Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: این روزها محیط بانی از محیط زیست زخمی ایران، شجاعت و جسارت مضاعفی نیاز دارد. آنهایی که بنا بر وظیفه و یا علاقه در پی پاسداری از محیط زیست کشور هستند، روزانه در معرض خطرهایی قرار دارند که جان و سلامت آنها را به شدت تهدید می کند؛ مثل محیط بانی در استان لرستان که روز گذشته، مورد حمله سه تن از قاچاقچیان چوب قرار گرفت و به شدت آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها منطقه حفاظت شده سفید کوه لرستان، که دارای چهار پاسگاه محیط بانی و حیات وحش و پوشش گیاهی بکر و خارق العاده ای است، مورد حمله و دستبرد بسیاری از قاچاقچیان و متخلفانی قرار دارد که تلاش می کنند، با اقدام های غیر قانونی خود به نان و نوایی ـ هر چند ناچیز ـ برسند.
متخلفانی که در محدوده منطقه حفاظت شده سفید کوه تلاش می کنند تا دور از چشم محیط بانان فعالیت کنند، جدا از حیوانات و پرندگان نادر این منطقه، حتی به پوشش گیاهی و درختان سفیدکوه نیز رحم نمی کنند؛ شرایط دردآوری که روز گذشته نیز سبب شد تا سه تن از قاچاقچیان چوب به این محدوده وارد شوند و در پی قطع درختان بلوط برآیند.
هنگامی که سه متخلف مذکور در روز چهارشنبه، مشغول قطع درختان بودند، یکی از محیط بانان این منطقه حفاظت شده به نام محمد حسین موحدی کیا در حین گشت زنی متوجه فعالیت آنها می شود و هنگامی که برای جلوگیری از اقدام آنها برمی آید، توسط این افراد به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.
در مورد جزئیات حادثه Incident ای که روز گذشته برای این محیط بان لرستانی پیش آمد، علیرضا رحیمی مسئول ارشد این منطقه حفاظت شده به رسانه ها گفت: محیط بان محمدحسین موحدی کیا جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و پس از ضبط کردن تبر، آنها را جهت تنظیم صورتجلسه تخلف و اعمال قانون Law به سمت پاسگاه محیطبانی هدایت می کند.
علیرضا رحیمی اظهار داشت: متخلفین ضمن امتناع از حرکت به سمت پاسگاه به سمت محیط بان حمله ور شده و هر سه نفر وی را با تبر و چوب مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
وی افزود: محیطبان مجروح موضوع را به مرکز اداره اطلاع داده و بلافاصله نیروهای کمکی به محل اعزام می شوند و نیروهای محیط زیست دو تن از متخلفین را پیش از خروج از منطقه مشاهده و دستگیر می کنند؛ اما نفر سوم متواری می شود. متهمین پس از هماهنگی با پلیس Police ۱۱۰ تحویل پاسگاه انتظامی رباط نمکی شدند.
رحیمی ادامه داد: متهم متواری نیز که پسر یکی از دو متهم دستگیر شده است با مشاهده دستگیری و بازداشت پدرش، دو ساعت بعد خود را به کلانتری معرفی کرد. یکی از متهمین که ضارب اصلی بوده است با دستور قاضی Judge کشیک تا روز شنبه بازداشت خواهد بود و دو متهم دیگر موقتا با قید ضمانت آزاد شده اند.
بنابراین، محیطبان موحدی کیا نیز از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل می شود و تحت درمان قرار می گیرد؛ محیط بانی که گفته می شود دست چپ و گونه او به دلیل اصابت ضربات تبر، دچار شکستگی استخوان شده و دندان ها و فک وی نیز شکسته است. همچنین جراحات، پارگی و کبودی های متعددی نیز در ناحیه گوش، قفسه سینه، پهلوها و کلیه های وی ایجاد شده است.
گفته می شود، محیطبان محمدحسین موحدی کیا با حدود ۲۳ سال سابقه خدمت، از مأموران خوشنام و زحمتش سفیدکوه خرم آباد بوده و دارای دو فرزند است.
گفتنی است، منطقه حفاظت شده سفید کوه در استان لرستان، دارای 69500 هکتار مساحت است و این منطقه در سال ۱۳۴۷ به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و سپس در سال ۱۳۶۹ با وسعت ۶۸۷۷۶ هکتار به منطقه حفاظت شده سفید کوه ارتقا یافت.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران ضرب و شتم حادثه Incident قانون Law پلیس Police قاضی Judge دندان اخبار حوادث محیط زیست حمله تبر لرستان محیط بان عکس جوان ایران حوادث همدان فیلم اخبار همدان حوادث تهران بهمن ورمزیار مرگ اعدام بهمن ورمزیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از تیمار و نگهداری شش جوجه جغد انبار خبر داد و گفت: این پرنده‌ها در دامن طبیعت مارون رهاسازی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک ماه قبل بود گزارشی از یک طبیعت دوست مبنی بر اینکه شش جوجه تازه متولد شده جغد انبار در نزدیکی گاوداری در حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز وجود دارند که به دلایل نامعلومی پدر و مادرشان دیگر به سراغ لانه نمی‌آید.

وی افزود: محیط‌بانان با گمان به اینکه ممکن است پدر و مادر این جوجه‌ها به دلیل تغذیه از کبوترهای محلی شکار شده باشند به محل مراجعه کنند، مجبور می‌شوند شش قطعه جوجه تازه متولد شده را جهت ادامه نگهداری با خود به پاسگاه محیط‌بانی بیاورند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به‌دلیل شرایط خاص جوجه‌ها، نگهداری و تیمارداری از جوجه‌ای که تازه متولد می‌شود یک کار بسیار سخت، علمی و حساس بود، گفت: باید این جوجه‌ها در شرایطی بزرگ شوند که کمترین تماس و دید را به انسان داشته باشند تا در مواقع رهاسازی با مشکل عادی‌سازی ارتباط با انسان مواجهه نشویم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با اطلاعاتی که از رضا نیک‌فلک و گروه وی داشتیم جوجه‌ها را برای ادامه تیمارداری و نگهداری تحویل تیم وی دادیم.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات مناسب تیمارداری تیم رضا نیک فلک هر شش جوجه پس از حدود یک ماه نگهداری در شرایط دور از انسان بزرگ شدند و دیروز شانزدهم اردیبهشت در مجاور پاسگاه محیط‌بانی سد مارون رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی ضمن تشکر از زحمات یک ماهه تیم تخصصی رضا نیک فلک، گفت: شماره تلفن ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش‌های محیط زیستی است و مردم می‌توانند به‌صورت رایگان با این سامانه تماس و اتفاقات زیست محیطی را گزارش دهند.

به گزارش ایمنا، جغد انبار در نقاط مختلف جهان دیده می‌شود، آنها به خاطر ظاهر متمایز و رفتارشان در هنگام شکار معروف هستند، این پرنده گستردگی زیادی دارد و یکی از نژادهای اصلی جغد به حساب می‌آید، این پرنده به‌دلیل صورتی قلبی شکل بسیار زیبا در تمام مناطق جهان به جز قطب و بیابان‌ها زندگی می‌کند.

کد خبر 751025

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن