گفتگو با مدیران پیام رسان های داخلی (ایتا ،سروش ،بیسفون و گپ)
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۷۹۸۸
برنامه ثریا با محوریت حضور مدیران پیام رسان های داخلی دیشب پخش شد.
در این نشست مدیران ۴ پیامرسانهای ایتا، بیسفون پلاس، سروش و گپ حضور داشتند و علاوه بر معرفی پیام رسان خود به سوالات مخاطبان درباره پیام رسان های داخلی نیز پاسخ دادند.
مدیر پیام رسان ایتا: سرعت پیام رسان داخلی با اینترنت وای فای بیشتر از اینترنت موبایل استمحسن غفاری مدیر پیام رسان ایتا در پاسخ به اینکه این پیام رسان مشابه تلگرام است گفت: حتی یک ویرگول از کد تلگرام استفاده نکرده ایم و تنها برای این که بیشتر برای مردم آشنا و ملموس باشیم از پروتکل تلگرام استفاده کردیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره تفاوت سرعت ارایه سرویس به سرویس داخلی و خارجی، گفت: برای مثال سرعت دسترسی به پیام رسان های داخلی با اینترنت وای فای بیشتر از اینترنت موبایل است و این به دلیل اولویت دادن اپراتورها به مطالبه بیشتر مخاطب است. علاوه بر این، این موضوع را در ارسال پیامک های نوتیفیکیشن از سرویسهای خارجی نیز شاهد هستیم که پیامکی که قرار است از سرویس دهنده خارجی ارسال شود سریعتر از پیامکی که از قرار است از سرویس دهنده داخلی ارسال شود به دست مشترک می رسد.
وی گفت: اگر عزم عمومی بین مردم، صاحبان کسب و کار و حاکمیت ایجاد شود فناوری در کشور رشد می کند.
وی با انتقاد از برخی تصمیمات دستوری برای حمایت از پیام رسان ها گفت: در حال حاضر مصوبه محاسبه یک سومی پهنای باند برای استفاده از پیام رسان های داخلی ابلاغ شده اما این موضوع تا چه حد کارشناسی شده است؟ در حال حاضر در اپراتورهای موبایل چرخه درآمد ناشر تولید کننده محتوا و پخش کننده وجود دارد که هر چند اغلب درآمد به اپراتور میرسد اما بالاخره درآمدی نیز به ناشر می رسد. مقررات چرخه درآمد محتوا در کشور داشت به شکل صحیح پیش می رفت که اخیرا به یکباره متوقف شد.
وی درباره گرفته شدن اسامی کانال های پرمخاطب در پیام رسان های داخلی برای کوچ از تلگرام، گفت: پیش از این نیز اعلام کرده ایم کانال هایی که ۵۰۰۰ عضو دارند اگر اسم کانال توسط فرد دیگری گرفته شده باید به دارنده کانال منتقل شود تا حقوق صاحب برند رعایت شود این موضوع در تلگرام نیز وجود دارد.
مدیر بیسفون پلاس: قرار شد ۲۴ ساعت مجوز نشر برخط برای کانال بیسفون صادر کنند حتی یک بار هم نشدنماینده پیام رسان بیسفون پلاس با بیان اینکه کانال ابداع پیام رسان بیستون بود گفت: در آن زمان به دوستان گفتیم که این امکان یک رسانه خواهد بود و قرار شد که ۲۴ ساعت مجوز نشر برخط صادر کنند اما از زمان فعالیت بیستم تاکنون حتی یک نفر هم نتوانسته مجوز نشر برخط برای کانال بیستون بگیرد این در حالی که تلگرام پر از کانال است.
وی با بیان اینکه تلگرام بسیاری از معادلات پیام رسان های دیگر را نیز بر هم زد گفت: برای مثال پیام رسان لاین در یک سال ۹۰ میلیون دلار از فروش استیکر درآمد داشته تلگرام استیکر را رایگان ارائه کرد.
وی با انتقاد از برخی قوانین مرتبط با این کسب و کار در کشور گفت: در قانون جرایم رایانهای بسیاری از موارد منسوخ شده و در عوض بسیاری از موارد که امروز کاربرد دارند دیده نشده اند.
وی گفت: در سال ۹۴ تصمیم گرفتیم از ابتدا پیام رسان را طراحی کنیم و بیسفون به بیسفون پلاس تغییر کرد.
وی همچنین با اشاره به لزوم پیش بینی فضای ابری برای فعالیت های آنلاین گفت: در حال حاضر فضای ابری در کشور برای استفاده استارتاپ ها وجود ندارد و مسئولان داخلی باید فکری به حال فضای ابری کشور کنند تا نرم افزار ها و ایده ها بتوانند با هزینه کم راه اندازی شوند.
نماینده پیام رسان بیسفون پلاس در پاسخ به این سوال که کاربران میگویند سرعت آپلود فیلم در پیام رسان های داخلی کم است، گفت: این موضوع به اولویت بندی اپراتورهای موبایل بر می گردد. به این معنی که اپراتورهای موبایل تلاش دارند تا آنچه مردم دنبال آن هستند را در اولویت دسترسی قرار دهند و از این اپلیکیشن هایی که بیشتر مورد استفاده مردم قرار میگیرند سریعتر هم اجرا می شوند.
نماینده پیام رسان بیسفون پلاس گفت: امروز تماس صوتی در بیستون پلاس رایگان نیست. اولین بار این خدمت در اربعین چند سال گذشته ارایه شد که بعد از سه ماه به دلیل اعتراض اپراتور های موبایل به رگولاتوری محدود شد و مجدد این سرویس به صورت پولی راه اندازی شده است که البته هزینه تماس با آن ۴۰ تا ۷۰ درصد ارزانتر از اپراتورهای موبایل است.
مدیر سروش: تمامی پیام رسان های داخلی فعال شوند چند ده برابر تلگرام کسب و کار راه میافتدسید حسین مسیح پور نماینده پیام رسان سروش گفت: اگر تمامی پیام رسان های داخلی فعال شوند چند ده برابر پیام رسان خارجی کسب و کار راه میافتد.
به گفته وی، پیام رسان های داخلی اکنون امکاناتی دارند که تلگرام هم ندارد که علاوه بر امکان پرداخت ریالی، در حال حاضر پیام رسان سروش امکان پرداخت ارزی برای فروش کالا به مشتری خارجی را نیز فراهم کرده است.
مدیر پیامرسان گپ: یک روزه تعداد ثبت نام در پیام رسان های داخلی ۶ برابر شده استمهدی انجیدنی مدیر پیامرسان گپ با بیان اینکه تماس رایگان در این اپلیکیشن وجود دارد گفت: امروز نسبت به دیروز تعداد ثبت نام در گپ ۶ برابر شده و احتمالا این موضوع برای دیگر پیامرسانها نیز اتفاق افتاده است.
وی در پاسخ به این سوال کاربران که آیا امکان تجمیع تمامی پیغام های کاربران در پیام رسان های مختلف در یک پیام رسان تجمیع شود، گفت: در حال حاضر گپ با یک پیام سال دیگر به نام رینگ این کار را انجام داده است و با یک پیام رسان خارجی نیز در حال انجام این کار است که اتحاد دو قلوی پیام رسان و رینگ و اتحاد سه قلوی آنها را به زودی اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر در تماس صوتی هم تبادل اطلاعات داریم. این موضوع تاکنون مورد توجه پیام رسان ها نبوده زیرا هر یک از پیام رسان ها حجمی از کاربر را داشتند که پاسخ می دادند و این نیاز را احساس نکردند.
وی گفت: همه مسئولان در تلگرام اکانت دارند و اینکه امروز از تلگرام بیرون بیایند خیلی مهم است.
منبع: فارس
بهترین جایگزین تلگرام بیسفون پلاس چیست پیام رسان ایتا ساخت کجاست پیام رسان سروش پیام رسان سروش برای کامپیوتر پیام رسان گپ صاحب پیام رسان سروش مدیر پیام رسان بیسفون نرم افزار پیام رسان ایرانی ۱۳۹۷-۰۱-۳۰مدیر مطالب مرتبطچرا حالا سلبریتی ها را قورباغه میخوانند؟!۳۰ فروردین ۱۳۹۷
شهادت سرگرد خیرالله امان زاده توسط قاتل فراری۳۰ فروردین ۱۳۹۷
دفترخانه های اسناد رسمی اسلامشهر +آدرس و شماره تلفن۳۰ فروردین ۱۳۹۷
نظرتان را ثبت نمایید لغو پاسخآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند * *
دیدگاه
نام *
ایمیل *
وب سایت
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.
© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten
منبع: ساتین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به بیبدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
فیلم سینمایی "بیبدن" دنبال زدن تلنگری به خانوادههاست و قصد دارد در بستر یک داستان جنایی، گسستهای والدین و فرزندان و روابط بعضاً ناقص آنها را به رخ بکشد. - اخبار فرهنگی -
خبرگزاری تسنیم- گروه فرهنگی
فیلم «بیبدن» ساخته مرتضی علیزادهِ فیلم اولی با نویسندگی کاظم دانشی، خیلی زود پس از رونمایی از جشنواره فیلم فجر به پرده سینما رسید و با فروش بیش از 32 میلیارد تومانی تا به امروز، اقبال نسبتا خوبی را به عنوان فیلمی در ژانر درام جنایی به خود دید.
دانشی که پیش از این با ساخت «علفزار» تجربه خوبی از بازخوانی پروندههای جنایی کسب کرده بود، این بار در مقام نویسنده، سراغ داستانی نزدیک به واقعیت رفت و با برداشتی آزاد از پرونده «غزاله و آرمان» که مربوط به سالهای 1392 تا 1400 است، فیلمی در ژانر درام جنایی را به سینماها آورد تا روایتگر یکی از هولناکترین قتلهای چند سال اخیر و در عین حال جنجالیترین پرونده قضایی باشد.
حواشی روز پنجم فیلم فجر|رقابت سنگین «بی بدن» و «بهشت تبهکاران» بر سیمرغ حاشیه/ 14 کیلو کم کن تا «مجنون» شوی!مروری بر زیرمتنهای نهفته در این اثر، یک پیام روشن و جدی را برای مخاطبانش دارد و آنهم تلاش کارگردان و نویسنده برای ایجاد یک پل ارتباطی بین این پرونده قتل با عقبه روابط عاطفی در هر 2 خانواده قاتل و مقتول است. موضوعی که در شخصیتپردازی و دیالوگگویی بازیگران و نوع بازی آنها نهفته شده و شاید مخاطب را پس از تماشای فیلم به این فکر فرو ببرد که آیا میشد قتلی اتفاق نیفتد؟ به جز فرد قاتل، آیا افراد دیگری هم در شکلگیری این جنایت هولناک سهم داشتند؟ به نظر میرسد که پاسخ به هر دو سوال «مثبت» است؛ اما چرا؟
جستوجو در شخصیتپردازی بازیگران فیلم، ابعاد دیگری از قتل دختر جوان (ارغوان) را به نمایش میگذارد؛ سروش صحت در نقش پدر «ارغوان»، کاملا منفعل و سرد است، از مهمترین اتفاقات رخ داده در بطن خانوادهاش بیخبر است، تلاشی برای ارتباط پدرانه با دخترش برای فهم نیازهای او در دوران حساس جوانی و نوجوانی نمیکند و حتی پس از مرگ او با حالتی سردرگم و بیاراده، تنها شنونده دیالوگهای طرفین است. رفتار منفعلانه او در اکثر سکانسهای فیلم، مخاطب را آزار میدهد که چرا این مرد، حتی یک برخورد سخت و خشن با قاتل دخترش ندارد؟ که البته به نظر میرسد این شخصیتپردازی و بازیگردانی به عمد توسط کارگردان طراحی شده است.
در نگاه اول، شاید به نظر برسد که انتخاب چنین نقشی برای سروش صحت با توجه به عقبه بازیگری او، اشتباه بوده اما نباید فراموش کنیم که کارگردان بی بدن به دنبال نمایش «پدر بیمسئولیت» است. پدری که حتی حساسیت لازم برای امور روزانه دخترش را ندارد و سردرگم در زندگی روزمره تا جایی پیش میرود که با خبر قتل دخترش مواجه میشود.
البته اینکه سروش صحت در ایفای چنین نقشی موفق عمل کرده یا خیر، موضوع دیگری است. صحت را بیشتر با ایفای نقش در بازیهای انرژیک میشناسیم و بازی در نقش پدر ارغوان تجربه جدیدی برای اوست. برای یادآوری هنرمندی سروش صحت در بیبدن فارغ از نقدی که به بازی کم عمق او وارد است، کافی است بازی احساسی او در جایی که از عروسی دخترش یاد میکند را دوباره مرور کنیم تا بازی هنرمندانه او در آنجا تبدیل به یکی از ماندگارترین سکانسهای بیبدن شود.
در نقطه مقابل، الناز شاکردوست ایفاگر نقش مادر «ارغوان» است که هدایت پرونده را به دست گرفته و برخلاف پدر، با کنگشریاش، قاتل را تا چوبه دار بدرقه میکند؛ در ظاهرِ ماجرا، با مادری دلسوز طرفیم، اما در تعدادی از سکانسهای فیلم پنهانکاری او تو ذوق میزند و در نهایت زنجیرهای از اتفاقات که ارغوان را به آن سرنوشت شوم دچار میکند. شاکردوست نمادی از مادر مهربان اما «پنهانکار» است. پنهانکاری او در بخشهای مختلفی از فیلم دیده میشود. از پنهانکاری او در ماجرای کویر رفتن ارغوان با دوستانش و اتفاقات تلخ بعدش تا ارتباط پنهانی سروش و ارغوان.
خانوادهای را تصور کنید که مادرش پنهانکار است و مهمترین رخدادهای فرزندش را با همسر خود در میان نمیگذارد، پدر هم تلاش چندانی برای ارتباط گرفتن با دختر و کنترل رفت و آمدهای او ندارد؛ خروجی این همه بیمسئولیتی والدین چه میتواند باشد؟
سری به خانواده قاتل بزنیم؛ پژمان جمشیدی در نقش پدر سروش، رقم زننده یک شکست عاطفی برای پسرش است؛ او به راحتی همسر اول خود را ترک کرده و بدون توجه به آیندهای که انتظار پسرش را در سنین حساس نوجوانی میکشد، تصمیم به ازدواج مجدد میگیرد. لجبازیهای مکرر او و هدایت سروش در مسیر اشتباه هم مزید بر علت میشود که سرنوشت سروش بیشباهت با ارغوان نباشد. به نظر میرسد در اینجا هم با جنس دیگری از «پدر بیمسئولیت» مواجهیم؛ پدری که غرورش از فرزندش مهمتر است و بهای این غرور، خون پسرش است.
ماجرا به همینجا ختم نمیشود؛ سوی دیگری از پرونده قتل ارغوان، یک دختر جوان که مالامال از حسادت است، نشسته؛ در ظاهر دوست است، در واقعیت دشمن؛ در ظاهر، عملی که مرتکب میشود، ساده است اما اثر وضعی کار او به قدری عمیق است که آتش یک خشم مردانه را شعلهور میکند و در نهایت به جنایتی هولناک ختم میشود. «دوست حسود» گاهی از دشمن هم خطرناکتر است.
بیبدن ضد قصاص است؟
یکی از سوالاتی که پس از اکران این فیلم مطرح شد، همین موضوع بود؛ آیا بیبدن از قصاص طرفداری میکند یا علیه آن است؟ تجربه تماشای فیلمهایی که برچسب «ضد قصاص» را یدک میکشند، نشان میدهد که مخاطب وقتی صندلی سینما را ترک میکند، برای فرد اعدام شده دلسوزی میکند؛ آیا این اتفاق در بیبدن برای سروش تکرار میشود؟
تصاویر دوربینهای مدار بسته که در بخشی از فیلم پخش میشود، بخش مهمی از حقیقت پرونده و مرتکبین جرم را فاش میکند؛ از سویی دیگر، تمام اتفاقات برای اینکه قاتل بخشیده شود، به خوبی کنار هم چیده شده اما پدر سروش همه راهها را برای بخشش میبندد. موضع بی بدن نسبت به قصاص متفاوت است؛ روی انجام قصاص پافشاری نمیکند و بارها اعلام میکند که راه بخشش باز است و از سویی دیگر، موضع آوانگارد نیز نسبت به این مسئله نمیگیرد. به نظر میرسد که کارگردان و نویسنده هوشمندانه از کنار این مسئله عبور کردند تا سراغ مسئلهای مهمتر بروند و آنهم «گسستهای درون یک خانواده» است.
چرا پیگیری مورد «بی بدن» مهم است/ نباید زیر بار حق کشی رفت
یک بازیِ درخشان، یک بازیِ درخشانتر
اگر الناز شاکردوست را کنار بگذاریم، دو بازی درخشان در بیبدن توجهات را به خود جلب کرد؛ نوید پورفرج و گلاره عباسی.
پورفرج که با بازی در فیلمهای سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» و «مغز استخوان» توانایی هنریاش را به رخ کشید، در بیبدن هم به عنوان بازپرس ایفای نقش کرد و درخشان بود. او هم کنش قهرمانی داشت، هم در جایی پایش لغزید و به ضدقهرمان تبدیل شد و به خوبی از پس هر دو نقش برآمد. تلاش او برای بخشش قاتلینی که در پروندههایش با آنها سروکار دارد، برای مخاطب قابل باور است.
در نقطه مقابل، گلاره عباسی را در نقش مادر سروش میبینیم که علیرغم بازی کوتاهش اما بسیار اثرگذار است و نقش مادر شکست خورده را به خوبی بازی میکند.
بیبدن شباهتهای زیادی به «علفزار»، فیلم قبلی کاظم دانشی دارد، اگرچه شاید به اندازه آن جسور نباشد و خیلی سراغ خط قرمزها نرود اما به هر حال امضای دانشی پای آن است. اوست که داستان را از لابهلای پروندههای قضایی که عمدتا دسترسی به آنها ساده نیست، بیرون میکشد و خط سیر یک درام جنایی را کنار قرار میدهد. تنها ابهام این است که چرا خود او در نقش کارگردان حاضر نشد؟
به نظر میرسد که بیبدن دنبال زدن تلنگری به خانوادههاست و قصد دارد در بستر یک داستان جنایی، گسستهای والدین و فرزندان و روابط بعضاً ناقص آنها را به رخ بکشد. «پدر بیمسئولیت»، «مادر پنهانکار» و «دوست حسود» اگرچه قاتل نیستند، اما در وقوع این جنایت بیگناه هم نیستند.
انتهای پیام/