) آغاز شده و تا 7 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**9246**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جهاني فجر 97 فيلم طالب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم) تیپ و استایل جدید بازیگر نقش کودکی جواد جوادی در ونکوور (فیلم) تغییر صدا و چهره رحمان و رحیم سریال پایتخت بعد ۹ سال (فیلم)

دیگر خبرها

  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • کول پالمر پنجمین بازیکن تاریخ چلسی با تاثیرگذاری روی حداقل 30 گل در یک فصل لیگ برتر انگلیس
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است