Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:10:49 GMT

تلاش برای تسهیل مشکلات مرزی توسط مسئولان به جد ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۲۸۹۵

تلاش برای تسهیل مشکلات مرزی توسط مسئولان به جد ادامه دارد

سنندج- فرماندار شهرستان سقز گفت:تلاش برای اعمال تخفیف بیشتر و تسهیلگری در راستای حل مسائل و مشکلات مرزی توسط مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس به جد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری سقز، علی اکبر ورمقانی طی فراخوانی بازاریان این شهر را به خویشتنداری دعوت کرد و گفت:تلاش برای اعمال تخفیف بیشتر و تسهیلگری در راستای حل مسائل و مشکلات مرزی توسط استاندار کردستان، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سقز به جد ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته و ادامه خواهیم داد و انتظار می رود مسئولان استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان هم مثل مسولان کردستان پیگیر باشند تا با مجموعه پیگیری ها و دلایل منطقی به امید خدا، هیات دولت ، متقاعد به تجدید نظر در مصوبه و یا اعمال تخفیف های بیشتر و تسهیلگری شود.

وی اضافه کرد:البته درکنار این مسایل پیگیری بازارچه سیف به قوت ادامه دارد و نماینده محترم جناب آقای مهندس بیگلری هم همراه با استاندار محترم به طور مرتب پیگیر حل مشکل هستند.

فرماندار سقز عنوان کرد:به دنبال اعتراض بخشی از بازاریان ، اینجانب و  مهندس بیگلری در ایام نوروز در نمازخانه پاساژ الماس در جمع بازاریان  حاضر شدیم و تمام صحبت های آنها را شنیدیم،که اغلب مطالبات آنها به حق بود، و قول دادیم ، دغدغه های آنان را به مراجع قانونی منعکس کنیم.

وی بیان کرد: در ۱۴ فروردین ماه هم جلسه ای در فرمانداری توسط معاون سیاسی فرمانداری سقز با بخش دیگری از بازاریان برگزار و مجددا قول مساعدت لازم داده شد.

وی افزود: همچنین در ۱۹ فروردین شخصا دوباره در فرمانداری با تعداد دیگری از روسای اتحادیه ها و بازاریان  در فرمانداری جلسه ای تشکیل و دوباره مشکلات و مسایل بازاریان  سقز  رابررسی و در خواست جلسه با استاندارهم مطرح شد و عنوان کردم، حتما این ملاقات انجام شود.

ورمقانی ادامه داد:این ملاقات درروز ۲۷فروردین در سنندج عملی شد و ۱۰ نفر از نمایندگان صنف های پوشاک، پارچه و لوازم خانگی که بیشترین آسیب را به قول خودشان از مصوبه مرداد ماه دولت دیده اند، جانشین اتاق اصناف سقز آقای کامله به نیابت از اتاق اصناف و معاون اقتصادی و برنامه ریزی فرمانداری و اینجانب در جلسه با استاندار حاضر شدیم و در فضای منطقی و صمیمی تمام مشکلات بازاریان سقز و درخواست و پیشنهادات و انتظارات خود را به سمع و نظر استاندار رساندند.

فرماندار سقز ادامه داد: در این جلسه جناب آقای مرادنیا، به صراحت اعلام کردند یکی از دغدغه های این مقطع زمانی شان حل مشکلات مرز است و حتی فرمودند با مسئولیت خودشان تا ۱۷ فروردین مرزها را باز کرده اند و قول مساعد دادند موضوع تخفیف عوارض گمرکی حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ درصد را تا تحقق و آن را از هیات دولت پیگیری کنند و بازاریان را به حوصله و خویشتنداری فراخواندند.

وی ادامه داد: استاندار در این نشست، به صراحت از مطالب بیان شده بازاریان استقبال و از فهم بالای بازاریان سقز تشکر کردند و فرمودند همدرد و هم ره بازاریان است.

ورمقانی با تشکر از صبر و متانت بازاریان و اصناف، باری دیگر این قشر عزیز شهرستان سقز را به خویشتنداری فراخواند و بیان کرد: برای تسهیلگری در راستای حل مسائل و مشکلات مرزی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مناطق درگیر سیل بیش از ۴۳ هزار زن باردار حضور داشتند که بیش از ۲۰۰۰ نفر که پرخطر بودند را جابجا کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی اظهار داشت: برنامه‌ریزی و کارهای مطالعاتی به اتمام رسیده، بخشی از قراردادها منعقد شده و کارهای زیرساختی در حال انجام است تا مجدداً شاهد سیلاب‌های غیرقابل کنترل و بروز خسارات گسترده نباشیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته و امسال در بحث سیلاب اقدامات موثری صورت گرفت. ساخت سدهای پیشین، زیردان، کهیر، خیرآباد و ماشکید علیا نقش اساسی در کنترل سیلاب‌ها داشتند. 

وی تاکید کرد: سیل بندها، بندسارها و هوتک‌هایی که در این مدت ایجاد شد، کمک زیادی در مهار کنترل سیلاب‌ها داشتند‌.

کرمی با اشاره به نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب‌ها بیان کرد: حجم بارندگی بی‌سابقه و بیش از 270 میلی‌متر در این زمان کوتاه بود که با عنایت‌های خداوند متعال کمترین مشکلات و خسارت‌ها را مشاهده کردیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده و جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم بخشی از ظرفیت این سدها تخلیه شده بود و آمادگی لازم برای کنترل سیلاب را داشتیم. 

وی با اشاره به ظرفیت 175 میلیون متر مکعبی سد پیشین و 217 میلیون متر مکعبی سد زیردان گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده بخش عمده این سدها تخلیه و در کنار سیل بندها و بندسارها آمادگی کنترل سیلاب ایجاد شده بود.

کرمی با اشاره به آبگیری سد کهیر در سال گذشته افزود: این سد کمترین حجم آب حدود 50 میلیون متر مکعب را دارا بود و با توجه به ظرفیت 380 میلیون متر مکعبی این سد و با شروع و شدت بارندگی و حجم ورودی آب که بیش از 9300 متر مکعب بود، کنترل شد.

وی با بیان اینکه در نبود سد کهیر کنارک، کهیر و روستاهای اطراف آن آسیب و مشکلات بزرگی را متحمل و به زیر آب می‌رفتند، ادامه داد: با توجه به حجم سنگین آب بخش های کشاورزی، سیل‌بندها و بندسارها دچار مشکل و خسارت‌های سنگینی شدند و اگر سد کهیر نبود این خسارت‌ها چندین برابر می‌شد.

کرمی با اشاره به نبود تلفات جانی در 48 ساعت اول بیان کرد: تعداد چهار نفر بعد از سیلاب در رودخانه‌ها و هوتک‌ها غرق و جان خودشان را از دست دادند و با توجه به پیش بینی‌ها و آماده باش بودن همه دستگاه های اجرایی به مردم اطلاع رسانی کامل انجام شده بود تا از خسارت‌های جانی جلوگیری شود.

وی افزود: در مناطق درگیر سیل بیش از 43 هزار زن باردار حضور داشتند که بیش از 2000 نفر که پرخطر بودند را جابجا کردیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش اساسی مردم در کنترل و امدادرسانی در سیلاب ادامه داد: با توجه به حضور مردم، هلال احمر، سپاه پاسداران، ارتش، مرزبانی و سایر نهادها در بحث امدادرسانی و کنترل سیلاب دچار مشکل نشدیم و جای تشکر دارد.

وی با تاکید بر بازگشایی همه محورها، راه‌ها و جاده‌ها ادامه داد: بیش از 210 کیلومتر راه اصلی، 1100 کیلومتر راه فرعی، 3750 کیلومتر راه روستایی و 855 دستگاه پل در این سیل آسیب دیده است.

کرمی بیان کرد: همچنین بیش از 2500 واحد مسکن دچار خسارت شده است که با توجه به برآوردها کار ساخت و مرمت آنها در حال انجام است. 

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بعد از چند سال خشکسالی این نعمت الهی جای شکرگزاری دارد و باید سجده شکر به جا بیاوریم منابع آبی تامین شده و با وزارت نیرو توافق کرده ایم از طریق سدها بخش کشاورزی را توسعه بدهیم و آبرسانی و آب شرب این مناطق را تامین کنیم.

وی ادامه داد: کار مطالعاتی برای ساخت دو سد کاریانی و کاجو در منطقه قصرقند برنامه‌ریزی شده است که با دستور رئیس جمهور برای کار اجرایی آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند