Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه.
حدود ۱۳ سال از آیینی که برای کلنگ زنی آن در ۵ کیلومتری جاده سنندج برپا شد گذشته است، آیینی که قراربود به بزرگترین پروژه ورزشی غرب کشور تبدیل شود، اما این روز‌ها کرمانشاهیان تنها تابلوی آن را در مسیر کرمانشاه بطرف قزانچی می‌بینند...
حالا با گذشت این سال‌ها شاید ورزشکاران کرمانشاهی همچنان منتظرخبری برای بهره برداری از این پروژه ملی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه دولت و چندین استاندار تاکنون قول‌هایی برای افتتاح دهکده المپیک کرمانشاه داده اند که هیچکدام از آن‌ها به سرانجام نرسیده است.
مجری احداث این پروژه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان است که کارنامه خوبی در استان کرمانشاه ندارد، این شرکت در اجرای دیگر پروژ‌های ورزشی استان کرمانشاه از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری هم عملکرد قابل قبولی نداشته است.
مسئولان این پروژه، اختصاص اعتبارات قطره چکانی را مهمترین دلیل کند بودن آن میدانند و سرعت گرفتن و بهره برداری از آنرا منوط به تزریق حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار می‌دانند.
حال در گزارشی به بررسی آخرین روند پیشرفت فیزیکی و موانع و چالش‌های پیش روی دهکده المپیک کرمانشاه می‌پردازیم.

باید ساز و کار ورود بخش خصوصی به پروژه‌های بزرگ ورزشی فراهم شود
وزیرورزش و جوانان در حاشیه بازدید آذرماه ۹۵ از دهکده المپیک کرمانشاه با تاکید براینکه در کشور ما سازو کار ورود بخش خصوصی به پروژه‌های ورزشی چندان فراهم نیست و شاهد اقتصاد پویایی در این حوزه نیستیم، گفت: در این راستا باید پروژه‌های ورزشی را برای حضور بخش خصوصی جذاب کنیم.
مسعود سلطانی فر در آن بازدید افزود: طی سال‌های اخیر تصمیمی برای احداث دهکده المپیک در کرمانشاه گرفته شد که تصمیم درستی بود، اما امروز نیاز به بازنگری و فراهم شدن شرایط ویژه‌ای برای حضور بخش خصوصی و مشارکت دراجرای پروژه‌های ورزشی این دهکده داریم.
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: پروژه‌های ورزشی در این دهکده طی چند سال اخیر بدلیل محدودیت مالی پیشرفت خوبی نداشته، اما امسال شاهد روندپیشرفت این دهکده هستیم.
سلطانی فر افزود: با اجرای دو پروژه مهم استخر قهرمانی و سالن ۶ هزار نفری در دهکده المپیک این دهکده فعال خواهد شد و شرایط برای ورود بخش خصوصی به مابقی پروژه‌های کوچیکتر در این مجموعه فراهم خواهد شد و اینجاست که ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های ورزشی بسیار مهم بوده و امیدواریم با همکاری استان در این زمینه فعالیت بیشتری شود..
ایشان خاطر نشان کرد: اقتصاد ورزش باید در کشور فعال شود، زیرا اقتصاد ورزشی از بزرگترین اقتصاد‌های بزرگ دنیاست و این بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شخصیت‌های حقیقی و بزرگ اقتصادی در ورزش سرمایه گذاری می‌کنند تا بتوانند از آن بهره برداری لازم را ببرند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: هم اکنون بسیاری از شخصیت‌های بزرگ اقتصادی اقدام به خرید باشگاه‌های ورزشی می‌کنند و یا روی برخی رشته‌های ورزشی به عنوان یک کار اقتصادی پر سود سرمایه گذاری می‌کنند، ولی متاسفانه، چون نتوانسته ایم در کشور ساز و کار آن را فراهم کنیم، این اقتصاد هنوز اقتصاد بزرگی از جهت بخش خصوصی نشده و باید در این راستا قدم‌های بزرگی برداشت.
۴۴ نقطه در دهکده المپیک برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تعیین شده است
رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، دهکده المپیک کرمانشاه را یکی از پروژه‌های عظیم وزارت ورزش میداند و می‌گوید: عملیات اجرایی دهکده المپیک کرمانشاه از سال ۸۴ در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار آغاز شده که ۴۴ نقطه از آن برای احداث انواع طرح‌های ورزشی مشخص گردیده است.
سال افزون مهمترین پروژه‌های این دهکده را دو پروژه سالن ۶ هزار نفری ولایت و مجموعه استخر قهرمانی اعلام کرد و گفت:سالن ۶ هزار نفری ولایت از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۳ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.
رییس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه میزان پیشرفت فیزیکی استخر قهرمانی دهکده المپیک را ۶۵ درصد دانست و افزود:این پروژه چند سالی تعطیل بوده و تاکنون نیز ۲۴ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و برای اتمام آن ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
سال افزون از اختصاص ۹ میلیارد و پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده استان به دهکده المپیک کرمانشاه در سال ۹۷ خبرداد و گفت:این اعتبار برای استخر قهرمانی که یکی از بزرگترین استخر‌های کشور بشمار میرود هزینه خواهد شد.
وی احداث سالن تنیس، خوابگاه، دریاچه مصنوعی، خانه‌های تخصصی ورزش، پارک آبی، سالن‌های چند منظوره و زمین گلف را از دیگر طرح‌های قابل اجرا در دهکده المپیک دانست و تاکید کرد: برای راه اندازی کامل و بهره برداری از تمامی این طرح‌ها اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان نیاز است.
حال باید منتظر بود و دید مسئولان ارشد استان و مدیران اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه تا چه اندازه‌ای نسبت به این طرح ۱۳ ساله حساسیت دارند و پیگیر جذب اعتبار برای اتمام آن هستند. طرحی که برای ورزشکاران و جوانان کرمانشاهی به یک مطالبه ضروری تبدیل شده است.
بنظر می‌رسد دهکده المپیک کرمانشاه که در این برهه از زمان تنها تخصیص اعتبارات کلان می‌تواند آنرا به سرانجام برساند نیازمند نگاه ویژه‌ی مدیرکل ورزش و جوانان استان و پیگیری‌ها از طریق وزراتخانه متبوعش است. گزارشگر: سروش اعظمی  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زارع گفت: با  ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف عملیات ساخت مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه از سرگرفته خواهد شد.

 زارع افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری بی رویه مراتع سهند را در آستانه بحران قرار داده است.

زارع گفت: ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

 

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد