Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:35:02 GMT

حمایت ازکالای ایرانی با تکیه بر علم ودانش

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۲۰۷۰

حمایت ازکالای ایرانی با تکیه بر علم ودانش

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حمایت از کالای ایرانی، نام و شعاری که رهبر انقلاب در پیام نوروزی برای سال ۹۷ اعلام کردند، در این شعار آحاد ملت خطاب قرار گرفته اند تا با حمایت از تولیدات فرزندان خودشان، چرخ اقتصاد و زندگی خانواده ایرانی را به حرکت درآورند.

حمایت ازکالای ایرانی با تکیه بر علم ودانش

زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: اگر بخواهیم در ساختار اشتغال رونقی ایجاد کنیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین فن بازار‌ها سرعت کارشان را بیشتر کنند و ما هم تمام‌قد در کنارشان ایستاده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زینی وند به بهره‌برداری مثبت از شعار سال اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و کسانی که فهم درست‌تری از اوضاع دارند می‌توانند با فرصت پیش‌آمده، در راستای منافع خود و هم منافع کشور فعالیت‌های خوبی را در حمایت از کالای ایرانی انجام دهند.

معاون اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: در این مقطع زمانی اگر قرار است حرف از توسعه بزنیم و افق آینده کشور را بسازیم، تکیه‌گاه اصلی در این حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و دیدگاهی که تکیه‌بر علم و دانش داشته باشد.

علی زینی وند افزود: یکی از مهمترین راهکار‌های توسعه و حرکت اعتمادسازی برای تشویق مردم استان به سرمایه گذاری و توسعه، شرکت‌های تعاونی است.

کیفیت کالا‌های ایرانی را ارتقاء می‌دهیم

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:همه تلاش خود را در سازمان ملی استاندارد به کار خواهیم گرفت تا در سه حوزه تولید، مدیریت صادرات ، واردات، کیفیت کالا‌های ایرانی را به منصه ظهور برسانیم.

 پیروزبخت افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت‌های سازمان استاندارد را دو چندان کرده، زیرا باید برای حمایت و گسترش استفاده از کالا‌های ایرانی ، نخست به بحث افزایش کیفیت محصولات پرداخته شود و استاندارد در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند.

 پیروزبخت بیان کرد: تحول مهم دیگری که در سازمان ملی استاندارد در حال وقوع است، تقویت نظام استانداردسازی در کل کشور است و در تلاشیم با تدوین قوانین به‌روز، از چند صدایی و موازی‌کاری در حوزه کیفیت‌بخشیدن به کالا‌های ایرانی جلوگیری کنیم.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه در سال 97 با دو تحول عمده روبه‌رو هستیم افزود: تحول اول نامگذاری سال جدید بود که  حمایت از کالای داخلی و گسترش استفاده از کالای ایرانی میسر نمی‌شود مگر اینکه استاندارد کالاها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: تحول دوم  نظام استاندارد سازی کشور است که در این قانون به گونه‌ای برخی از موارد برنامه ریزی شده که از چند صدایی و موازی کاری پرهیز و یک نظام استاندارد سازی یکپارچه در کشور داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه توزیع کالای داخلی باکیفیت باید در کل کشور صورت گیرد گفت: دنبال یک نظام استانداردسازی یکپارچه در کشور هستیم.

مدیرکل گمرکات استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛  با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری ، به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: گمرکات استان در چارچوب برنامه‌های گمرک جمعوری اسلامی در سال جدید تمهیدات ویژه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته است.

 محمد حسین سلمانی با بیان اینکه سال گذشته عملکرد گمرک در همه زمینه‌ها با رشد مثبت همراه بوده است افزود: صادرات استان در سال گذشته از نظر وزن ۱۵ و از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد داشته است.

اعتماد به ظرفیت‌های داخل در راستای تحقق شعارسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با اشاره به شعار سال و توصیه‌های مقام معظم رهبری در راستای تحقق این شعار گفت: تحقق شعار سال درگرو همراهی همه مسئولان و مردم و استفاده و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی است و در این راستا همه فعالان صنعتی و صاحب‌نظران اقتصادی باید با برنامه‌ریزی هدفمند تعاملات خود را افزایش دهند.

علمدار یزدی با تأکید مجدد بر اینکه غلبه بر معضلات و تعالی اقتصادی کشور وابسته به همدلی و عزم جدی اقشار مختلف مردم است، بیان داشت: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و صنعتگران نیز باید تمام تلاش خود را در راستای افزایش بهره‌وری و کیفیت تولیدات به کار بگیرند.

حمایت از کالای ایرانی بدون مبارزه جدی با قاچاق معنا ندارد

رئیس‌کل دادگستری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت:فعالیت در سال جاری تلاش برای تحقق شعار سال باید از قالب حرف و گفتار خارج شده و به عمل نزدیک شود.

محمدرضا حبیبی با اشاره به اینکه اولویت این ستاد در سال جاری تلاش برای تحقق شعار سال است افزود: فعالیت در این عرصه باید از قالب حرف و گفتار خارج شده و به عمل نزدیک شود.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی در تحقق شعار سال، عنوان کرد: اهتمام همه نهاد‌ها و مجموعه‌های اجرایی به استفاده از کالای ایرانی و امتناع از مصرف کالای خارجی که مشابه داخلی آن تولید می‌شود، گامی مؤثر در این راستا است که باید موردتوجه قرار بگیرد و نظارت‌ها در این عرصه نیز باید افزایش پیدا کند.

حبیبی بابیان اینکه از طرفی حمایت از کالای ایرانی بدون مبارزه جدی با قاچاق معنا ندارد و فعالان تولیدی و عرضه‌کنندگان کالا‌های داخلی نیز همواره واردات بی‌رویه و قاچاق را اصلی‌ترین معضل پیشرو رونق تولید و افزایش فروش کالای داخلی می‌دانند،گفت: مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه نیز باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

برای حمایت از کالای ایرانی ابتدا باید جلوی واردات بی‌رویه کالای خارجی گرفته شود و از طرفی باید به تولیدکنندگان کالای داخلی کمک شود تا با افزایش کیفیت و در کنار آن افزایش کمیت، بازار کشور را از دست کالا‌های خارجی بگیرند.

از طرف دیگر برای حمایت از کالای ایرانی باید فعالیت‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی در کشور صورت گیرد تا مصرف کالای داخلی در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

یکی از دلایل مهم تعطیلی برخی از کارخانجات، ریزش نیروی انسانی و تولید با ظرفیت پایین، تکنولوژی قدیمی، بدهی‌های زیاد، تسهیلات مالی، ضعف مدیریت، نبود بازار فروش مناسب ودپوی کالا در انبار‌ها هستند که باید برای مواجهه با هرکدام از آن‌ها سیاست مناسب و کارآمد داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

گزارش از صدیقه فلاحتی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اخباراقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: چند سال پیش نماینده‌ای در مجلس تانزانیا ایستاد و گفت که تا دیر نشده رابطه خود را با ایران قدرتمند مستحکم کنید. در آن زمان عده‌ای به او خندیدند اما امروز همگان به قدرت ایران اذعان دارند.

وی‌ افزود: پس از عملیات وعده صادق دیپلماسی ما در جهان تفاوت کرده است. وعده صادق حرکتی بود که همگان آن را مشاهده کنند اما بنا به نظر مقام معظم رهبری اراده قوی ملت ایران برای پاسخگویی محکم به رژیم صهیونیستی مهمترین مسئله بود. وعده صادق ضربه کاری به صهیونیست‌ها بود آن هم رژیم که هیچ کس جرات حمله بدان را نداشت.

خاموشی تصریح کرد: امروز جبهه اصلی دفاع از مظلومین ایران اسلامی است. ایران پس از نزدیک به پنج دهه تحریم با دانش و توانمندی خود به تولیداتی دست پیدا کرده در جهان بی‌نظیر است. امروز با صدای بلند اعلام می‌کنیم که انقلاب اسلامی درک کرده که حزب خدا پیروز است و در همین‌ مسیر حرکت می‌کند. امروز جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است و این‌ ثمره درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. باید باور کنیم که ایران نقش اساسی در ترسیم نقشه آینده جهان خواهد داشت.

خاموشی تصریح کرد: سازمان اوقاف سازمانی است که تصدی اداره موقوفات مجهول‌التولیه‌ و فاقد تولیت را دارد. اگر در وقف‌نامه متولی بتواند سلسله خود را ثابت کند، می‌تواند موقوفه خود را اداره و مدیریت کند. لذا وقف نهادی است که تعریف خود را در حکومت اسلامی دارد. در این نمایشگاه موقوفاتی‌ حضور دارند که متولی خاص خود را دارند و فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: موقوفاتی‌ که دارای متولی نیستند و متصدی آن‌ها سازمان اوقاف است نیز در این نمایشگاه حضور دارند و خدمات خود را ارائه داده‌اند. طی دو سال اخیر بسیاری از موقوفات کشور دارای سند تک برگی شده‌اند و این مسئله تداخل اسناد و مشکلات حقوقی موقوفات را کاهش چشمگیری داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: موضوع بعدی بحث حقیقی مربوط به موقوفات است که برخی از آن‌ها بایر بوده‌اند و امروز احیا شده‌اند. البته اجرای چنین برنامه‌ای دشواری‌های خاص خود را دارد.‌ البته برای احیای موقوفات باید این کار را ادامه دهیم و سرمایه‌های موجود را حفظ و  ارتقا دهیم. لذا حوزه حفظ‌العین موقوفات بسیار وسیع است و باید پیگیری شود.

وی گفت: مسئله بعدی افزایش بهره‌وری موقوفات است. در سال گذشته قرادادهای زیادی برای احداث مراکز و املاک موقوفه منعقد شده است. البته اهم موقوفات، وقف‌های منفعتی است ‌که باید به رشد درآمد متنابهی برسند تا همگان در جریان آن قرار گیرند. بنده رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال را دور از دسترس نمی‌دانم. امروز این منافع به هفت همت رسیده و هر روز بیشتر می‌شود. امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این‌ نیات به خوبی اجرایی شوند.

وی تصریح کرد: تنوع در ذات وقف نهفته اگر موقوفه درمانی داریم باید سراغ ارزان سازی تجهیزات پزشکی نیز برویم در این زمينه سراغ برخی دانشمندان رفتیم و از آن‌ها حمایت می کنیم.

حجت الاسلام خاموشی گفت: باید از دانشمند ایرانی حمایت کرد سازمان وقف از بودجه عمومی و دولتی آزاد است و ثمرات شگرف برای آینده خواهد داشت. باید واردات کمتر از صادرات باشد باید پول ملی را قوی کنیم. درمورد اقتصاد دریاها، ریل و راه آهن و معدن و مسکن و انرژی سبز تلاش می کنیم انشاالله نتایج اقدامات را خواهید دید.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!