Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@13:42:38 GMT

کرمان بر روی خط قرمز آب قرار دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۹۶۴۸

پول‌نیوز - استاندار کرمان گفت: ما در خط قرمز آب قرار داریم و این نه شعار و نه اخطار است بلکه در درون بحران هستیم و باید بپذیریم نمی توانیم مثل گذشته برداشت پسته داشته باشیم.
علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و افتتاح فاز اول پروژه فروکروم رفسنجان اظهار داشت: از سرمایه گذار چینی تشکر می کنم که به درستی تشخیص داد که ایران بازار بسیار بزرگ و کشور صاحب تمدن و تاریخ و دارای مردمان با صداقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که در این منطقه بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی و افتتاح شد و خوب است که اعضای کمیسیون اقتصادی این پروژه ها را به عنوان یک نمونه از کارهای خودساخته و خوداتکا در حوزه اعتبارات مورد توجه قرار دهند.
رزم حسینی تصریح کرد: اگر می توانستیم بروکراسی های اداری را حذف می کردیم و از بین می بردیم مطمئناً فضای سرمایه گذاری در کشور و در استان بهبود پیدا می کرد.
وی مردم رفسنجان را مردمی سختکوش و وفادار به آرمانهای انقلاب خواند و یادآور شد: ترکیب مثلث توسعه اقتصادی شرایطی ایجاد کرد که از این بیابانی که چند سال پیش بود امروز به مرکز توسعه، اقتصاد گسترش یافته است.
استاندار کرمان با اشاره به بحران آب در استان تأکید کرد: ما در خط قرمز آب قرار داریم و این نه شعار و نه اخطار است بلکه در درون بحران هستیم و باید بپذیریم نمی توانیم مثل گذشته برداشت پسته داشته باشیم.
رزم حسینی افزود: باید بپذیریم نمی توانیم مثل گذشته سطح زیر کشت را حفظ کنیم و اگر می خواهیم رفسنجانی ها در این منطقه باشند و بمانند باید به سمت صنعتی شدن پیش برویم.
وی تصریح کرد: از ۹۰ هزار هکتار باغات پسته در رفسنجان، باید به ۲۰ درصد از سطح زیر کشت تبدیل شود و باید به سمت صنعتی شدن پیش برود و حتی مقداری که پسته است چنانچه با تکنولوژی های جدید بتوانیم در عرصه جهانی رقابت کنیم می توانیم ادعا کنیم که ۲۰ درصد از سطح زیر کشت را داشته باشیم.
استاندار کرمان عنوان کرد: چشم انداز آینده رفسنجان آینده این است که در حوزه صنعتی حرکت کند و در حوزه کشاورزی و پسته این است که به سمت افزایش راندمان حرکت کرده و کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم و الان روز به روز با حفر چاههایی که به ۴۰۰ متر رسیده و EC آب به ۱۵ تا ۳۰ هزار رسیده نمی توانیم کشاورزی پایداری در این منطقه داشته باشیم.
استاندار کرمان عنوان کرد: چشم انداز آینده رفسنجان آینده این است که در حوزه صنعتی حرکت کند و در حوزه کشاورزی و پسته این است که به سمت افزایش راندمان حرکت کرده و کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!

امیر قلعه‌نویی یک هفته پس از جدایی مطهری از جمع نفرات تیم ملی برای این مربی آرزوی موفقیت کرد و با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت:

tags # امیر قلعه نویی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!