Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@11:08:20 GMT

اجرای طرح ترسیب کربن درمناطق محروم استان یزد + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۷۹۴۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد , مجري طرح ترسيب کربن در استان يزد گفت :سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور با توجه به نتايج مثبت اجراي طرح "توسعه روستايي و مديريت مشارکتي منابع طبيعي" با عنوان "ترسيب کربن"، درصدد توسعه اين طرح در مناطق محروم و کمتر توسعه يافته کشور برآمد.
 سيدحسين موسوي‏نيا افزود:  دفتر برنامه عمران ملل متحد نيز با استقبال از اين رويکرد، حمايت همه جانبه خود را از اجرا و تعميم طرح مزبور در ساير استان‌هاي کشورمان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه استان يزد از جمله استان‌هايي است که از سه سال قبل  به مجموعه استان‌هاي مجري طرح تعميم ترسيب کربن ملحق شد خاطر نشان کرد : هدف اصلي اين طرح را مشارکت مردم در به‏‏سازي و شناسايي داشته‏‏ها و توانايي‎‎هاي بالقوه روستا و روستاييان است و اميداريم با اجراي اين طرح، ارتقاي توانمندي جوامع محلي براي احياي مديريت، توسعه و بهره‏‏برداري پايدار از منابع طبيعي و نيز توسعه روستايي را شاهد باشيم.
مجري استاني طرح ترسيب کربن با اشاره به اينکه هم اکنون  اين طرح در 11 روستاي بخش بهمن شهرستان ابرکوهاجرايي شده و با اشاره به ارزيابي‎‎ها و بازديدهاي صورت گرفته از مناطق پيشنهادي، دارايي‌ها و سرمايه‌هاي پنجگانه منطبق بر الگوي توسعه پايدار در هر يک از مناطق بررسي و در نهايت سايت پيشنهادي بخش بهمن در شهرستان ابرکوه به دليل دارا بودن شرايطي از قبيل محروميت، فقر، مهاجرت، مشکلات ناشي از فرسايش بادي، دانش بومي‌ و غني مبارزه با فرسايش بادي، نيروي کارشناسي و انساني ماهر و غيره به عنوان اولويت اول انتخاب شد.
موسوي نيا  اشاره کرد : البته منطقه چاهک در شهرستان خاتم نيز به لحاظ دارا بودن شرايطي از قبيل محروميت، فقر، وابستگي شديد ساکنان به جنگل و مرتع و تخريب شديد و پتانسيل بالاي احيا به عنوان اولويت دوم براي اجراي طرح ترسيب کربن در استان يزد معرفي شد.
مجري استاني طرح ترسيب کربن در خصوص دستاوردهاي اين طرح تاکنون عنوان کرد: برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و ترويجي کشاورزي، تشکيل 63 گروه توسعه روستايي و تشکيل 63 صندوق خرد اعتباري با پس‏انداز حدود 400 ميليون تومان از سوي مردم ,  ايجاد اشتغال حدود يکصد نفر و تثبيت و تقويت ساير مشاغل از دستاوردهاي اجراي اين طرح تاکنون بوده است.. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • ببینید | ردپای آبی
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد