Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@01:37:29 GMT

استعفای مرد شماره یک خرید هواپیماهای غربی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۸۴۳۰

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل استعفا کرد.

به گزارش شریان نیوز،اصغر فخریه کاشان اواخر سال 92 از سوی عباس آخوندی ابتدا به‌عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی و در ادامه به‌عنوان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل وزیر منصوب شد. وی فرد اول قرارداد خرید 200 فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ATR محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفته می‌شود وی اسفندماه سال گذشته استعفا می‌دهد که وزیر راه و شهرسازی با آن مخالف می‌کند و در نهایت آخوندی با استعفای دوم فخریه‌کاشان موافقت می‌کند.

گرچه تاکنون 11 فروند هواپیمای ایرباس و ATR قراردادهای ذکرشده به ایران تحویل شده، اما نحوه تأمین منابع مالی هواپیماهای خریداری‌شده به‌خصوص بوئینگ یکی از چالش‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی بوده است. با توجه به ارتباطات فخریه کاشان در حوزه تجارت و خداحافظی وی با پُست قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی احتمالاً روند تحویل هواپیماها به هما کُند خواهد شد.

به گزارش تسنیم، فارغ از امضای قراردادهای مبهم و کلان خرید هواپیما از دو کمپانی بوئینگ و ایرباس، بخش حمل‌ونقل هوایی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم با حواشی بسیاری روبه‌رو بوده است. مهرماه سال 92 با حکم  وزیر راه و شهرسازی، علی‌‌محمد نوریان به‌عنوان قائم‌‌مقام وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی منصوب شد. حدود یک سال بعد از این انتصاب یعنی پاییز سال 93 نوریان به‌دلیل آنچه اختلاف سلیقه با جهانگیریان رئیس مستعفی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اسفند همان سال و در فاصله چند روز مانده به نوروز 94 مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور به‌طور ناگهانی از سوی وزیر راه و شهرسازی برکنار شده بود.

منبع: تسنیم

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در مراسمی باحضور جمعی از مسئولان از خدمات سیدمحسن حمزه لو قدردانی و رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  معرفی شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این آیین  از ساخت  بزرگراه و راه اصلی  چهار برابر میانگین کشور  در ۵۴ ماه گذشته خبرداد.

سیدمحسن حمزه‌لو  افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در این استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

 

سرپرست  راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوینی نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • مدیر ورزشی بایرلورکوزن: گرانیت ژاکا موثرترین خرید ما بود
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب