Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،با افزایش هشدارها و تهدیدهای جنگ‌طلبانه مقامات تل‌آویو خطاب به ایران درباره پاسخ ندادن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تی4 سوریه، به نظر می‌رسد تل‌آویو در حال آماده سازی افکار عمومی و تحریک‌ آنان برای جنگی جدید است.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ضمن یک گزارش خود نوشت: «ارتش اسرائیل نهایتا در حال روشنگری کردن درباره تهدید (حمله ایران) است تا افکار عمومی اسرائیل را برای آنچه درگیری نظامی اجتناب‌ناپذیر با ایران است، آماده کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبکا با ادعای نادرست بودن مصاحبه مطرح شده در نیویورک تایمز مبنی بر اینکه حمله به پایگاه هوایی تی4 اولین حمله رژیم صهیونیستی به اهداف ایرانی در سوریه بود، نوشت: « ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه جزئیات پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه و نام فرماندهان آن‌ها را در حالی افشا کرد که تبادل تهدید بین دو طرف شدت یافته است».

این وبگاه پیشتر نیز حمله سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را عامل انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی توصیف کرده بود: «حمله آمریکایی به سوریه هراس اسرائیل از اینکه در برابر انتقام ایران برای حمله به پایگاه تی4 تنها بماند را افزایش داد».

دبکا با اشاره به آماده‌سازی ارتش رژیم صهیونیستی برای هرگونه درگیری احتمالی با محور مقاومت در سوریه، تاکید کرد: «نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمالی با سوریه و لبنان اکنون بیشتر از هر زمانی در تاریخ به حالت آماده‌باش و هشدار رفته‌اند».

در همین راستا روزنامه «معاریو» نظرسنجی اینترنتی برگزار کرده و مدعی شد بیش از نیمی از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی (52 درصد) نگران وقوع جنگی تمام عیار در آینده نزدیک هستند. 32درصد از شرکت کنندگان نیز معتقدند که ایران، حماس یا حزب‌الله جدی‌ترین تهدید امنیتی برای آنها هستند.

بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی تی4 در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چندین موشک قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله حداقل 14 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تصویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی تی4 در حمص (سوریه)

وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، 8 فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه اصابت کرد.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز سه‌شنبه تاکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

پیشتر یک مقام نظامی ارشد رژیم صهیونیستی با اشاره به ورود یک پهپاد به حریم هوایی فلسطین اشغالی در تاریخ 21 بهمن 96، به خبرنگار روزنامه «نیویورک‌تایمز» گفت: «این بار اول بود که دیدیم ایران علیه اسرائیل کاری انجام می‌دهد، خودش، نه از طریق نواب منطقه‌ای. این امر، دوران جدیدی را آغاز کرد.»

این مقام نظامی صهیونیست با ادعای اینکه پهپاد مذکور ایرانی و برای حمله به این رژیم مسلح بود، به حمله روز 20 فروردین‌ماه به فرودگاه تی4 در حومه حمص اشاره کرد و افزود: «این نخستین بار بود که ما به اهداف زنده ایرانی، هم تأسیسات و هم افراد (در سوریه) حمله کردیم.»

روزنامه «هاآرتص» نیز روز گذشته با اشاره به هشدار مقامات ایرانی درباره گرفتن انتقام از حمله به تی4، نوشت: «مراسم‌های روز یادبود نظامیان کشته‌شده و روز استقلال اسرائیل، امسال در فضا و جوّی از نگرانی‌های شدید امنیتی و هراس‌آلود برگزار شد».

در تاریخ شنبه 21 بهمن 96 بود که بالگردهای رژیم صهیونیستی یک پهپاد را بر فراز فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. در پی این حادثه، جنگنده‌های صهیونیست با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار دادند. در جریان آن عملیات یک جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی، هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. تل‌آویو تاکنون هیچ مدرکی دال بر ایرانی‌بودن آن پهپاد یا ورود آن به آسمان جولان ارائه نکرده است.

همچنین بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

بخشی از پایگاه هوایی تی4 بعد از حمله رژیم صهیونیستی

منبع:فارس 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ارتش حاشیه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی هوایی مصر در حالت آماده باش قرار گرفت

مقامات مصری اعلام کردند که در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، پدافند هوایی خود را به حالت آماده باش قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، منابع نظامی و امنیتی مصر اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور در بحبوحه ترس از حمله هواپیمای بدون سرنشین ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گفته این منابع، فرماندهی کل ارتش مصر تیمی را برای نظارت بر اوضاع و اتخاذ هرگونه تصمیم لازم در مورد حریم هوایی مصر تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: الحشد الشعبی عراق در وضعیت آماده باش قرار دارد واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل

دیگر خبرها

  • حمله پهبادی ایران سبب شکست سیاسی و روانی صهیونیزم شد
  • فضای افکار عمومی کاملا به نفع جبهه مقاومت است/ «وعده صادق» را درست روایت کنیم + فیلم
  • ایران حمله به کدام پایگاه نظامی اسرائیل را شبیه‌سازی کرده بود؟
  • هوافضای سپاه حمله به کدام پایگاه نظامی اسرائیل را شبیه سازی کرده بود؟
  • هوافضای سپاه حمله به کدام پایگاه نظامی اسرائیل را شبیه سازی کرده بود؟ /فاصله این پایگاه با ایران مشخص شد
  • ایران چگونه باید به هجمه‌های رسانه‌ای پاسخ دهد؟ / پشت پرده بازی جریان سلطه برای مدیریت رسانه‌ای افکار عمومی
  • موشک‌های سپاه کدام اهداف را در رژیم‌صهیونیستی هدف قرار داد؟
  • نیروی هوایی مصر در حالت آماده باش قرار گرفت
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت
  • جهان در انتظار حمله ایران به اسرائیل / لزوم مدیریت افکار عمومی در مورد ابعاد پاسخ احتمالی