Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@02:17:19 GMT

استعفای بی‌سروصدای قائم‌مقام آخوندی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۹۵۲۵

استعفای بی‌سروصدای قائم‌مقام آخوندی

به گزارش جهان نيوز، اصغر فخریه کاشان اواخر سال ۹۲ از سوی عباس آخوندی ابتدا به‌عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی و در ادامه به‌عنوان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل وزیر منصوب شد. وی فرد اول قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ATR محسوب می‌شود.

گفته می‌شود وی اسفندماه سال گذشته استعفا می‌دهد که وزیر راه و شهرسازی با آن مخالف می‌کند و در نهایت آخوندی با استعفای دوم فخریه‌کاشان موافقت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گرچه تاکنون ۱۱ فروند هواپیمای ایرباس و ATR قرارداد‌های ذکرشده به ایران تحویل شده، اما نحوه تأمین منابع مالی هواپیما‌های خریداری‌شده به‌خصوص بوئینگ یکی از چالش‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی بوده است. با توجه به ارتباطات فخریه کاشان در حوزه تجارت و خداحافظی وی با پُست قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی احتمالاً روند تحویل هواپیما‌ها به هما کُند خواهد شد.

فارغ از امضای قرارداد‌های مبهم و کلان خرید هواپیما از دو کمپانی بوئینگ و ایرباس، بخش حمل‌ونقل هوایی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم با حواشی بسیاری روبه‌رو بوده است. مهرماه سال ۹۲ با حکم وزیر راه و شهرسازی، علی محمد نوریان به‌عنوان قائم مقام وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی منصوب شد. حدود یک سال بعد از این انتصاب یعنی پاییز سال ۹۳ نوریان به‌دلیل آنچه اختلاف سلیقه با جهانگیریان رئیس مستعفی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اسفند همان سال و در فاصله چند روز مانده به نوروز ۹۴ مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور به‌طور ناگهانی از سوی وزیر راه و شهرسازی برکنار شده بود.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری از استعفای رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شکست هفتم اکتبر و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در صدد استعفا از مقام خود است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد رئیس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه استعفای خود را به سبب شکست هفتم اکتبر و پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در سوریه اعلام خواهد کرد.

این روزنامه اشاره کرد که این اولین استعفای یک مقام نظامی اسرائیلی از آغاز جنگ در غزه خواهد بود.

کد خبر 6085219 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد
  • استعفای مقام عالیرتبه اطلاعاتی رژیم اسرائیل + جزئیات 
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد