Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آيت الله مکارم شيرازی از مراجع معظم تقلید در نشست شورای سياستگذاری کنگره بين المللی نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامی که با حضور شخصيت های علمی و حوزوی و دانشگاهی برگزار شد افزود : دنيای امروز که دنبال عقلانيت است گمشده خود را بايد در مکتب اهل بيت(ع)جستجو کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : اسلام از محيطی به نام جاهليت و مملو از خرافات برخاست ، آييني که برای علم هيچ محدوديت زمانی و مکانی و مقدار تلاش ندارد و اين انقلاب علمی معجزه ای بزرگ بود ، که امروز هم در علم و عقلانيت از همه برتر و درخشان تر است .

این مرجع تقلید عنوان کرد: بعد از پيامبر اکرم (ص) ، اين علم در درجه اول به امام علي (ع) و بعد به ائمه اطهار و شيعيان منتقل شد ، بنابر اين جای تعجب نيست اگر شيعيان پيشگام در علوم اسلامی باشند .

آيت الله مکارم شيرازی با تاکيد بر اهميت و حجيت عقل و عقلانيت در مکتب شيعه و ساقط شدن آن در اغلب ، فرق ديگر گفت: دنيای امروز که دنبال عقلانيت است گمشده خود را بايد در مکتب اهل بيت جستجو کند .

وی  با اشاره به تلاش های علمای اهل بيت در گسترش علوم اسلامی در قرون متمادی گفت : اين تلاش ها يک جا جمع نشده تا معلوم شود ، علمای اهل بيت چه خدمات عظيمی به گسترش علوم مختلف اسلامی کرده اند ، از اين رو کنکره بين المللی نقش شيعه در پيدايش و گسترش علوم اسلامی برنامه ريزی شد و شکل گرفت .

این مرجع تقلید، با اشاره به حديثي از سيد الشهدا (ع) پيشرفت سريع علمی ، سياسی ، اجتماعی، اخلاقی و تمدنی اسلام و سايه افکندن آن بر اکثر جهان ، در مدت يک قرن را که هنوز برای دانشمندان و مورخان غربی معما است ، نتيجه باور و يقين قطعی به مبانی اسلام و ساده زيستی دانست و گفت: اين دو عامل سبب پيشرفت سريع اسلام شد .

وی ، دوری از اين دو اصل و تزلزل در يقين به مبانی اسلام و وابستگی به ماديات راسبب ايجاد عقب ماندگی در زمان های بعد برشمرد و ابراز اميدواری کرد: در سايه انقلاب اسلاميی و تقويت اين دو اصل، پيشرفت اسلام در همه جنبه ها محقق شود .

آيت الله مکارم شيرازی با اشاره به اينکه ، در زمانی هستيم که می توانيم مکتب اهل بيت را آن گونه که هست در حد توان بازگو کنيم گفت: بايد از اين فرصت حداکثر استفاده در ابعاد علمی ،سياسی و غیره بشود و آثاری از شيعه بماند که در قبل وجود نداشته است .

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله مکارم شیرازی در نشست شورای سياستگذاری کنگره بين المللی شيعه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخن یزرگان مراجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار با اساتید حوزه های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

وی با بیان اینکه لحظه ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان تشنه علم آفریده شده و می خواهد در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم را به شیوه ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند