Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@00:54:55 GMT

برگزاری مراسم نکوداشت صاحب جواهر در قم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۷۵۸۵

برگزاری مراسم نکوداشت صاحب جواهر در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله شیخ محمدحسن نجفی مشهور به صاحب جواهر با پیام آیت الله صافی گلپایگانی امروز در مدرسه حضرت آیت الله  گلپایگانی قم برگزار شد.

مرسم نکوداشت صاحب جواهر آيت الله شيخ محمدحسن نجفی (از نوادگان ملا عبدالرحیم شریف اصفهانی) صاحب کتاب مشهور (جواهرالکلام) از کتب فقه استدلالی شيعه است که در شرح کتاب شرايع الاسلام محقق حلی نگاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آيت الله صافی گلپايگاني در پيام خود، صاحب جواهر را معجزه قرن سيزدهم و کتاب وی را دايره المعارف فقه شيعی و افتخار بزرگ جهان تشيع دانستند.

ايشان در پيام خود به فضلا و طلاب حوزه علمیه توصيه کردند که برای بهره گيری بيشتر از علوم آل محمد، خود را از برکات اين کتاب گران سنگ محروم نکنند.

آيت الله کريمی جهرمی از اساتيد حوزه علميه قم در سخنانی روش علمی صاحب جواهر را مورد توجه قرار داد و گفت: استنادات وی به کتاب و سنت، عجين کردن تحقيق با معنويت و اهميت دادن به نظرات مخالف از مهمترين ويژگی های روش علمی اوست.

حجت الاسلام والمسلمين عليدوست هم به روش شناسی فقهی صاحب جواهر اشاره کرد و گفت: انضباط فقهی در کنار حفظ اصول ويژگی های صاحب جواهر است.

حجت الاسلام و المسلمين مبلغی ديگر سخنران اين نکوداشت بود که در سخنان خود تصريح کرد: صاحب جواهر نخستين کسی است که بر لزوم پرهيز از تاسيس فقه جديد تاکيد کرده است.

وی افزود: ايجاد يک رشته مستقل در حوزه در خصوص شناخت جواهر الکلام ضروری است.

دبير علمی اين همايش نيز گفت: 10مقاله سفارش داده شده به پژوهشگران، به اين مراسم رسيده که چاپ و منتشر می شود.

 عشايری به جايگاه ويژه کتاب جواهرالکلام در نظام اسلامي اشاره کرد و گفت: از آن جا که نظام اسلامی الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت، و تحول خواهی در عين تعلق به حفظ چارچوب ها را دنبال می کند، اين کتاب ارزشمند نقش موثری در اين زمينه دارد.

مرحوم صاحب جواهر در اول شعبان سال1266هجری قمری در نجف اشرف دار فانی را وداع کرد.

انتهای پیام/ش

بزرگداشت صاحب جواهر در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار سخن بزرگان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی

(تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه
  • (تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • عکس/مراسم چهلمین روز در گذشت آیت الله امامی کاشانی
  • پیام تبریک سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به مناسبت روز ارتش
  • خوشدلی صاحب‌منصبان گذشته به کدخدای خود، عامل گستاخی صهیون شد
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟