Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@06:54:23 GMT

اهداء شش عضو بیمار مرگ مغزی در دوگنبدان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۵۷۵۷

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مسئول تیم هماهنگ کننده پیوند اعضاء استان با بیان اینکه دومین اهداء عضو امسال استان در شهرستان گچساران انجام شد گفت: مرحوم فرشید تیموری نیا از اهالی شهرستان کهگیلویه براثر سانحه ی تصادف دچار ضربه مغزی و پس از آن مرگ مغزی شد.

ساسان عباسی افزود: پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم پزشکی و رضایت خانواده اعضای بدن این بیمار به  نیازمندان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: به کمک تیم پیوند اعضا از بدن این بیمار دو کلیه، کبد، پانکراس و قرنیه ها در بیمارستان شهید رجایی گچساران جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان بوعلی سینا در شیراز منتقل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و شصت و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم «محمد پیراسته»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کبد این جوان مرگ مغزی در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به مرد ۶۶ ساله ساکن تهران که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد پیراسته برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید
  • زندگی دوباره به ۳ بیماربا اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • نجات ۱۰۰ نفر با اهدای عضو در یزد
  • اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید
  • پیوند کبد خوک به یک بیمار مرگ مغزی
  • ۳ کشته و ۱ مصدوم در برخورد سمند با کامیون
  • اهدای اعضای ۲۱ مورد مرگ مغزی در استان اردبیل طی سال‌جاری
  • سه کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی دوگنبدان