Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@03:37:06 GMT

دستگیری یکی از افراد کلیدی مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۵۱۱۰

به گزارش ایسنا، انریک پاپون، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، تایید می‌کند که محمد حیدر زمار، از مبلغان و خطیبان ارشد القاعده که تبعه آلمانی و دمتولد سوریه است حدود یک ماه پیش توسط نیروهای سوریه دموکراتیک در جریان عملیات‌شان علیه داعش در داخل سوریه دستگیر شده است.

این سخنگو در ادامه خاطر نشان کرد: ما در حال همکاری با شرکای خود در نیروهای سوریه دموکراتیک برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در این باره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش کنگره آمریکا درباره حملات ۱۱ سپتامبر از زمار به عنوان چهره‌ای افراطی یاد شده است.

منابع غربی می‌گویند او زمانی که آلمان بوده در جذب جوانان مسلمان به افراط‌گرایی نقش بسزایی داشته است. زمار که در سال ۱۹۹۷ از افغانستان به آلمان برگشته بود توانست محمد عطا، زیاد الجراح و مروان الشحی را جذب کند. این افراد یک سال بعد به افغانستان منتقل شدند و سپس به آمریکا رفتند تا در آنجا زیر نظر دایی زمار آموزش‌های خلبانی و تکمیلی برای انجام حملات یازده سپتابر را فرا بگیرند.

زمار که پس از حملات یازده سپتابر به سوریه رفته بود در سال ۲۰۰۷ توسط دولت سوریه زندانی شد اما شش سال بعد و درجریان تبادل اسرا میان دولت و نیروهای اسلام‌گرا او توانست از زندان خارج شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخباری از حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، یک کشتی باری با پرچم مالت در حالی که در مسیرش از جیبوتی به سمت جده عربستان در حرکت بود، هدف قرار گرفت.

براساس گزارش امبری، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه این کشتی باری با سه موشک هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد برآوردهای «امبری» اشاره دارد به اینکه این کشتی به دلیل روابط تجاری بین طرف اداره کننده آن و رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

خبرنگار الجزیره نیز به نقل از این سازمان دریایی انگلیس گزارش داد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی شمال غرب المخا در یمن رخ داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900961

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • اخباری از حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن