Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، تروریست‌ها در دومای سوریه مانع ورود هیأت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به این منطقه و دسترسی به منطقه‌ای که حمله شیمیایی در آن صورت گرفته بود، می‌شوند.

بوگدانوف در ادامه تصریح کرد: «رخدادهای اخیر نشان می‌دهد که متأسفانه (تهدیدات) همچنان باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شبه‌نظامیانی وجود دارند که شهروندان را می‌ترسانند به ویژه در کار نمایندگان جامعه بین‌الملل-سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی- مداخله می‌کنند. برخی نمی‌خواهند که تحقیقات حرفه ای بی‌طرفانه انجام گیرد».

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «احمد اوزومجو» مدیرکل سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی روز گذشته در نشستی در مقر این سازمان در لاهه گفته بود که تیم امنیتی سازمان ملل مجبور به عقب نشینی شده و این مسئله ورود بازرسان تسلیحات شیمیایی که قرار بود از منطقه حمله شیمیایی ادعایی اخیر بازدید کنند را به تأخیر انداخته است.

در عین حال اوایل این هفته بود که هیأت نمایندگی انگلیس در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی مدعی شده بود که روسیه و سوریه اجازه دسترسی بازرسان این سازمان به دوما را نمی‌دهند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با رد این ادعاها گفته بود که این تأخیر به دلیل حملات هوایی آمریکا در سوریه اتفاق افتاده است که تلاش‌های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی برای انجام تحقیقات درباره حمله ادعایی در دوما را تضعیف کرده بود.

در تاریخ 7 آوریل چند رسانه به نقل از تروریست‌های سوریه، دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دومای غوطه شرقی سوریه متهم کردند.

شنبه 14 آوریل (25 فروردین) آمریکا، فرانسه و انگلیس حملاتی را به شماری از اهداف در سوریه به بهانه حمله شیمیایی منتسب به دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به حومه «دوما» در دمشق انجام دادند.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، این سه کشور، حدود 100 موشک کروز و هوا به زمین شلیک کردند که دفاع هوایی روسیه، اکثر این موشک‌ها را منهدم کرد.

این حمله همان روزی رخ داد که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قصد داشت تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی که غرب مدعی است، دمشق انجام داده است، آغاز کند.

دولت سوریه تمامی این اتهامات را رد کرده است و تصریح کرده است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، «تهاجم وحشیانه» بوده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد