Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:50:53 GMT

انعطاف پذيري ذهن، به اين 4 عامل بستگي دارد!

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۱۰۲۵

انعطاف پذيري ذهن، به اين 4 عامل بستگي دارد!

خبرگزاري آريا -

بهينه‌سازي فکري به يک ذهن سالم نياز دارد
شرکت سرمايه‌گذاري Arowana، متعلق به کوين چين، در شهر سيدني استراليا واقع شده است و درحال‌توسعه کسب‌وکار خود به لندن، لس آنجلس و آسيا است. به گفته کوين چين، داشتن يک تيم رهبري ارشد که از لحاظ ذهني چابک و انعطاف‌پذير باشد يک ضرورت است. سال گذشته، کوين چين همکاري خود با تارا سوارت را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم سورات يک عصب‌شناس، مربي اجرايي و مدرس دانشکده مديريت MIT است. او اکنون مشاوره‌هاي خود را به تصميم‌گيرندگان ارشد نيز گسترش داده است.
علاقه به استفاده از علوم اعصاب در کسب‌وکار براي حدود يک دهه است که شدت يافته است. به اعتقاد تارا سوارت، دليل گرايش به اين سمت اين است که رهبران ايده بهينه‌سازي کردن ارگان را به رفتار ترجيح مي‌دهند. تارا سوارت دراين‌باره مي‌گويد: «بايد هوش هيجاني بالايي داشته باشيد. من به افراد پاسخ داده‌ام، من نمي‌دانم که بايد چه کاري را انجام دهم. اگر من به آن‌ها بگويم که مي‌توانيد مسيري را در ذهن خود بسازيد که کار را براي شما آسان‌تر مي‌کند، تمايل آن‌ها به انجام اين روند بيشتر مي‌شود.»
بهينه‌سازي فکري به يک ذهن سالم نياز دارد و تارا سوارت نيز توصيه مي‌کند که خواب خوب، تغذيه مناسب و ورزش را در برنامه خود داشته باشيد. اختلال در خواب مي‌تواند بسيار به شما آسيب برساند. IQ شما بعد از يک شب بد مي‌تواند 5 درصد و يا حتي بيشتر کاهش يابد.
4 ابرقدرت ذهني موردنياز براي تبديل شدن به يک رهبر موفق
تغذيه خوب، استراحت و اکسيژنه شدن براي انعطاف‌پذيري ذهن ضروري هستند و در يک شرايط پر استرس و نامطمئن مي‌توانند عملکرد را به اوج خود برساند. به گفته خانم سوارت، وقتي چيزهاي ديگر همه برابر هستند، انعطاف‌پذيري ذهني عاملي است که يک مديرعامل را متمايز مي‌کند. براي بهبود انعطاف‌پذيري و عملکرد، تارا سوارت پيشنهاد مي‌کند که رهبران روي موارد زير کار کنند:
1. نوروپلاستي
به گفته تارا سوارت، هر چيزي که شما در زندگي خود تجربه مي‌کنيد ذهن شما را براي ترجيح دادن رفتارها و عادت‌هاي خاص شکل مي‌دهد. اما اين عادت‌ها و رفتارها ممکن است مطلوب نباشند. با تمرکز کردن و تمرين کردن مداوم رفتارهاي جديد و مطلوب، رهبران مي‌توانند منابع شيميايي، هورموني و فيزيکي ذهن خود را براي ساخت مسيرهاي جديد هدايت کنند.
يادگيري- به ويژه مواردي مانند زبان جديد يا موسيقي- بهترين روش براي ارتقاي شکل‌پذيري است. تارا سوارت دراين‌باره مي‌گويد: «اجبار شدن به تجربه کردن چيزهايي که ذهن هرگز آن‌ها را قبلا تجربه نکرده است فارغ از يادگيري، مزيت‌هاي ديگري نيز براي شما دارد. ذهن انعطاف‌پذيرتر مي‌شود و از مواردي مانند تنظيم احساسات، حل مشکلات پيچيده و فکر خلاقانه حمايت مي‌کند.»
2. چابکي مغز
براي چابک بودن بايد چابک نيز فکر کنيد. چابکي مغز يعني توانايي آن در تغيير يکپارچه ميان روش‌هاي مختلف تفکر: از منطقي به حسي و خلاقانه. چابکي براي کارآفرينان از اهميت بالايي برخوردار است. به گفته خانم سوارت، اين واقعيت که مغز احتمال دارد به شيوه‌هاي گوناگون فکر کند يا ايده‌هاي متنوع را جذب کند به اين معني است که شما بيشتر تمايل داريد تا هميشه يک گام جلوتر باشيد.
مولتي تسکرها که از مدل‌هاي مختلف فکر کردن در يک زمان استفاده مي‌کنند معمولا از هيچ کدام از آن‌ها بهره‌اي نمي‌برند. تارا سوارت پيشنهاد مي‌کند که پيوسته روي مشکلات کار کنيد و از زاويه‌هاي مختلف به آن‌ها بنگريد. رهبران همچنين مي‌توانند از استايل‌هاي مختلف تفکر در تيم خود استفاده کنند.
3. استعداد ذهن
افرادي که ذهن ثابتي دارند بر اين عقيده هستند که صفاتي مانند هوش و استعداد تغيير ناپذيراند. افرادي که ذهنيت رشد دارند، خود را عنوان کسي مي‌بينند همواره روبه‌جلو حرکت مي‌کند و هوش و استعداد خود را از طريق سخت گوشي توسعه مي‌دهد. يک ذهنيت ثابت به رکود منجر مي‌شود و يک انديشه رشد به نوآوري و پيشرفت.
به گفته تارا سوارت، رهبراني با ذهنيت ثابت بايد از نوروپلاستي براي حرکت دادن خود به سمت رشد استفاده کنند. اما کارآفرينان ممکن است اين دردسرها را نداشته باشد. تارا سوارت ادامه مي‌دهد: « اين مربوط به اشتياق شما براي ريسک و نگرش نسبت به شکست است، بنابراين حس مي‌کنيد که کارآفرينان با اين کار راحت تر هستند.»
4. سادگي
يک دنياي بيش‌فعال، خواسته‌هاي غيرممکني را در ذهن‌هاي محدود شده قرار مي‌دهد. استرس افزايش پيدا مي‌کند. تصميم‌گيري سخت مي‌شود. سوارت توصيه مي‌کند که رهبران روي تمرکز ذهني- تمرکز روي بدن، تنفس و افکار در لحظه- به عنوان راهي براي کاهش هورمون استرس و تکثير پيچيدگي در بخش‌هايي از مغز که با عملکرد اجرايي در ارتباط است کار کنند. تارا سوارت همچنين طرفدار کاهش تصميمات غير انتقادي است.
رهبراني که مي‌دانند بايد چگونه عملکرد ذهن خود را بهبود دهند مي‌توانند اين آموخته‌ها را به شرکت خود نيز تزريق کنند. براي مثال، با ايجاد برنامه‌هاي کاري متقابل آن‌ها به کارمندان کمک مي‌کند تا مسيرهاي عصبي جديدي را ايجاد کنند و انعطاف‌پذيري مغز را به عنوان دانش و مهارتي نا آشنا به کار گيرند.
رهبران همچنين مي‌توانند از درک خود از مغز براي بيرون راندن ترس و استرس از فضاي کاري و توسعه اعتماد درون سازمان استفاده کنند. استرس باعث افزايش کورتيزول در مغز مي‌شود که تاثيري منفي روي تفکر و توانايي کنترل احساسات دارد. در يک شرايط پايدار، افراد اغلب در حالت بقا به زندگي خود ادامه مي‌دهند. اما در مقابل، اگر شما در يک محيط هيجان‌انگيز هستيد که هورمون اوکسي توسين زيادي درون سازمان در جريان است، تصميم‌هايي که شما مي‌گيريد احتمالا بر پايه کمبود و بقا نخواهند بود و بر پايه ازدياد هستند.
منبع: برترين ها


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اطلاع داد: درسال گذشته، این ستاد در بحث تبصره ۱۸، از ۱۱ طرح به مبلغ ۲۷.۵ میلیارد تومان و خارج از تبصره ۱۸، از ۱۴ طرح به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان حمایت کرده است.  

وی در خصوص مأموریت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری توضیح داد: رصد فناوری و شناسایی زیست‌بوم، فرهنگ‌سازی و ترویج سواد فناوری، حمایت از نخبگان پژوهشگر و سرآمدان فناور، توسعه فناوری‌های اولویت‌دار و نوظهور و تجاری‌سازی و بازاریابی از جمله ماموریت‌هایی است که این ستاد در دستور کار خود دارد.

کرباسی، توسعه منابع انسانی، توسعه فرهنگ بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات، توسعه اتصال‌پذیری با اولویت هوشمندسازی صنایع و تقویت زیرساخت امنیت سایبری شبکه و صنعتی را از اهداف راهبردی این ستاد برشمرد.

وی ادامه داد: دانشگاهیان و پژوهشگران، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، صنایع، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی، عموم افراد جامعه از مخاطبان این ستاد محسوب می‌شوند.

کرباسی درباره فعالیت‌های این ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات در سال گذشته اقدام به انتشار هفت فراخوان کرد که از آن جمله می‌توان به فراخوان حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، فراخوان پروژه‌های تحقیقاتی- طرح‌های پژوهشی و پسادکتری (بنیاد علم)، فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه (نوآفرین)، فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه تجهیزات رادیویی، فراخوان مشترک با شرکت ایرانسل، فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات همچنین به پروژه‌های پرچم‌دار این ستاد در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: این پروژه‌های پرچم دار بر محصولات مورد نیاز گلوگاهی کشور تمرکز دارند و هدف از طرح این پروژه‌ها را حل مشکلات کشور در بحث فناوری  دانست.

وی در این راستا، پروژه اینترنت کوانتومی، فناوری دسترسی رادیویی باز (Open RAN) و  Fablab IOT و FSO را از جمله این پروژه‌های پرچم دار برشمرد.

کرباسی در خصوص حمایت‌های ستاد هم گفت: ستاد در بحث تبصره ۱۸، ۷۲ طرح دریافت و ۱۱ طرح را به مبلغ ۲۷/۵ میلیارد تومان مورد حمایت قرار داده و خارج از تبصره ۱۸، ۱۸ طرح دریافت  و ۱۴ طرح به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در حوزه تجاری‌سازی و بازاریابی هم ستاد برنامه‌هایی را در دستور کار خود داشته است.

کرباسی، شرکت در گردهمایی شرکت‌های فناوری اطلاعات و نرم افزار‌های رایانه‌ای در مشهد، شرکت در رویداد ملی نکست و امضا ۱۳ تفاهم نامه و توافق نامه را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد.  

وی ادامه داد: همچنین، همکاری در تجهیز دو آزمایشگاه تخصصی در حوزه ۵G و IOT با همراه اول و شرکت ایرانسل از دیگر اقدامات این ستاد در سال ۱۴۰۲ است.

کرباسی اضافه کرد: حدود ۳۳ میلیارد تومان از محل بودجه ستاد به تفکیک ۱۱ درصد به فرهنگ سازی و ترویج سواد فناوری، ۲۱ درصد حمایت از نخبگان و ۶۸ درصد توسعه فناوری و همچنین  ۴۹ میلیارد تومان هم از نهاد‌های دیگر در قالب اعتبار مالیاتی و تفاهم‌نامه‌ها جذب شد که به تفکیک ۱ درصد به فرهنگ سازی و ترویج سواد فناوری، ۳۷ درصد به حمایت از نخبگان و ۶۲ درصد به توسعه فناوری اختصاص پیدا کرده است.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه‌هایی همچون اینترنت اشیا و هوشمندسازی، ارتباطات نسل جدید، ماهواره و سنجش از راه دور و  امنیت سایبری به عنوان یکی از اقدامات این ستاد در سالی که گذشت یاد کرد.  

کرباسی درباره دیگر اقدامات این ستاد افزود: بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و آزمایشگاه‌های تخصصی در راستای رصد، شناسایی و ترویج امید در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از دیگر برنامه‌هایی است که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از جمله این فعالیت‌ها است.

وی اضافه کرد: بازدید از آزمایشگاه تحقیقاتی و  مرکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه علم و صنعت، مجموعه‌های شتاب‌دهنده و شرکت‌های دانش‌بنیان شهر اصفهان، کارخانه نوآوری در خراسان رضوی و بررسی مسائل فناورانه بخش رادیویی نسل پنجم ارتباطی در نشستی با شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله  دیگر اقدامات این ستاد است.

 کرباسی به فعالیت‌های نمایشگاهی این ستاد اشاره کرد و گفت: حضور ستاد در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال، کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات ویژه توسعه هوشمندسازی، چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو ۱۴۰۲ و  بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۱۴۰۲ از دیگر فعالیت‌های نمایشگاهی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات است.

دبیر این ستاد درباره فعالیت‌های آموزشی و کارگاه‌ها ادامه داد: برگزاری سه دوره رویداد کاشتن برای آینده با عناوین «دنیای شگفت‌انگیز ارتباطات از ژرفای کوانتوم تا ماورای ماهواره‌ها»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و هوش مصنوعی» و «ایران هوشمند و متصل» و حمایت‌های مالی از نهاد‌ها و دانشجویان با موضوعاتی مانند اولین هکاتون  ۵G، دومین هکاتون همراه اول IOT، دوم هکاتون ۵G، برگزاری اولین دوره ASMMasters و مسابقه طراحی و ساخت ماهواره‌های مکعبی Qsat (کیوست) و برگزاری دو دوره آموزشی «امنیت سایبری» از جمله اقدامات آموزشی این ستاد است.

کرباسی در همین راستا اضافه کرد:همچنین، «آشنایی با فناوری‌های نوظهور و مشاغل آینده با عنوان اتصال‌پذیری و ارتباطات نسل جدید»  از دیگر رویداد‌ها و مسابقات و دوره‌های آموزشی  که این ستاد در سال گذشته به انجام رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • قیمت محصولات ایرانخودرو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد