Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@18:41:45 GMT

تدریس زبان های خارجی در مدارس متنوع می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۰۶۸۰

تدریس زبان های خارجی در مدارس متنوع می شود

به گزارش پارس نیوز، 

وزیر آموزش‌ و پرورش در روزهای اخیر سفری به روسیه داشت و هنوز سایت رسمی وزارت آموزش‌ و پرورش از جزئیات سفر به روسیه مطلبی منتشر نکرده است اما در فضای مجازی مطالب متعددی در خصوص این سفر انتشار یافته است.

در این مطالب آمده است: «وزیر آموزش و پرورش ایران در دیدار با رئیس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه پیشنهاد کرد که زبان فارسی و روسی در مدارس دو کشور به عنوان زبان دوم آموزش داده شود» و روی این مطلب انتقادات متعددی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در کانال رسمی آموزش‌ و پرورش گزارشی مختصر از سفر به روسیه به روایت سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش منتشر شد:

آموزش زبان روسی منوط به آموزش زبان فارسی است

‌۱-در سفر به ⁧ روسیه ⁩ و حضور در اجلاس کاربرد ICT در آموزش، از وضعیت موجود و برنامه‌های پیش رو با تأکید بر نقش شبکه‌های اجتماعی گزارشی ارائه کردم.

‌۲- در بازدید از مدرسه ای در روسیه متوجه شدم متأسفانه دانش آموزان روس نسبت به فرهنگ و زبان ایران کاملاً بیگانه هستند.

آقای نیکونوف رئیس کمیته آموزش دومای روسیه گفت که آمادگی دارند تا زبان فارسی مانند زبان چینی در برخی از مدارس روسیه به عنوان زبان دوم آموزش داده شود.

‌۳- عمل متقابل، شرط اصلی در هر تفاهم‌نامه بین‌المللی است. گسترش آموزش ⁧زبان روسی ⁩در ⁧ ایران ⁩منوط به آموزش ⁧زبان فارسی ⁩در ⁧روسیه ⁩ است.

آشنایی با ⁧ فرهنگ ایرانی ⁩ در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان روسی نیز از دیگر موضوعات تفاهم نامه آتی است.

‌۴- تلاش می کنیم آموزش زبان های خارجی در مدارس متنوع شود و بر اساس قانون، شرایط آموزش زبان های فرانسوی، آلمانی، روسی و اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی فراهم شود. شوخی‌های شما کاربران شبکه‌های اجتماعی هم خالی از لطف نبود.

‌دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور در امور آموزش، ملاقات با وزیر آموزش و علوم، بازدید از مدرسه ایرانی در مسکو از دیگر فعالیت های این سفر ۲ روزه بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه فضای مجازی آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش مدرسه دانش آموزان ایران رئیس جمهور مسکو وزیر آموزش و پرورش پارس مدارس پارس نیوز زبان های خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در گرگان آیین متمرکز نواخته شدن زنگ سپاس در دبستان دخترانه هاجر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم با اهدای گل از معلمان قدردانی شد.

به گفته سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه هایی خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند