Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:18:34 GMT

18 گونه جانوری جدید در نیشابور ثبت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۸۹۲۸

18 گونه جانوری جدید در نیشابور ثبت شد

مشهد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: 18 گونه جدید جانوری طی پارسال توسط محیط بانان و طبیعت گردان در طبیعت این شهرستان مشاهده و ثبت شده است.

محمدمهدی نوربخش عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این گونه ها را 'کاراکال، سمور سنگی، غاز پیشانی سفید، یلوه نوک سبز، لک لک سیاه، سهره سبز، درنای خاکستری، پلیکان خاکستری، دال ودال سیاه، مرگوس سفید، اردک مرمری، غاز خاکستری، اردک ارده ای، اگرس سیاه، کرکس مصری، سنقر خاکستری، سنقر سفید و گیلار و کفتار راه راه' ذکر و بیان کرد: پنج دوربین تله ای برای ثبت گونه های جدید در مناطق حفاظت شده نیشابور نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت: طی این مدت 19 پرونده تخلف شکار و صید تشکیل و در این ارتباط 24 نفر متخلف شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شده اند. در این چارچوب هفت قبضه اسلحه و 45 عدد انواع فشنگ به همراه تعدادی ادوات شکار شامل تور پرنده گیری، دوربین چشمی و چاقوی شکاری کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور افزود: ظرف یک سال اخیر همچنین 45 مورد تماس و 40 مورد مراجعه حضوری از سوی شهروندان برای تحویل حیوانات آسیب دیده یا در معرض خطر با این اداره برقرار شد.
وی بیشترین گونه هایی را که از سوی شهروندان به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور تحویل شده اند 'عقاب طلائی، دلیجه سارگپه، عقاب صحرائی، عقاب دشتی، شاه بوف، جغد شاخدار ولاک پشت' ذکر و بیان کرد: در این چارچوب 45 گونه حیوان تیمار، 25 گونه پس از بهبود کامل در طبیعت رهاسازی و 20 گونه نیز تحویل تیمارگاه طرقبه شاندیز شدند.
اداره حفاظت محیط زیست نیشابور در قالب مناطق چهارگانه پارکهای ملی، پناهگاههای حیات وحش، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع و آثار طبیعی ملی پناهگاه حیات وحش حیدری به مساحت 47 هزار هکتار مساحت، منطقه حفاظت شده رئیسی با 50 هزار هکتار وسعت و منطقه شکار ممنوع رئیسی را زیر پوشش دارد. رشته کوه بینالود و قله شیرباد نیز جزو آثار طبیعی ملی ثبت شده نیشابور هستند.
نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست ثبت گونه جديد نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس