Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نخستین همایش «حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان قم»، ظهر امروز با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان قم، جمعی از مسؤولان استان و سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدجلال گلدوست، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان قم در ابتدای این برنامه ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تاریخچه حمایت از حقوق مصرف کننده بر می‌گردد به ایران باستان که قوانینی در این راستا نوشته شد و تا امروز نیز این مسئله ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از حقوق مصرف کننده، کسب آگاهی درباره کالایی است که می‌خواهد تهیه کند، باید اطلاعات کامل را درباره کالای مورد نظر مصرف‌کننده در اختیار او قرار داد تا آگاهانه انتخاب و خرید کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قم عنوان کرد: صدای مصرف‌کننده چراغ راه تولید کننده است، اگر صدای مصرف‌کننده درباره نواقص موجود در بدنه تولیدات گوناگون در جامعه شنیده شود به عنوان راهنمای تولیدکنندگان می‌تواند در راستای ارتقای سطح کیفیت تولیدات مؤثر باشد و بر این اساس بازار خرید آن کالا را رونق بخشد.



* همگام با حمایت از کالای ایرانی افزایش کیفیت تولیدات نیز ضروری است

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در ادامه این برنامه ضمن ضروری برشمردن توسعه حمایت از کالای ایرانی در کشور عنوان کرد: علاوه بر ترغیب مصرف‌کنندگان برای استفاده از کالای ایرانی باید تولیدکنندگان نیز به سمت تولید کالای باکیفیت و مورد رغبت مصرف‌کنندگان گام بردارند.

وی با بیان اینکه تکمیل ظرفیت واحد‌های صنعتی قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد افزود: باید واحد‌های صنعتی را یاری کرد تا با تمام ظرفیت به تولید بپردازند تا ضمن کاهش قیمت تمام شده کالا، مصرف‌کنندگان از آن کالا استقبال کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ۱۳ واحد صنعتی استان قم که شامل ۱۱ واحد تولیدی و ۲ واحد خدماتی می‌شوند بر اساس معیار‌های تبیین شده بیش از ۷۰ درصد امتیاز لازم را کسب و همچنین تندیس ملی دریافت کردند.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در ادامه این برنامه عنوان کرد: اقتصادی که نقش عناصر مختلف آن ضمن تأمین منافعشان حفظ شود جامعه را توسعه می‌دهد.

وی حمایت از کالای ایرانی را بخش مهمی از الگوی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: طی سال گذشته استاندارد کالا‌های تولیدی استان قم رشد ۲۵ درصدی داشت که این مسئله موجب رشد کیفیت کالا و توسعه بازار آن خواهد شد.

استاندار قم عنوان کرد: قیمت تمام شده کالا در بازار رقابت تولیدات مؤثر است که برای کسب منافع این عرصه رقابتی باید تلاش کرد.

صادقی ادامه داد: در سال ۹۶ در زمینه جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف موفقیت‌هایی برای استان کسب شد و صادرات استان نیز با رشد قابل توجهی همراه بود.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی باید در صدد انجام کار‌های جدید و خلاقانه برای حاصل شدن رشد در این زمینه بود.



*دولت با گازرسانی رایگان واحد‌های صنعتی را یاری کند

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این برنامه عنوان کرد: در دیداری که تعدادی از مسؤولان با مقام معظم رهبری داشتند شاهد بودیم مقام معظم رهبری تأکید کردند که حمایت از تولید داخلی مورد نظر ایشان نیست بلکه حمایت از کالای ایرانی که تمام سطوح تولید ۱۰۰ در صدی آن ایرانی است مورد نظر است چرا که ممکن است کالایی خارجی باشد، ولی برخی از مراحل تولید آن در ایران انجام شود که این مورد نظر نیست.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید از کالای ایرانی حمایت کنند اضافه کرد: دولت اکنون با برخی اقدامات از جمله گازرسانی رایگان به مراکز تولیدی می‌تواند به واحد‌های تولیداتی در سطح کشور کمک کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تولیدکنندگان داخلی برای جلب رضایت مصرف‌کنندگان تلاش کنند، مصرف‌کنندگان نیز حمایت خود از کالا‌های ایرانی را نشان خواهند داد؛ خدمات پس از فروش جزء حقوق مصرف‌کنندگان و یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغی برای یک کالا است.

امیرآبادی ادامه داد: هر کاری در آغاز سخت است، حمایت از کالا‌های تولیدی تا این تولیدات به رشد کیفی و کمی لازم می‌رسند نیز کمی سخت بنظر می‌رسد، ولی راه توسعه تولیدات داخلی همین است، کشور‌های توسعه یافته همانند کره نیز همین راه را رفته‌اند تا به این نقطه رسیده‌اند.



*ضرورت ارائه خدمات قبل، حین و پس از فروش به مصرف‌کنندگان

سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی که حامی حقوق مصرف‌کننده نباشند محکوم به فنا هستند.

وی افزود: در سطح ملی حدود ۱۷ همایش در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شده است.

رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه در حوزه خدمات پس از فروش واحد‌های تولیدی در کشور نقص جدی وجود دارد عنوان کرد: مشکلات در زمینه خدمات پس از فروش تولیدات داخلی باید رفع شود، خدمات قبل، حین و پس از فروش باید به مصرف‌کنندگان ارائه شود.

نوابی افزود: در کشور‌های پیشرفته جریمه اعتماد به برند نیز به مصرف‌کنندگانی که از کالای خریداری شده رضایت ندارد نیز پرداخت می‌شود، یعنی علاوه بر پس گرفتن کالا از خریدار، مبلغی نیز به عنوان جریمه به او پرداخت می‌شود که به دلیل اعتماد به آن برند برای تهیه کالای تولیدی آن برند اقدام کرده است، ولی اکنون از آن کالا راضی نیست.

وی ادامه داد: حق‌الناس بر حق‌الله مقدم است، در ارائه کالا و خدمات به مردم باید حقوق آنان را در نظر گرفت و کار را به صورت کامل برای مصرف‌کننده انجام داد.

رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: تولیدکننده باید در خدمت مصرف‌کننده باشد، مصرف‌کنندگان نیز باید شرایط تولیدکنندگان ر. ا. درک کنند اینکه آن‌ها نمی‌توانند در ابتدای راه کالا‌های خود را در سطح صادراتی تولید کنند.

نوابی ادامه داد: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور برای دریافت انتقادات، پیشنهادات و گزارشات مردم پیرامون تولیدات و واحد‌های مختلف تولیدی در خدمت مصرف‌کنندگان است.

در بخش پایانی این برنامه از مدیران برخی از واحد‌های صنعتی برتر استان قم از جمله مجموعه کارخانجات آجرنسوز آذرخش تجلیل شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ «برنامه‌ریزی، مدلسازی ریاضی و استفاده بهینه از منابع محدود و انرژی با هدف بالابردن سود و کاهش هزینه‌های کارخانجات صنعتی» درراستای ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی تعبیه شده تا به این ترتیب واحدهای صنعتی بتوانند با هزینه حداقلی و سود حداکثری بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی ارائه کنند.

یک هسته فناور درصدد است با ارائه راهکارهای مبتنی بر روش‌ها و مدلسازی‌های ریاضی علاوه بر تشخیص و ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی، راهکارهایی را برای پیشگیری از ناکارآمدی این واحدها ارائه کند.

در سالی که به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، این شیوه می‌تواند در تولید حداکثری با حداقل منابع (منابع محدود) بخشی از مشکلات اقتصادی که مرتبط با تولید است را برطرف کند.

هسته فناور «بهینه‌ساز گلستان» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدیریت سیما مددی به سمتی حرکت کرده که بتواند ظرفیت‌های ناشناخته واحدهای تولیدی و صنعتی را شناسایی کرده و الگوهای پیش‌بینی نشده تر استفاده شده را در قالب مدلسازی ریاضی ارائه کند.

خبرنگار خبرگزاری آنا درراستای آشنایی بیشتر با این هسته فناور، گفت‌و‌گویی با مددی رئیس این هسته فناور ترتیب داده است.

مددی که عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، دکتری ریاضی کاربردی (گرایش تحقیق در عملیات و بهینه‌سازی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران) را دارد، دارای چندین مقاله علمی ـ پژوهشی، کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی و ISI در زمینه تحقیقاتی تحلیل پوششی داده‌ها، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی تولید است.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیر این هسته فناور با ۲۰ سال سابقه تدریس دروس ریاضی و تحقیق در عملیات رشته‌های ریاضی، صنایع و مدیریت، فعالیت علمی خود را در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آغاز کرد.

مددی با بیان اینکه در دی‌ ۱۴۰۲ قرارداد هسته فناور در مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان منعقد شد، اظهار کرد: این قرارداد با حمایت مرکز رشد در چارچوب ارائه خدمات در زمینه برنامه‌ریزی تولید و مدلسازی ریاضی برای ارائه خدمات به واحد‌های تولیدی، صنایع یا خدماتی در راستای بهبود عملکرد کارایی و استفاده بهینه از منابع تحت اختیار منعقد شده است.

وی متذکر شد: این هسته فناور درراستای ارتقای صنایع تولیدی استان گلستان با مشاوره و برنامه‌ریزی تولید به مدیران این حوزه کمک می‌کند تا حداقل هزینه یا بیشترین سود را در تولید داشته باشند.

فعال حوزه فناوری متذکر شد: همچنین ارزیابی واحد‌های تولیدی ـ خدماتی، یافتن نقاط ضعف و قوت واحد‌ها و ارائه راهکار و پیشنهادها برای رفع ناکارایی واحدها از فعالیت‌های این هسته است.

مددی یادآور شد: از آنجا که این هسته فناور در ابتدای مسیر خود بوده، امید است مورد اعتماد واحد‌های تولیدی و خدمایی تصمیم‌گیرنده قرار بگیرد تا در جهت ارتقای صنایع فعال در استان گلستان مثمر باشد.

وی توضیح داد: براساس قرارداد، مبلغ ۱۰ درصد از قرارداد منعقد شده با دستگاه‌ها حق‌السهم دانشگاه خواهد بود و بر خود لازم می‌داند به‌عنوان مدیر هسته فناور از تلاش‌های دکتر دادگر مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به‌دلیل راهنمایی و حمایت‌های زیاد کمال قدردانی کنم.

مدیر این هسته فناور تأکید کرد که پیشنهاد می‌‌کنیم درراستای رشد مراکز رشد در دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری با صنایع و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی ایجاد شود تا دغدغه مدیران این بخش‌ها شناسایی و درراستای رفع این دغدغه، مسائل طراحی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج