Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@15:05:36 GMT

مشارکت فائو در اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۶۷۰۰

مشارکت فائو در اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین

سرپرست دفتر خواروبار جهانی فائو در ایران گفت: متخصصان سازمان فائو در اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین واقع در استان اردبیل مشارکت می‌کنند.

دکتر رائو ماتا در بازدید از روند اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: رویکرد سازمان فائو حمایت از طرح هایی است که در ارتباط با استفاده و بهره برداری اصولی و صحیح از ۲ عنصر حیاتی آب و خاک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: کارهای ارزشمندی در سطح وسیع برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و اجرای سیستم های نوین آبیاری و تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی در مناطق شمالی استان اردبیل انجام شده است.
وی اظهار کرد: افتخار بزرگی برای وزارت جهاد کشاورزی است که اینگونه موفق و توانمند در عرصه مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی پیشقدم است و با تکمیل این طرح شاهد افزایش تولید در واحد سطح ، افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب در منطقه خواهیم بود.
دکتر ماتا افزود: متخصصان ایرانی در انجام اینگونه طرح های مهم بسیار موفق و کارآمد عمل می کنند و ما نیز خوشحالیم که متخصصان سازمان خواروبار جهانی فائو که تجربیات و دانش ارزشمندی در استفاده بهینه از منابع آبی دارند، در اختیار دست اندرکاران این طرح عظیم قرار دهند.
مدیر بخش آب و خاک سازمان خواروبار جهانی فائو نیز در این بازدید گفت: اردبیل اولین استان ایران است که از آن بازدید کردیم ، وزارت جهاد کشاورزی در این سطح وسیع برای استفاده بهینه از آب ، تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش بهره وری و افزایش تولید محصولات کشاورزی تلاش زیادی کرده است.
دکتر ادواردو منصور افزود: طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین یکی از مجهزترین و تخصصی ترین طرح های موفق در عرصه آب و خاک است ، در این طرح از توانمندی های بیشرفته و متدهای آبیاری بارانی موسوم به سنترپیوت استفاده می شود.
او اظهار کرد: هدف از بازدید این طرح های عظیم کمک به مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی کشور است، در زمینه ایجاد تشکل ها و نظام های بهره برداری تجربیات و دانش جهانی خود را در اختیار مسئولان قرار خواهیم داد تا به افزایش تولید محصولات کشاورزی ، توسعه پایدار و امنیت غذایی کمک کنیم.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده است.
با بهره برداری از این طرح ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه مغان به آبی تبدیل می شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه