Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:40:53 GMT

برپایی سومین کنفرانس ملی فرهنگ؛ گردشگری و هویت شهری

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۳۰۲۳

برپایی سومین کنفرانس ملی فرهنگ؛ گردشگری و هویت شهری

سومین کنفرانس ملی "فرهنگ؛ گردشگری و هویت شهری" در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه امسال با همکاری تعدادی از دانشگاه‌های دولتی در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، رویکرد این همایش، جلب مشارکت تمامی مراکز علمی و حرفه‎ای، تعامل با دانشگاه‌ها و انجمن‎های بین‎المللی مرتبط و دعوت از صاحب‎نظران برجسته با هدف تعامل علمی از یک سو و افزایش خودباوری علمی در سطح ملی، تمرکز بر مسائل و چالش‎های روز داخلی و خارجی در این حوزه با هدف هم‎افزایی دانش و انتشار یافته‎های نو و بدیع در زمینه‎های مختلف معماری و شهرسازی، مدیریت توریسم وگردشگری، مردم‌شناسی و انسان‌شناسی تصویری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فراهم‌کردن محیطی مناسب جهت عرضه آخرین دستاوردهای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در حوزه توریسم"، "آینده‌پژوهی، بررسی چالش‌ها و کمک به توسعه آتی این علم با بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان این حوزه و حوزه‌های مرتبط"، "ایجاد حس سرزندگی و انگیزه مشارکت در امور علمی توسط دانشجویان."، "ایجاد ارتباط هرچه بیشتر و فراهم‌کردن بستری مناسب برای ایجاد تعاملات علمی و پژوهشی در حوزه توریسم"، "ارتقای سطح علمی دانشجویان و شرکت‌کنندگان از طریق برگزاری کارگاه آموزشی" و "ایجاد بستری مناسب جهت آشنایی روزافزون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با مدیران گردشگری" از جمله اهداف برگزاری این همایش علمی محسوب می‌شوند.

از امتیازات شرکت در این کنفرانس می‌توان به چاپ کامل مقالات در لوح فشرده کنفرانس، چاپ تمامی مقالات برگزیده کنفرانس بدون نیاز به داوری مجدد در ژورنال‌های علمی، پژوهشی، تخصصی ISI،  ثبت نام شرکت کنندگان به صورت حضوری و غیر حضوری، اهداءی بسته کنفرانس شامل گواهینامه ملی پذیرش مقاله کنفرانس، لوح فشرده مجموعه مقالات، هدایای کنفرانس و ارائه گواهی ملی پذیرش اشاره کرد.

دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه یاسوج، دانشگاه‌ زابل، دانشگاه فرهنگیان کرمان، پژوهشکده علوم‌زمین و جغرافیای سیستان و بلوچستان، انجمن جغرافیای مرزی، دانشگاه پیام نور جیرفت و پایگاه استنادی علوم اسلام از جمله حامیان این رویداد علمی هستند.

تمام مقالات پذیرفته‌شده در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و SID نمایه می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.confiran24.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت

محمد قادری در گفت وگو با خبرنگار مهر از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان خبر داد و افزود: فعالیت های تخصصی این شورا در ۵ کمیته از جمله کمیته آمو زش و پژوهش، کمیته گردشگری و برند سازی، کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع دستی و صادرات و همچنین کمیته صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این شورا همه حوزه های فعال در گردشگری شامل دفاترسیاحتی، اقامتگاههای بوم گردی وخانه مسافر، هتل ها، رستوران‌ها، راهنمایان تور، صنایع دستی و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهد داشت.

قادری تصریح کرد: سرفصل های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران خواهد بود و خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته ها جهت پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: سرفصل های کاری این شورا را در ۲۰ محور از جمله آموزش در حوزه گردشگری، شناسایی ظرفیت های گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند، پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران و برنامه ریزی با قابلیت اجرایی کردن آن، ایجاد سایت متمرکز گردشگری جهت معرفی جاذبه ها و خدمات گردشگری، آسیب شناسی حوزه گردشگریو صنایع دستی و ارائه راهکار است.

قادری گفت: تسریع درانتقال دستورالعمل ها و بخشنامه های اداری و کمک به اجرای آن، اولویت بندی سرفصل های گردشگری شهرستان و تلاش در جهت پیگیری آن، شناسایی فرصت های فصلی در جهت برگزاری جشنواره ها و کمک به اقتصاد شهر و جامعه گردشگری، پیگیری و شناسایی قابلیت های مناطق مختلف گردشگری، شناسایی مناطق دارای ظرفیت موزه، آداب و رسوم، گردشگری و مردم شناسی روستایی و پیگیری ایجاد آن، تهیه کتابچه و سند توسعه گردشگری شهرستان، راه اندازی بازارچه دائمی و نمایشگاههای ماهانه صنایع دستی، تبلیغات محیطی و پیگیری نصب تابلوهای راهنمایی گردشگر در حوزه شهری و روستایی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، صیانت از آثار و بافت تاریخی و نمای بومی و محلی، معرفی بسته های سرمایه گذاری و کمک به جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر محورها است.

کد خبر 6093734

دیگر خبرها

  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین