Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@19:16:55 GMT

ژاپن درباره حمايت گرايي تجاري هشدار داد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۵۳۲۵

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، ژاپن به کشورهاي گروه بيست هشدار داده است که حمايت گرايي و استفاده از اقدامات تقابل جويانه باعث اختلال در بازارهاي مالي شده و نوسانات را افزايش مي دهد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، تارو آسو وزير دارايي ژاپن روز پنجشنبه بعد از شرکت در مراسم ضيافت شام وزراي دارايي گروه بيست به خبرنگاران گفت:«من به شرکاي خود در گروه بيست گفتم که هيچ کشوري نمي تواند از سياست هاي مبتني بر حمايت گرايي سود ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
اين وزير ژاپني در سخناني در جمع وزراي دارايي گروه بيست و نيز روساي بانک هاي مرکزي اين کشورها گفت ناهمترازي هاي جهاني بايد در چارچوبي چندجانبه و نه دوجانبه حل و فصل شود.
ترس از جنگ تجاري در عرصه بين المللي بر گفتگوهاي گروه بيست سايه افکنده است و صندوق بين المللي پول نيز هشدار داده است که حمايت گرايي مي تواند به رشد جهاني لطمه بزند.
نشست چند روز قبل شينزو آبه نخست وزير ژاپن با دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا اختلافات دو طرف را درباره تعيين چارچوبي براي مذاکرات تجاري به خوبي نشان داده بود.
رهبران دو کشور توافق کردند با افزايش رايزني هاي تجاري، سرمايه گذاري ها و تجارت دوجانبه را افزايش دهند. در شرايطي که ترامپ از تمايل خود براي پرداختن به مسئله عدم توازن تجاري با ژاپن از طريق يک توافق تجاري دوجانبه صحبت کرد، آبه بار ديگر درخواست خود را براي پيوستن مجدد آمريکا به توافق موسوم به مشارکت دو سوي اقيانوس آرام (تي پي پي) تکرار کرد.
قرار است روز جمعه آسو و استيو منوچين همتاي آمريکايي وي براي گفتگوهاي دوجانبه در حاشيه نشست گروه بيست و نشست هاي صندوق بين المللي پول با هم ديدار کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :« در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898566

دیگر خبرها

  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان