Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پارک سیاحتی، تفریحیِ باغلارباغی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی دهه هفتاد خورشیدی، در شهر تبریز احداث گردیده‌ است،که یکی از ۳ پارک مهم این شهر دررویداد تبریز2018 است.

با راه‌اندازی پارک و مجموعه تفریحی باغلارباغی تمامی زمین‌های محل شامل بر باغات بهم پیوسته منطقه چلبی و گلکار تبریز بود، باغات وسیع با انبوه درختان میوه به‌ویژه زردآلو، در دهه هفتاد خورشیدی مجتمع خدماتی تفریحی باغلارباغی در میان باغات گسترده شرق تبریز بنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند امروزه بسیاری از باغات محیط پیرامون باغلارباغی زدوده و تخریب و به ساختمان‌های مسکونی تبدیل شده اما از سویی درون مجموعه باغلارباغی و زمین‌های پارک ولی عصراز پوشش گیاهی و سرشار از درختان بومی می‌باشد.

 

امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی و همچنین کاهش تحرک در بین خانواده‌ها لازم است کودک بخشی از اوقات خود را در فضای آزاد و پر از نشاط و شادابی طی کند، لذا داشتن وسایل و امکانات تفریحی در شهرها، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی شهری شده و تا حدی برای جوامع عصر حاضر مهم است.

 

همچنین باآغاز فصل بهار وشروع اوقات فراغت کودکان و نوجوانان میزان مراجعه‌کنندگان به شهرهای بازی تبریزافزایش یافته است.

 فرشی  حق رو با توجه به اینکه خانواده‌ها برای داشتن اوقاتی مفرح و پرهیجان، شهربازی‌ها و پارک‌های بازی را به عنوان یکی از مقاصد اصلی تفریح انتخاب می‌کنند و حضور گسترده مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در این مکان‌ها برای بازی و تفریح، ضرورت توجه به اصل استانداردسازی و ارتقای سطح کیفی در این مراکز تفریحی را دو چندان می کند.

 

 مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی، افزود: موضوع استانداردسازی تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک‌های بازی، به عنوان یک برنامه مهم دراین سازمان است  تابتوانیم از بروز حوادث ناگواری برای استفاده‌کنندگان به‌ویژه کودکان شود و ازتجهیزات شهربازی که دچارنقص فنی است جلوگیری کنیم.

گاهی در همین محوطه‌ها می‌توان دریاچه‌ای را هم پیدا کرد و با قایق به دل آن زد اما بادریاچه خشک این جمموعه تفریحی مواجهه شدیم  خلاصه ماجرا این است که وسایل موجود در شهربازی ها قرار است جور یک شادی تمام و کمال را برای خانواده‌ها، اقوام و دوستان بکشند.

 

دستگاه‌های رنگی شهربازی‌ها در روشنایی روز وشب، اغلب آرام گرفته‌اند‌ اما وقتی نور و گرمای روز از تن میله‌های دستگاه‌ها پرید وقت بازی و شادی بین وسایل رنگارنگ محوطه هم فرا می‌رسد.

صدای هیاهو و خنده‌ای که از چند 10 متری این محوطه‌های بازی شنیده می‌شود، نشان می‌دهد مراجعه کنندگان به شهربازی، محل خوبی را برای تخلیه انرژی و سرگرمی‌های چند ساعته پیدا کرده‌اند.

 

این پارک در در مجاورت «بلوار استاد شهریار» و در ضلع شمالی ورودی کوی ولی‌عصر و جنب «پارک ولی‌عصر» واقع شده‌است و دارای امکاناتی نظیر شهربازی، باغ پرندگان و رستوران است.

 

انتهای پیام/

 

پارک سیاحتی، تفریحیِ باغلارباغی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبریز2018 گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأمور پلیس اصفهان دستبند ۱۰۰ میلیون تومانی را به صاحبش بازگرداند

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: روز گذشته یکی از شهروندان با مراجعه به یکی از کارکنان معاونت فناوری ارتباطات و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان که در حال گشت زنی در مجموعه باغ غدیر شهر اصفهان بود یک عدد دستبند طلای مفقود شده را به او تحویل می‌دهد و از همان زمان تلاش زیادی برای یافتن صاحب این دستبند آغاز شد.


رضا الوندی، افزود: جستجو برای یافتن صاحب دستبند طلا ادامه داشت تا اینکه معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان که برای سرکشی و دیدار با کارکنان این معاونت به مجموعه باغ غدیر آمده بود متوجه خانواده‌ای می‌شود که با آشفتگی مشغول جستجو در قسمتی از پارک هستند و وقتی موضوع را جویا می‌شود آنها عنوان می‌کنند که یک عدد دستبند طلا به ارزش یک میلیارد ریال را گم کرده و از عصر در حال جستجوی آن هستند ولی اثری از آن پیدا نکردند.


او گفت: پس از شنیدن اظهارات این خانواده، آنها به ایستگاه پلیس هدایت و با ارائه نشانی و مستندات لازم دستبند طلای خود را از دست ماموران پلیس دریافت کردند.

منبع: فارس


رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه واحد‌های گشت انتظامی در تمامی ساعات شبانه روز به گشت زنی در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری می‌پردازند، افزود: از شهروندان و مسافران نوروزی می‌خواهیم برای افزایش کیفیت خدمت رسانی مجموعه پلیس به مردم نظرات، پیشنهادات، انتقادات، تقدیراز عملکرد ماموران پلیس و یا احیاناً شکایت از آنان را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۷ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعطیلی اماکن گردشگری و تفریحی همدان در ۱۳ فروردین
  • تمام مجموعه‌های تفریحی شهرداری اصفهان روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل است
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • مأمور پلیس اصفهان دستبند ۱۰۰ میلیون تومانی را به صاحبش بازگرداند
  • تعطیلی مجموعه تفریحی و گردشگری دربند صحنه در شب‌های قدر
  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • ۸۵۰۰ گردشگر از پارک حیات وحش صفه اصفهان بازدید کردند
  • قتل خونین بخاطر جای پارک قایق های تفریحی نوروزی در دریا
  • بازدید روزانه ۲۰۰۰ گردشگر از قوری قلعه روانسر
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز