Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:48:45 GMT

روابط انجمن اسلامی چین و جامعه المصطفی توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۱۳۵۳

روابط انجمن اسلامی چین و جامعه المصطفی توسعه می یابد

پکن - ایرنا - معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه در دیدار با معاون انجمن اسلامی چین بر «توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه» با این نهاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا 'حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز' معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه جمعه شب در دیدار با معاون و اساتید انجمن اسلامی چین در پکن افزود: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بزرگ آمادگی دارد ارتباطات خود را با انجمن اسلامی چین ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'عادل جان حاج کریم' معاون انجمن اسلامی چین نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی انجمن برای توسعه روابط فرهنگی با ایران گفت: تلاش اصلی انجمن اسلامی چین تقویت روابط چین با جهان و ارتباطات مسلمانان چین با مسلمانان با هدف رفع سوءتفاهم‌ها نسبت به اسلام است.
در این دیدار هیات اعزامی جامعه المصطفی با معاون و مسئولان این انجمن دیدار و گفت و گو و بر ادامه همکاری ها و عقد تفاهم میان این دو نهاد تاکید کردند.
پذیرش دانشجویان چینی توسط دانشگاه جامعه المصطفی بر مبنای معرفی انجمن اسلامی چین و انعقاد تفاهم نامه همکاری این دو نهاد از جمله محورهای بحث و رایزنی میان دو طرف بود.
هیات اعزامی جامعه المصطفی به چین شامل 7 نفر از اساتید و هیات های علمی و روسای بخش های حوزه ادیان، فلسفه و کلام جامعه المصطفی هستند که با ریاست معاون پژوهشی این نهاد به چین سفر کرده اند.

** دیدار با مسئولان دانشگاه مینزو
هیات اعزامی جامعه المصطفی در ادامه سفر خود به چین همچنین امروز با مسئولان و اساتید دانشگاه 'مینزو' چین دیدار و گفت و گو کردند.
دو طرف در این دیدار بر انجام همکاری های متقابل مانند اعزام استاد و دانشجو، برگزاری همایش های مشترک میان دو دانشگاه و انجام مطالعات مشترک بحث و گفت و گو کردند.

** برگزاری همایش علمی و فرهنگی در دانشگاه 'یون نن'
همچنین قرار است امروز شنبه در ادامه سلسله همایش های مشترک دانشگاه 'یون نن' و جامعه المصطفی، همایش «عقلانیت و اعتدالگرایی در اسلام و کنفسیوس» برگزار شود.
اولین همایش مشترک این دو نهاد، 5 سال پیش در 'یون نن' برگزار شد دومین همایش آن در ایران و سومین ان نیز فردا به میزبانی دانشگاه 'یون نن' برگزار می شود.
نام سلسله همایش های این دو نهاد، تمدن اسلام و کنفسویس است که همایش فردا با عنوان موضوع خاص 'عقلانیت و اعتدالگرایی در دین اسلام و آیین کنفسیوس' برگزار شد.
فراخون مقاله جهت شرکت در این همایش به دعوت مرکز ایران شناسی دانشگاه 'یون نن' که برگزار کننده همایش بود چند ماه پیش منتشر شد.
30 مقاله از چین و ایران به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 5 مقاله از ایران و 10 مقاله هم از نویسندگان چینی به بخش نهایی راه یافته اند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي چين جامعه المصطفي انجمن اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا