Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@19:25:35 GMT

حمله هماهنگ شده ارتش عراق به داعش در خاک سوریه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۴۶۰۰

حمله هماهنگ شده ارتش عراق به داعش در خاک سوریه

ارتش عراق از حمله نیروی هوایی این کشور به کارگاه ساخت مواد منفجره داعش و چند موضع دیگر در سوریه با هماهنگی دمشق خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: ارتش عراق از حمله نیروی هوایی این کشور به کارگاه ساخت مواد منفجره داعش و چند موضع دیگر در سوریه با هماهنگی دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش عراق اظهار کرد که نیروی هوایی این کشور با هماهنگی با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از جنگنده‌های "اف - ۱۶" برای هدف قرار دادن مواضع داعش در نزدیکی شهر "هجین" در سوریه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به این دلیل که داعش برای عراق خطرناک است به این گروه تروریستی در خاک سوریه حمله می‌کنیم که این مساله بیانگر افزایش توان نیرو‌های مسلح در مقابله با داعش و ریشه کن کردن آن است.

پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته بود که داعش در شرق سوریه که هم مرز با عراق است حضور دارد که وجود آن‌ها در این منطقه امنیت عراق را تهدید می‌کند و تمامی اقدامات لازم و ضروری برای مقابله با آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

العبادی ماه دسامبر اعلام کرد که داعش در عراق شکست خورده است، اما این گروه تروریستی که در نواحی مرزی سوریه با عراق حضور دارد امنیت عراق را تهدید می‌کند.

در سال گذشته میلادی نیز جنگنده‌های عراقی با هماهنگی ائتلاف آمریکا و موافقت دولت سوریه مواضع داعش در خاک سوریه را مورد هدف قرار داده بود.
واکنش آمریکا

از سوی دیگر هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: ما از حمله عراق به مواضع داعش در خاک سوریه مطلع بودیم. عراق بعد از اخراج داعش از خاکش به دنبال گسترش امنیت در تمامی مناطقش است. ما از عراق در مقابله با داعش حمایت می‌کنیم.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از تلاش‌های کویت برای بازسازی عراق قدردانی می‌کنیم.

هدر ناوئرت ادامه داد: ما با کره شمالی در تماسیم، اما به ذکر جزئیات نمی‌پردازیم. بحث و رایزنی دو کره درباره مسائل داخلی است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003N6r

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی