Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صفای ماه رمضان به برگزاری محافل قرآنی است که در مساجد و تکایا برگزار می‌شود؛ یک دورهمی مبارک که شمع روشن آن، صوت خوش قاریان است که همگام با نقوش اسلیمی بر در و دیوار مساجد می‌پیچد و قاریان نوجوان و جوان گل سرسبد این محافل هستند.

«مهدی شکری» یکی از همین قاریان قرآن است که صوت خوش قرائت قرآنش نه فقط در ماه مبارک رمضان که در تمام زندگی‌اش طنین‌انداز است.

ساکن آمل است و ۱۸ سال دارد و از ۱۲ سالگی به جمع قاریان قرآن پیوسته است، جمعی که صوتشان او را همچنان مجذوب خود می‌کند، قبل از شروع هر حرفی از پدر و مادر و اساتیدش تشکر می‌کند که به علاقه او احترام گذاشته‌اند و به او در این مسیر کمک کرده‌اند.

وی در رابطه با اولین جرقه‌های جذبش به این محافل قرآنی و قرائت قرآن می‌گوید: از همان کودکی، وقتی تلاوت قرآن را می‌شنیدم با خودم می‌گفتم که چقدر این صدای قرآن خواندن قاریان قشنگ و دلنشین است و همین علاقه مرا به سمت تلاوت قرآن کشاند و از ۱۲ سالگی وارد این عرصه شدم و سه سال بعد، در سن ۱۵ سالگی به‌صورت تخصصی آن را پیگیری کرده‌ام.

در طی این سال‌ها، سبک تلاوت قرآنش به تقلید از استاد منشاوی و در دوران بلوغ به تقلید از استاد مصطفی اسماعیل بوده است و ۲ رتبه قرائت کشوری و رتبه‌های متعدد شهرستان و استانی را تنها دستاوردش از تلاوت قرآن نمی‌داند و می‌گوید: قرآن تأثیر زیادی بر زندگی و پیشرفت تحصیلی‌ام داشته و موجب برکت‌های زیادی در زندگی‌ام شده است.

این قاری جوان برای بیان نمونه‌ای کوچک از برکت قرآن در درس‌هایش، خاطره‌ای نقل می‌کند و می‌گوید: سال دوازدهم بودم و امتحان ترم داشتم و روز قبل از امتحان در مسابقات تلاوت شرکت کرده بودم، درسم را آنچنان که باید در فرصت امتحان مرور نکرده و چند ساعت قبل از امتحان، صفحاتی را به تصادف انتخاب و شروع به خواندن کردم و به برکت قرآن، سوالات از همان صفحات آمده بود و امتحانم را بیست شدم.

مهدی حرف‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: قرآن برای من فقط در تلاوت خلاصه نمی‌شود و معارف آن نیز برایم مهم است، به این معنا که همیشه توجه می‌کنم که حرف آیات قرآن، مقدمه و نتیجه آن چیست و در آن تدبر می‌کنم.

وی در رابطه با اثر قرآن بر منش و رفتارش می‌گوید: خودم متوجه تغییر رفتاریم نشده‌ام اما خانواده‌ام می‌گویند از وقتی وارد این وادی شده‌ام، اخلاقم تغییر کرده و بسیار بهتر شده است و به والدینم احترام بیشتری می‌گذارم.

این قاری جوان با اشاره به سخن رهبری در رابطه با اهمیت قرآن، به هم نسل‌هایش توصیه می‌کند که هر روز اگر شده، حداقل چند ایه از قرآن را بخوانند، معنای آن را بدانند و در آن اندیشه کنند و به نتیجه برسند و پس از مدتی برکات آن را در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

کد خبر 6063368

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است
  • تلاوت شیرین قرآن توسط دختر گیلانی در برنامه محفل
  • ترتیل و تندخوانی جزء هجدهم قرآن
  • محافل قرآنی دلها را به خدا نزدیک‌تر می‌کند
  • روایتی از بزرگترین اجتماع جمع‌خوانی قرآن در قم
  • ترتیل و تندخوانی جزء هفدهم قرآن
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • تلاوت تقلیدی محمد مهدی دمیرچی از قاری‌های معروف + فیلم
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • ترتیل و تندخوانی جزء شانزدهم قرآن