Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه فرزانه دبیر کمیته بانوان سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه پیرامون روند برگزاری مسابقات بانوان و زمان افتتاحیه آن گفت: از سال 89 و پس از دیداری که جامعه بانوان قرآنی کشور با مقام معظم رهبری داشتند و در پی مطالبه این قشر عظیم برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، بررسی و تبیین ابعاد این مهم به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسابقات کشوری قرآن کریم بانوان پیش از این در عالی ترین سطح توسط خود بانوان داوری، مدیریت و اجرا شده است، گفت: اما به منظورتعمیق انس و ارتباط بیشتر بانوان جهان اسلام با قرآن وتوجه به رفع آسیب های اجتماعی و کاهش معضلات فرهنگی که جوامع را گرفتار کرده است، رقابت های قرآنی این قشر اثرگذار هم در سطح بین المللی در دستور کار قرار گرفت.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امسال برای دومین بار کشور ایران میزبان بانوان قرآنی جهان اسلام است و ما امسال از 27 کشور جهان میزبانی خواهیم کرد که حکیمه نصیری از استان مازندران نماینده ایرانی ما در این دوره از مسابقات است.

وی درادامه با بیان اینکه مسابقات بانوان امسال در هتل ارم که این بنا خودش یک موقوفه است، برگزار می شود، اظهار کرد: افتتاحیه مسابقات بانوان فردا (شنبه) ساعت 17 در سالن همایش های هتل ارم برگزار خواهد شد و از روزهای اول تا سوم اردیبهشت ماه مسابقات مقدماتی بانوان را خواهیم داشت و پس از آن در روزهای آتی مراحل نهایی را در پیش خواهیم گرفت.

دبیر کمیته بانوان سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های جانبی که به عقیده من از جمله کارهای مهم و عظیم ماست، امسال برای نخستین بار همزمان با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، اعزام گروه های جهادی قرآنی را به هشت استان کشور تهران، قم، ایلام، گیلان، همدان، آذربایجان غربی، مازندران، فارس و زنجان است. که این برنامه همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) از 27 رجب با اعزام گروه های جهادی آغاز به کار کرد ، و در سه روز گذشته به صورت سرزده از این مناطق بازدید داشتیم و مستنداتی را جمع آوری کردیم.

وی با بیان اینکه این طرح معجزه وار و بدون کمترین هزینه آغاز شده است، اظهار کرد: به برکت قرآن کریم این گروه های جهادی متشکل از سه نفر (یک پزشک، یک مبلغ برای ارائه مشاوره خانواده و یک مربی قرآن) به مناطق محروم اعزام می شوند.

فرزانه ادامه داد: انصافا با توجه به ظرفیت قرآنی که بانوان در کشور عزیزمان ایران است، شما شاهد آن هستید که هرباری که از ایران نمایندگانی را در دیگر کشورها داشت، رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند. البته باید توجه داشت، امسال هم به مانند سال گذشته تمامی امور مسابقات بانوان از اجرا، داوری و ...باحضور بانوان عزیز برگزار می شود و این عنایتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نصیب زنان شده است و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی حضور بانوان در همه صحنه ها، به ویژه مدیریت ها، آموزش ها و داوری و سایر مباحث هنری است.

فرزانه درباره برنامه‌های جانبی مسابقات بین المللی قرآن بانوان ابراز کرد: آیین سخنرانی شخصیت‌های مذهبی همچون آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و دکتر میرباقری، بازدید از حرم و بیت امام خمینی (ره)، بازدید از برج میلاد و گفت: وگوی ویژه با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور و لاله افتخاری، رئیس سابق فراکسیون قرآن و عترت (ع) مجلس شورای اسلامی از مهمترین این برنامه‌های جانبی است.

وی با اشاره به تغییر محل برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان، بیان کرد: بی تردید این تغییر بهترین تصمیم در راستای کیفی سازی هر چه بیشتر این رقابت‌ها بود چراکه بانوان فارغ از هیاهوی مصلا که ناشی از مسابقات گروه‌های مختلف است، می‌توانند در هتل ارم که از موقوفات است، محفوظات خود را به آزمون بگذارند، لذا این تغییر از نقاط عطف در ارتقای کیفی مسابقات بین الملی قرآن کریم بانوان است.

فرزانه تصریح کرد: مشکلات دوره نخست احصاء و برطرف شده است و تلاش می‌شود به برکت قرآن شاهد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به نحو احسن باشیم.

گفتنی است؛ دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از ۲۸ کشور جهان در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف قرآن جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تایید هیچ انسان آزاده و هیچ کدام از جوامع و کشور‌های حامی صلح و امنیت جهانی نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد شد و همه ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

در بیانیه تاکید شده است: امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌کند و از تمام نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان