Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:19:01 GMT

خط دريايي مسافري "کراچي-چابهار" راه اندازي مي شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۴۶۲۷

خط دريايي مسافري 'کراچي-چابهار' راه اندازي مي شود

خبرگزاري آريا - تارنماي روزنامه نيشن پاکستان در خبري اعلام کرد که دولت اين کشور به منظور توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران، خدمات کشتيراني مسافري بين بندر کراچي و بندر چابهار را راه اندازي مي کند.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، در خبر روزنامه نيشن پاکستان آمده است: منابع موثق در وزارت کشتيراني و بنادر پاکستان اعلام کردند که به منظور راه اندازي هر چه سريع تر کشتي مسافربري بين بندر شهر کراچي و بندر چابهار در ايران مکاتبات نهايي و اقدامات اداري بين وزارتخانه هاي دو کشور در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اين خبر، شرکت ملي کشتيراني پاکستان در حال حاضر در حال فراهم سازي و خريد کشتي هاي مسافربري براي آغاز طرح کشتي راني بين دو کشور است .
طرح جابجايي مسافران از طريق دريا به دليل افزايش اعزام زائران پاکستاني به مناطق گردشگري جمهوري اسلامي ايران از جمله مشهد و قم طرح ريزي شده است .
هر سال بيش از 200 هزار از مردم پاکستان به صورت زائر از مناطق مختلف در پاکستان به ايران و از آنجا به عتبات عاليات در عراق سفر مي کنند .
اخيرا عباس آخوندي وزير راه و ترابري جمهوري اسلامي ايران در راس يک هيات 20 نفره به پاکستان سفر کرد و هدف از اين ديدار گسترش روابط در بخش حمل و نقل اعلام شد.
در ادامه خبر اين رسانه آمده است:وزير ايراني در سفر به پاکستان ضمن بازديد از بندر کراچي در جنوب اين کشور خواهان گسترش روابط بين بندر کراچي و بندر عباس شد .
وي با اشاره به ظرفيت هاي در بندر چابهار براي سرمايه گذاران خارجي گفت که دولت در نظر دارد 204 هزار هکتار از زمين هاي مجاور و نزديک به دريا در اين بندر را براي توسعه اين بندرگاه و ارائه خدمات ترانزيتي در اختيار سرمايه گذاران خارجي از جمله پاکستاني قرار دهد .
پاکستان همچنين در پي گسترش روابط کشتيراني و امور بنادر با عمان است و در نظر دارد يک مسير کشتيراني مسافربري بين بندر گوادر و مسقط راه اندازي کند.
سناتور «کامران مايکل» وزير وقت بنادر و کشتيراني پاکستان نيز آبانماه 94 در گفت و گو با رسانه هاي اين کشور گفته بود:مسافت کراچي تا بندر چابهار 347 گره دريايي است که طي 14 ساعت طي مي شود و کشتي‌هاي مسافربري توان جابه‌جايي 250 تا 400 مسافر در مسير کراچي تا چابهار را دارند.
وي افزود: مسير زميني پاکستان به ايران که از ايالت بلوچستان عبور مي‌کند 700 کيلومتر است که علاوه بر نا‌امن بودن دشواري‌هاي ديگري مانند خراب بودن جاده را نيز به همراه دارد.
مايکل سرعت کشتي در مسير کراچي تا چابهار را 28 تا 30 گره دريايي در ساعت تخمين زده و افزوده بود:سرويس دريايي پاکستان و ايران تنها به جابه‌جايي زائران محدود نمي‌شود، بلکه از آن براي مقاصد تجاري نيز استفاده مي‌شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی بر علاقه مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور‌های فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشور‌های همسایه به ویژه با کشور‌های فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشور‌های همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه وشهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تایید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالا‌های کشورش و کالا‌های سایر کشور‌ها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیفات ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار