Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت آقای وگر استرومن همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم رایزنی های سیاسی دو کشور در اسلو بسر می برد روز پنجشنبه 30 فروردین 1397 با خانم اینه اریکسون سوریده وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

در این دیدار خانم سوریده ضمن با اهمیت خواندن همکاری ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه های مختلف، اعلام داشت: نروژ قویا از حفظ و اجرای برجام حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزینه بهتری از برجام وجود ندارد و برای تداوم حیات برجام ضروری است همه تلاش ها به کار گرفته شود. 

عراقچی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری ها و مبادلات دو جانبه، اظهار داشت: سرنوشت برجام که دستآورد بزرگ دیپلماسی در عرصه بین المللی است، در نتیجه کارشکنی ها و چالش هایی که دولت ترامپ ایجاد کرده است، در معرض خطر قرار دارد. برجام قبل از هر چیز یک توافق امنیتی در حوزه عدم اشاعه است و هر گونه برخورد با آن منجر به تضعیف نظام عدم اشاعه شده و همه ما را در برابر انتخاب میان امنیت و عدم امنیت قرار خواهد داد.

 وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیش از ده گزارش بر پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام صحه گذاشته است؛ اما در مقابل آمریکا به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و با تعلل ها و بدعهدی های خود این توافق را در معرض نابودی قرار داده است.

عراقچی تاکید کرد: این یک برداشت کاملا غلط و یک اشتباه بزرگ است چنانچه کسی تصور کند ایران در هر شرایطی به برجام متعهد باقی خواهد ماند. بعلاوه هر گونه تلاش در راستای مرتبط ساختن برجام با دیگر موضوعات ناشی از رویکردهای غلط است و وضعیت منطقه را بسیار پیچیده تر خواهد ساخت. برجام یک تجربه بزرگ تاریخی است و موفقیت آن مستلزم تلاش و حمایت مشترک و همگانی می باشد.

در ادامه عراقچی و استرومن در چارچوب دور هشتم رایزنی های دوجانبه سیاسی، به تبادل نظر بیشتر پیرامون روند همکاریهای دوجانبه، برجام، چندجانبه گرائی و تحولات و بحرانهای منطقه ای پرداختند. 

طرف نروژی ضمن اعلام آمادگی کشور متبوعش برای توسعه و تقویت همکاریها در عرصه اقتصادی، شامل سرمایه گذاری و انتقال فنآوری در زمینه نفت و گاز، انرژیهای تجدیدپذیر، شیلات و صنایع دریائی، بر لزوم تداوم حمایت و تلاش برای تداوم حیات برجام تاکید و شکست آن را شکست جامعه بین المللی دانست. 

ملاقات با آقایان اودن هلورسن معاون سیاسی وزارت امور خارجه و روی آنجولیک معاون وزیر صنعت، تجارت و شیلات و نشست با محققان از دیگر برنامه های عراقچی در این سفر خواهد بود. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان فراگیر شده است و جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است، گفت: امر وز جهان به حقانیت گفتمان و آرمان فلسطین تاکید دارد و قشر نخبه جهان برعلیه رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به پا خواسته است.

وی با اشاره به خیزش دانشگاهیان نقاط مختلف آمریکا، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ادعای حقوق بشر دارند و در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

خاتمی افزود: این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود و در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند، ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خاتمی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است در خدمات رسانی مؤثر بوده است.

کد خبر 6095706

دیگر خبرها

  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • تلاش عجیب بیرانوند برای اخرج احمدزاده
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم