Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: انجام نخستین پیوند کبد استان گیلان و نجات ۲۰۰ نفر از عوارض دائمی سکته مغزی بخشی از فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان است. ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده چابک ظهر امروز در جلسه مجمع سلامت استان گیلان در رشت اظهار داشت: تعریفی که امروزه سازمان بهداشت جهانی از سلامت دارد نسبت به گذشته متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: امروزه نداشتن بیماری به‌معنای سالم بودن نیست زیرا انسان سالم باید نقش فعال اجتماعی، سلامت روحی و رفاه معیشتی نیز داشته باشد.

یوسف‌زاده چابک با اعلام اینکه تمام فعالیت‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان انجام می شود تنها 25 درصد از عوامل اثرگذار در حوزه سلامت را پوشش می‌دهد گفت: 75 درصد از سلامت مردم مربوط به معنویت، نشاط، داشتن نقش اجتماعی فعال و رفاه معیشتی است که تامین همه آن توسط وزارت بهداشت غیرممکن است.

وی با بیان اینکه مجمع سلامت استان گیلان در بر گیرنده تمام عوامل موثر بر حوزه سلامت بوده و فقط مربوط به بهداشت و درمان نیست افزود: انجام نخستین پیوند کبد استان گیلان و نجات 200 نفر از عوارض دائمی سکته مغزی بخشی از فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت توجه به معیشت خانواده‌ها در راستای سلامت کودکان و پاسخ به سئوالات جوانان و نوجوانان در راستای ایجاد سلامت روحی در آن‌ها ابراز داشت: امروزه بیماری‌های واگیر 75 درصد از علل مرگ‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

یوسف‌زاده چابک با اعلام اینکه رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی سبب می‌شود تا قبل از شکل‌گیری بیماری و از ایجاد آن پیشگیری شود تصریح کرد: مشکلات محیط‌زیست و آلودگی ناشی از زباله و فاضلاب‌ها با همکاری مردم حل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کانون سلامت محلات را نقطه شروع اجتماعی شدن حوزه سلامت دانست و گفت: در این کانون ها 6 کارگروه برای رسیدگی به وضعیت سلام جسمی و روحی خانواده‌ها تشکیل می‌شود و هرکانون 4 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که تحت آموزش و مراقبت قرار می‌گیرند‌.

وی با اعلام اینکه در راستای اجتماعی شدن حوزه سلامت برای هر 12 هزار نفر یک پزشک خانواده در نظر گرفته شده که بر اساس سیاست‌گذاری باید به هر 4 هزار نفر یک پزشک برسد افزود: با اجرای طرح اجتماعی کردن حوزه سلامت به‌دنبال ایجاد یک نظام و شبکه اجتماعی هستیم که سواد سلامت جامعه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت پاناما راه یافت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین المللی این جشنواره که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنر‌های معاصر پاناما برگزار شده است که این فستیوال امروز ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره بین المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند. 

فیلم کوتاه لان در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: هر چیزی آنطوری که فکر می‌کنید نخواهد بود. باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولا در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین