Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: اى على ۶۰۰ هزار گوسفند مى‎خواهى یا ۶۰۰ هزار دینار یا ۶۰۰ هزار جمله؟ عرض کرد: اى رسول خدا! ششصد هزار جمله. پیامبر (ص) فرمود: [آن]۶۰۰ هزار جمله را در شش جمله جمع (خلاصه) مى‎کنم.

۱ـ هرگاه دیدی مردم به فضایل و مستحبات می‎پردازند، تو به کامل کردن واجبات بپرداز؛ یا علیُّ إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بالفَضائلِ فاشتَغِلْ أنتَ بِإتمامِ الفَرائضِ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲ـ هرگاه دیدی مردم سرگرم دنیایند، تو سرگرم آخرت شو؛ و إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بِعَمَلِ الدنیا فاشتَغِلْ أنتَ بعَمَلِ الآخِرَةِ.

۳ـ و هرگاه دیدی مردم به عیب‎های دیگران می‎پردازند، تو به عییب‎های خودت بپرداز؛ و إذا رأیتَ الناسَ یَشتَغِلونَ بِعُیوبِ الناسِ فاشتَغِلْ أنتَ بِعُیوبِ نفسِکَ.

۴ـ و هرگاه دیدی مردم به آراستن دنیا می‎پردازند، تو به زینت دادن آخرت بپرداز؛ و إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلونَ بتَزیینِ الدنیا فاشتَغِلْ أنتَ بتَزیینِ الآخِرَةِ.

۵ـ و هرگاه دیدی مردمی به زیادی عمل می‎پردازند، تو به خالص کردن عمل بپرداز؛ و إذا رَأیتَ الناسَ یَشتغِلونَ بکَثرَةِ العَمَلِ فاشتَغِلْ أنتَ بصَفوَةِ العَمَلِ.

۶ـ و هرگاه دیدی مردم به خلق متوسل می‎شوند، تو به خالق متوسل شو؛ و إذا رَأیتَ الناسَ یَتوسَّلُونَ بالخَلقِ فَتَوَسَّلْ أنتَ بالخالِقِ.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

احادیثی که پیامبر به امام علی (ع) آموخت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مردم لرستان در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری صدا و سیمای لرستان اذعان داشتند باید کسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

مردم لرستان اعتقاد دارند نباید کاری کنند که دل دشمنان شاد شود و یکی از راه هایی که می تواند از شادی دشمنان جلوگیری کند، شرکت در انتخابات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • قدردانی مردم از اجرای طرح نور در کشور + فیلم
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است