Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه همایش "تجلیل از حافظان و قاریان برتر" درون مؤسسه‌ای و شهرستانی در شهریار برگزار شد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ استانها تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان امروز در همایش تجلیل از حافظان و قاریان برتر درون مؤسسه‌ای و شهرستانی که به مناسبت اعیاد شعبانیه و با حضور مسئولان و نفرات برتر قرآنی برگزار شد اظهار داشت: هر سرزمینی برای کشاورزی تناسب و احتیاجات خاصی دارد اما در هر سرزمین و خانه‌ای می‌توان برجسته‌ترین و بهترین انسان‌ها را تربیت کرد منتهی این نیازمند آن است که کشاورزانی که به رشد انسان می‌پردازند به خوبی در این مسیر قدم بردارند تا انسان‌های فرا منطقه‌ای و فرازمانی تربیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هر خانواده‌ای باید احساس اعتماد به نفس را در خود و خانواده خود رشد دهد تا فرزندان به بهترین‌ها دست پیدا کنند و این تربیت باید به نوعی باشد که هر جایگاه و مسئولیتی برای آن‌ها ناچیز باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین شاخص در تربیت فرزندان باید آموزش دوری از تجمل و اشرافی‌گری باشد افزود: امروز باید طوری به سمت تربیت و پرورش پیش برویم که دانش‌آموزان و فرزندان ما بتوانند تمایلات خود را مدیریت کنند.

پناهیان تصریح کرد: تربیت و فرهنگ‌سازی زمان‌بر است و باید به خوبی در این مسیر حرکت کرد و آموزش خودداری به فرزندان می‌تواند آن‌ها را در مسیر زندگی رشد دهد، که در دین اسلام به معنای با مبارزه با نفس است که همچون نخ تسبیحی است که بسیار از فضائل دینی را گردهم می‌آورد.

وی ادامه داد: خود کنترلی را می‌توان به کلام دیگر به تقوا معنی کرد و این را اگر رعایت شود در آینده‌ای نزدیک فرزندان ما به جایگاه و مسئولیتی می‌رسند که دیگر حریص و دست دراز کن نمی‌شوند و تنها به دنبال خدمت به جامعه و در نهایت رشد آن هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدام برخی کشورها در ایجاد محدودیت برای اسلام‌گرایان بیان کرد: خانواده با تربیت صحیح می‌تواند بسیاری از این محدودیت‌ها را کنار بزند، امروز دانش بشری به جایی رسیده است که سخنان دین بسیار ارزنده است، اسلام یک روش کاملاً عقلانی برای زندگی است و فرزندانی که به خوبی و با دقت و همت بر مبنای آداب دین تربیت می‌شوند قطعاً به بالاترین درجات می‌رسند.

پناهیان با اشاره به ماندگاری افرادی که در حوزه دین و ارزش‌های اسلامی قدم برمی‌دارند گفت: ما در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم باید زمینه‌ساز فرهنگ صحیح و مناسب باشیم و تریبت و پرورش فرزندان خود را از دوران طفولیت و مهدکودک مورد توجه قرار دهیم.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت حوزه نرم‌افزاری و انیمیشن در مباحث فرهنگی و قرآنی خاطرنشان کرد: مبادا فرزندان ما در مسیری غیر از مسیر اسلامی گرایش پیدا کنند که این بسیار نامطلوب است و این وظیفه ما را برای تحقق این امر در حوزه قرآنی بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود

مدیر کانون خدمت رضوی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با روز جمعیت، پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت در محل دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر واقع در روبروی مصلی نماز جمعه این شهر برگزار خواهد شد.

مهران خورده بین مقدم افزود: این رویداد، ۲۰ اردیبهشت ماه، از ساعت ۸ صبح تا بعد از ظهر با حضور اساتید مجرب کشوری و به صورت کارگاهی برگزار شده و برای شرکت کنندگان در این پویش گواهی مربی تسهیل گر جوانی جمعیت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره به صورت استانی برگزار می‌شود و افرادی که موفق به ثبت نام در پویش نشده‌اند، در صورتی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند، می‌توانند در روز فوق با حضور در محل همایش اقدام به نام نویسی کنند.

خورده بین مقدم در پایان، با اشاره به موضوعاتی که در پویش مطرح خواهد شد، گفت: استاد حجت الاسلام دکتر علی گودرزی که از نویسندگان چندین کتاب و فعال حوزه جمعیت کشور هستند، موضوعاتی چون تسهیل گری، اسقاط جنین و تبلیغ چهره به چهره و دکتر حسین مروتی نیز که استاد و فعال حوزه جمعیت کشور هستند، کارگاه جریان شناسی، تاریخچه جمعیت، آسیب شناسی فردی و اجتماعی حوزه جمعیت و فنون تسهیل گری را تدریس خواهند کرد.

کد خبر 6097722

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد