Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، در آیین اختتامیه همایش«زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» از 30 زن سرآمد کردستانی امروز،30 فروردین ماه در دانشگاه کردستان تجلیل شد.
امید قادرزاده، رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان در این مراسم، اظهار کرد: در جامعه ایران و به ویژه منطقه غرب کشور زنان همواره از دیرباز کنشگران جدی در همه حوزه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نقش فرهنگ ساز زنان در ایران اشاره کرد و گفت: در ایران بیشتر برنامه ها و همایش ها مبتنی بر پارادایم نوسازی در تقابل با فرهنگ سنتی است که این دیدگاه را باید برطرف و زنان را به عنوان کنشگرانی فعال در جامعه نگریست.
رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان عنوان کرد: زنان نقش تعیین کننده در حفظ و پاسداشت دانش های بومی محلی داشته و دارند که امروز هم زنان به فراخور افزایش سطح تحصیلات، شناخت ظرفیت ها و قابلیت های تاریخی، در همه عرصه ها ایفای نقش می کنند.
وی بیان کرد: برزاری چنین همایش هایی نقش مهم و تاثیر گذاری در شناخت ظرفیت ها و قابلیت های زنان دارد و دیدگاه جامع و مانعی از کنشگری زنان در غرب ایران ارائه داده و به شناخت و فهم بهتری از زنان غرب ایران منج شد.
قادرزاده به ظرفیت پژوهشکده کردستان شناسی در حوزه تاریخ و مطالعات زنان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این همایش گامی برای افتتاح شعبه انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در کردستان باشد.
لازم به ذکر است؛ در این همایش از 30 زن سرآمد کردستان در عرصه های مختلف نویسندگی, شاعر، پژوهشگر، کارآفرین و ... تجلیل شد که سیمین چایچی، فرخ لقا معتمدوزیری، کلثوم عثمانپور، شعله شاه غیبی، سوما عبداللهی، سروه مجید و ... از جمله آنها هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وطن من| سایه خوش

این پهنه بیابانی برعکس بیابان‌های دیگر جایی برای رفاقت میان آب و خاک پهنه‌ای در کناره سواحل نیلگون خلیج فارس.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075498 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • وطن من| سایه خوش
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است