Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:11:28 GMT

برف بهاری حدود 116 میلیارد تومان به باغداران آملی خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۵۹۶۹

برف بهاری حدود 116 میلیارد تومان به باغداران آملی خسارت زد

ساری- ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی آمل گفت که برف اوایل هفته جاری بیش از 115 میلیارد و 635 میلیون تومان به باغداران بخش لاریجان این شهرستان خسارت زد.

ریزش برف در روزهای 26 و 27 فروردین در مناطق کوهستانی مازندران که با کاهش شدید دمای هوا نیز همراه بود ، باغداران و کشاورزان را غافلگیر کرد.
کارشناسان کشاورزی پیش بینی کرده بودند با توجه به شکوفه دهی درختان سیاه ریشه بویژه گیلاس در ماه فروردین ، بارش برف در صورت همراه شدن یخبندان سبب خسارت زائی برای باغداران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدحسین اسلامی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که برف اخیر به سه هزار و 373 هکتار از باغ های میوه بخش کوهستانی لاریجان بیش از 90 درصد خسارت وارد کرد.
وی افزود که این میزان خسارت پس از بازدیدهای میدانی کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی بخش لاریجان از باغ های سیاه ریشه دانه دار این بخش در 2 روز گذشته برآورد شده است .
گردو ، گیلاس ، گلابی ، سیب ، به ، آلبالو و گل از محصولات باغی بخش لاریجان است .
اسلامی گفت که گزارش کارشناسان از باغ های خسارت دیده برای سازمان جهاد کشاورزی مازندران و فرمانداری ارسال شده است تا باغداران مورد حمایت قرار گیرند.
وی افزود : بیش از چهار هزار و 700 هکتار از زمین های مستعد بخش لاریجان به کشت درختان سیاه ریشه اختصاص دارد که گیلاس با بیش از یکهزار و 400 هکتار و گردو با بیش از 412 هکتار بیشترین خسارت را سرمازدگی اواخر فروردین ماه سال جاری متحمل شدند.
** بیمه ، زنجیره فراموش شده باغداری
مدیر جهاد کشاورزی آمل از بیمه نبودن باغ های منطقه انتقاد کرد و گفت : از مجموع باغات سیاه ریشه بخش لاریجان کمتر از 100هکتار زیر پوشش بیمه محصولات بوده است .
وی افزود : باغ هایی که زیر پوشش بیمه بودند ، با تایید خسارت از سوی جهادکشاورزی ، از صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت دریافت خواهند کرد.
اسلامی گفت که برای باغداران خسارت دیده ای که بیمه محصولات نداشتند ، از ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری مازندران و ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل درخواست استمهال بدهی و یا بخشیدگی دیرکرد تسهیلات و نیز پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض شده است که امیدواریم هرچه سریع تر پرداخت شود.
بخش کوهستانی لاریجان آمل از مناطق مستعد در کشت درختان سیاه ریشه به خصوص تولید گیلاس مرغوب در سطح استانهای شمالی کشور است.
این بخش با دو شهر رینه وگزنک و 80 روستا در 70 کیلومتری جنوب شهر آمل به تهران و در مسیر جاده هراز واقع شده است.
7327/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد باغداري خسارت برف مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به تأسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری‌ها، باغات و مزارع، بندسارها و آب‌بندها خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، عیسی قاضی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به تأسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری‌ها، باغات و مزارع، بند سارها و آب‌بندها خسارت زد.

وی ادامه داد: سیلاب به سه هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت سورگوم و ماش، پنج واحد مرغداری با ۸۰ هزار قطعه مرغ و جوجه، بیش از ۶۰۰ بندسار و ۱۰ آب بند آسیب جدی وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کنارک تصریح کرد: با توجه به سرریزشدن سد کهیر و آب‌گرفتگی، مسدود شدن راه‌های روستایی و هجوم سیلاب به باغات میوه‌های گرمسیری و واحدهای دامداری سبک و سنگین، احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی با تمام امکانات، آماده خدمت‌رسانی به بهره‌برداران است.

کد خبر 745507

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • تاثیر مطلوب بارندگی‌های بهاری بر کشت آبی استان مرکزی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی