Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی کلاله با وجود این که پرورش کرم ابریشم می تواند نقش مهمی در اقتصاد نوغانداران شهرستان داشته باشد اما به جای این که به عنوان شغل اصلی مردم به آن توجه شود، در فهرست کارهای جنبی کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاله خبر، "علی علی زاده" در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی تشکیل زنجیره تولید نوغانداری شهرستان کلاله که صبح امروز (پنج شنبه) به منظور بهره مندی ازتسهیلات توسعه روستایی برگزار شد، گفت: با وجود این که پرورش کرم ابریشم می تواند نقش مهمی در اقتصاد نوغانداران شهرستان داشته باشد اما به جای این که به عنوان شغل اصلی مردم به آن توجه شود، در فهرست کارهای جنبی کشاورزی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توسعه و ایجاد بستر برای رونق نوغانداری علاوه بر نیروهای فعال، امکان بکارگیری بخش غیر فعال جامعه روستایی نظیر زنان، کودکان و سالخوردگانی که توان انجام کارهای سنگین کشاورزی را ندارند، را فراهم و از مهاجرت روستاییان به شهر پیشگیری می کند.

"علی زاده" خواستار اصلاح، نوسازی و بازسازی تلنبارهای پرورش کرم ابریشم شد و خاطرنشان کرد: برای اصلاح جایگاه پرورش پیله ابریشم در رونق صنعت نوغانداری تسهیلات خوب با بهره پایین اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله تاکید کرد: باید زمینه ای فراهم کنیم تا همزمان با توجه به پرورش کرم و تولید پیله ابریشم به عملیات ابریشم کشی، تولید نخ، بافت پارچه و سایر فرآورده های ابریشمی هم توجه کرد تا این شاخه های کشاورزی و صنعت در کنار هم به توسعه اقتصادیی پایدار منجر شود

وی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاله جهت حمایت از نوغانداران اقدام به ضدعفونی 30جایگاه پرورش کرم ابریشم با همکاری دامپزشکی شهرستان و توزیع 4500 اصله نهال توت بصورت رایگان بین نوغانداران کرده است

گفتنی است که میانگین تولید پیله از هر جعبه تا 35 کیلوگرم است و این رقم در شرایط مساعد آب و هوایی تا 50 کیلوگرم هم قابل افزایش است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر که طی دو روز اخیر در استان داشتیم باعث شد تا شاهد آبگرفتگی و سیل در شهرستان کلاله باشیم.

وی افزود: در برآوردهای اولیه ای که انجام شده است ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند

فرماندار کلاله گفت: این بارش‌ها باعث شد تا ریزش، رانش و آب شستگی در چهار نقطه، خسارت به معابر نقاط روستایی در پنج نقطه اتفاق افتد و دیوار و سقف چند مدارس شهرستان دچار آسیب شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند، ادامه داد: ۷۵ کیلومتر از راه‌های بین مزارع شهرستان کلاله تخریب شدند.

شیبک اظهار کرد: این خسارت‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار خواهد گرفت تا در صورت امکان اعتباراتی برای جبران اختصاص داده شود.

کد خبر 6088710

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است