Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تبادل محکومان با سریلانکا در مجلس ایران به تصویب رسیده که می توان در این زمینه اقدام کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس سریلانکا دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور به ویژه در زمینه تجاری طولانی و دیرینه است، گفت: زمانی که سریلانکا درگیر مشکلات داخلی بود، ایران در کنار این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو پارلمان ایران و سریلانکا روابط نزدیکی با یکدیگر دارند، افزود: دو پارلمان در مجامع بین المللی با یکدیگر همکاری دارند و روابط بین دو دولت نیز مناسب بوده و در بخش سیاسی، فرهنگی و پارلمانی به خوبی در حال حرکت هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه برق رسانی به روستاهای سریلانکا که توسط مهندسان ایرانی دنبال شده به نتیجه رسیده است، ادامه داد: پروژه دیگر که توسط مهندسان ایرانی و شرکت ضراب در سریلانکا پیگیری می شود، پروژه سدسازی بوده که تا ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران و سریلانکا می توانند در زمینه ساخت دارو و تجهیزات پزشکی با یکدیگر فعالیت کنند، افزود: ایران در زمینه تجهیزات ساختمانی مانند قیر و سیمان می تواند همکاری خوبی با سریلانکا داشته باشد و نیازهای این کشور را تامین کند.

وی افزود: قانون تبادل محکومان با سریلانکا در مجلس ایران به تصویب رسیده است که می توان در این زمینه اقدام کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه ایران می تواند در زمینه های کشاورزی سریلانکا برنج و دانه های روغنی کشت کند، ادامه داد: ایران می تواند سیب و پرتغال به سریلانکا صادر کند و از آن سو محصولات مورد نظر خود را وارد کند.

لاریجانی با بیان اینکه شرکت های فرآوری چای سریلانکایی می توانند با حضور در ایران سرمایه گذاری مشترک داشته باشند، تصریح کرد: ما مقداری از چای را در داخل ایران تولید کرده و مابقی را وارد می کنیم که در این زمینه می توان همکاری مشترک انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ایران این آمادگی را دارد که به سریلانکا نفت بفروشد، افزود: در زمینه ارتباطات بانکی مشکلاتی وجود دارد که باید برای تسهیل فعالیت های اقتصادی رفع شود.

رئیس مجلس سریلانکا: سریلانکا به دنبال افزایش روابط تجاری با ایران است

لاراجایا سوریا رئیس مجلس سریلانکا در این دیدار با بیان اینکه ایران و سریلانکا ارتباطات تاریخی خوبی داشته و دو کشور دوست هستند، گفت: سریلانکا به دنبال افزایش روابط تجاری بین دو کشور است و پتانسیل ها برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد که باید فعال شود.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ میلادی سریلانکا تمام نیاز انرژی خود را از ایران تامین می کرد، افزود: در آن زمان ایران امتیازات خوبی را برای ما در نظر گرفته بود، ما می توانستیم نیازهای نفتی خود را از ایران تامین کنیم.

وی تصریح کرد: سریلانکا به دلیل آغاز جنبش ساختمان سازی به سیمان فراوان نیاز دارد که می تواند بخشی از آن را تامین کند و علاوه بر چای سیاه می تواند قهوه و شکلات به ایران صادر کند. البته باید تسهیلاتی در زمینه تعرفه واردات چای برای سریلانکا در نظر گرفته شود.

سوریا با بیان اینکه سریلانکا آماده است که زمین های کشاورزی خود را در اختیار ایران قرار دهد، افزود: باید به این جمع بندی برسیم که ایران در چه محصولاتی می خواهد روی زمین های کشاورزی فعالیت کند.

همچنین در این دیدار معاون وزیر بهداشت سریلانکا با بیان اینکه در حوزه داروسازی تعاملاتی بین دو کشور وجود داشته و از کارخانه های داروسازی ایران بازدید کرده است، ادامه داد: ما علاقه مند به ثبت داروهای ایرانی در سریلانکا هستیم که برخی شرکت های ایران قبول کرده و در حال حاضر در مرحله ثبت دارو هستند.

وی تصریح کرد: ما از هر شرکتی که بخواهد در سریلانکا دارو ثبت کند، استقبال کرده و حاضریم ۱۰ سال ضمانت به آن بدهیم، چرا که محصولات دارویی ایران از کیفیت بالایی برخوردار است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حق اولاد یا کمک عائله‌مندی یکی از مواردی است که در قسمت حقوق و مزایای فیش حقوقی دیده می‌شود. در وضعیت کنونی معیشتی بر اساس مواد ۸۶/۸۷ قانون تامین اجتماعی، کارگران برای بهره‌مندی از حق عائله‌مندی و حق اولاد باید سابقه ۷۲۰ روز کار را داشته باشند. سال گذشته وزارت تعاون در راستای توجه به سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی را تقدیم دولت کرد تا کارگرانی که دارای فرزند هستند و برای کارگران مزبور حداقل ۳۰ روز حق بیمه پرداخت شده، می‌توانند از حق اولاد بهره‌مند شوند.

این لایحه به تصویب هیئت وزیران رسیده و به مجلس تقدیم شده است. در صورت تصویب تعداد زیادی از کارگران ازمزایای کمک عائله مندی بهره‌مند خواهند شد. اما شهروند خبرنگار ما درخواست پیگیری اجرای شدن این قانون را دارد.

متن شهروندخبرنگارما:

سلام. لطفا درباره لایحه تصویب حق اولاد بعد از گذشت ۳۰ روز از بیمه تامین اجتماعی و تغییر برای تعلق گرفتن حق اولاد پس از گذشت از ۷۲۰ روز به ۳۰ روز گزارش و اطلاع رسانی تهیه کنید
چندماه از تصویب این لایجه گذشته ولی به مرحله اجرا نرسیده ممنون میشم پیگیر این برنامه باشید. باتشکر

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی