Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@02:02:47 GMT

اولین همایش ملی خیرین روستا در تربت جام برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۷۵۵۷

اولین همایش ملی خیرین روستا در تربت جام برگزار شد

تربت جام ـ اولین همایش خیرین روستا با حضور مهمانان کشوری و استانی صبح امروز ۵ شنبه به مدت یک روز با رویکرد اشتغال در روستا در منطقه باستانی خرگرد جام و دو روستای محمودآباد ولنگر برگزار شد.

مدیر کل دفترمطالعات سیاسی وزرات امور خارجه درحاشیه  این مراسم به خبرنگار قدس آنلاین گفت: خرگرد کهن جام در گذشته خاستگاه علم و ادب بوده بزرگانی همچون عبدالرحمن جامی خاتم الشعرای ایران در این منطقه زاده شده اند و وجود عارف نامی قاسم انوار د رقرن هفتم هجری نشان داده که این مکان داری فرهنگ دینی و ارزشی بوده که این با  توجه به همین شواهد کانون شرق کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرد فراموشی بر خرگرد کهن جام نشسته است

مرتضی دامن پاک گفت: متاسفانه  گرد فراموشی بر خرگرد کهن جام نشسته است و برگزاری چنین همایشی می تواند با حضور مهمانان کشوری نمایان شود و این میراث غنی برای همیشه در تاریخ ماندگار است ولازم است خیرین نیکوکار برای رفع فقرو محرومیت بریا این منطقه کهن گام بردارند و همکاری خوب خیرین برای رفع مشکلات همچون ایجاد اشتغال با توجه به رویکردهای گردشگری می تواند به این سرزمین باستانی کمک کند.

وی گفت: خرگرد کهن جام باید به قطب گردشگری تبدیل شود و این همایش می تواند برای تحقق این خواسته برای پتانسیل های این منطقه کمک کند.

افزایش فقردر روستا  در شان نظام نیست

مدیر عامل خیرین بیمارهای خاص کشور به نقش خیرین در جامعه اشاره کرد وگفت: موفقیت خیرین مستلزم همکاری با دولت است و به تنهایی  نمی تواند موفق شوند و دو لت باید در روستاهای کوچک زیرساخت ها را آماده کند امکان خدمت ایجاد شود.

فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت: ارائه خدمات از سوی خیرین باید متناسب با زیرساخت ها باشد تا کارامدی آن برای مردم مشهود باشد و لازم است دولت هم همکاری خوبی با خیرین داشته باشند و

من بیشتر درزمینه بیمارهای خاص همکاری دارم  و بیماران این منطقه حتما پوشش درمانی خواهیم داد.  

فرزند مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی در ادامه به فقر در روستاها اشاره کرد وگفت: روز به روز مشکلات معیشتی مردم افزوده می شود و با گذشت ۴۰ سال از انقلاب  همچنان فقردر روستا ها افزایش پیدا کرده است ودر شان نظام نیست و علت این فقر سکانداری دولتی ها در کشور بوده است و لازم است برای کاهش محرومیت در جامعه امور را به مردم سپرده شود و تا زمانی که ما خودمان را قیم مردم بدانیم این مشکلات افزوده خواهد شد.

وی رفع مشکلات در روستا را اشتغالزایی دانست و افزود: باید دست از گداپروری برداریم و نیازمندان را به سوی اشتغالزایی سوق دهیم و این رویکرد می تواند مشکلات را در روستا کمتر کند.

 توسعه روستا با آب، برق، گاز و اینترنت نیست

محمد سعیدی کیا دراین همایش گفت: توسعه روستا با آب، برق، گاز و اینترنت آباد نمی شود بلکه نیازمند اشتغال و تلاش مردم در تولید اقتصادی است که بنیاد مستضعفان برای توانمند سازی روستاهای محروم برنامه های متنوعی خواهد داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: طرح توسعه روستایی از روستا های محروم کرمان شروع شده و با مدل جدید و کارشناسی که می تواند برای رفع فقر و محرومیت در کشور کمک کند و

وی گفت: محرومیت روستا در کشور در شان نظام نیست و علت عقب ماند گی در روستا عدم تعریف آبادانی بوده و درحال حاضر بریا توسعه روستا در طرح های مختلفی نیاز سنجی شده است و نمی توان برای هر منطقه روستایی یک مدل توسعه ایجاد کرد.

وی گفت: طرح جامعه توسعه روستایی ار سال ۹۴ آغاز شده است و تاکنون توانسته ایم با همت بنیاد علوی خدمات خوبی در ۱۴۷ روستا تحت پوشش این نهاد انجام شده است و با ایجاد صندوق های محلی که توسط خود مردم ایحاد شده است در مسیر اشتغال همان منطقه به انداز پرداختی های مردم بنیاد علوی پول خواهد داد تا مردم بتوانند به اشتغال جامعه کمک کنند.

وی اعلام کرد: بنیاد علوی علاوه بر حمایت های ملی از روستا به برنامه فرهنگی توجه داشته و تاکنون یک هزارنفر آموزش کارهای فرهنگی و آموزشی توسط سارمان فنی حرفه ای انجام داده گردیده و به آنان گواهینامه مهارت صادر شده است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در سنندج برگزار می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرستاد دیه کردستان گفت: جشن گلریزان با حضور ۶۰۰ نفر از مسئولان ارشد استانی، مدیران، صاحبان شرکت‌ها، خیرین و مردم نیکوکار سنندجی برگزار می شود.

خسروی امروز شنبه (۲۶ اسفندماه) در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی با حضور ۶۰۰ نفر از خیرین سنندجی و مردم نیکوکار در محل مجتمع فرهنگی، فجر امروز شنبه ساعت ۱۷ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه زندانیان چشم انتظار کمک های خیرین هستند، تصریح کرد: در آستانه عید نوروز با آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی، کانون خانواده هایشان گرم ترشده و مهربانی و انسانیت در سنندج طنین انداز خواهد شد.

مدیر ستاد دیه استان، از تمامی کسانی که می توانند در آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، نقش ایفا کنند برای حضور در جشن گلریزان دعوت کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همایش جایزه ملی شهریار به مناسبت روز شهردار 
  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد
  • خیرین همدانی به ۵۴ روستا آبرسانی کردند
  •  توانمند سازی بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی
  • همایش تجلیل از اعضای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار شد
  • برگزاری ویژه برنامه «آخرین لحظه، اولین پیمان» در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • جشن گلریزان در سنندج برگزار می‌شود
  • تحقق آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا در دولت سیزدهم
  • دامغان؛ جزیره گویش‌هاست + فیلم