Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:05:31 GMT

طرح نانورنگ های تصفیه کننده هوا در ارس رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۲۵۲۳

طرح نانورنگ های تصفیه کننده هوا در ارس رونمایی شد

تبریز-ایرنا- طرح 'نانو رنگ های تصفیه کننده هوا و خودترمیم شونده' آیدین نصرتی، مخترع جوان ایرانی، با هدف کاهش واردات و افزایش صادرات در پردیس دانشگاه تهران منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، آیدین نصرتی روز شنبه در آیین رونمایی از اختراع خود با بیان اینکه واردات بی رویه کالاهای خارجی مانع از رونق تولیدات ایرانی است، گفت: عدم وابستگی به محصولات مشابه خارجی، کاهش واردات و افزایش صادرات از اهداف مهم این اختراع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: مواد مشابهی که از چین، هند و آلمان وارد کشور می شود، علاوه بر هزینه بالا با شرایط جوی ایران نیز سازگار نیست، اما اختراع من علاوه بر کاهش هزینه ها متناسب با شرایط اقلیمی کشور، تولید می شود.
نصرتی افزود: این محصول می تواند بعد از آسیب ظرف مدت 24 ساعت خود را ترمیم کند و با جذب ذرات جیوه و سرب، آلودگی هوا را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی ادامه داد: محصول اختراعی به آلمان ارسال شده است تا با طی مراحل آزمایش، استانداردهای جهانی را نیز دریافت کند و منطقه آزاد ارس را به قطب صادرات این محصول نانو تبدیل کنیم.
نصرتی، وجود مواد اولیه لازم برای تولید این محصول در داخل کشور را یک مزیت عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود معادن سیلیس در کشور به راحتی می توانیم مواد اولیه محصول اختراعی نانو را تهیه و به عنوان یک تولید ایرانی به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه کنیم.
وی ادامه داد: در تولید این محصول به هیچ وجه از مواد اولیه خارجی استفاده نمی شود و یک محصول کامل ایرانی به حساب می آید.
وی با انتقاد از ورود محصولات مشابه خارجی با قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر از طریق گمرکات کشورمان، ابراز امیدواری کرد با حمایت از محصولات باکیفیت ایرانی و اختراعات جوانان کشور که قابلیت رقابت با نمونه های جهانی را دارند، به طور واقعی از تولید ایرانی حمایت شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این آیین گفت: حمایت از علوم و تحقیقات مرتبط با پتانسیل های ارس یکی از اهداف مهم سازمان در راستای حمایت و بهره گیری از علوم و تحقیقات مرتبط با پتانسل های ارس برای توسعه و رونق فعالیت های کیفی این منطقه است.
محسن نریمان با تاکید بر اینکه ارس باید در زمینه علوم زیست محیطی به قطب علمی ایران تبدیل شود، افزود: با توجه به اقلیم منحصر به فرد، جنگل های ارسباران، آثار و بناهای تاریخی، رود خروشان ارس و تلاش برای رشد صنعت گردشگری، می توان از علوم مرتبط به بهترین شکل ممکن بهره برد.
نریمان ادامه داد: در همین راستا، آموزش، تحقیقات علمی و هر نوع اختراع با قابلیت تجاری سازی، مورد توجه و حمایت جدی سازمان منطقه آزاد ارس قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه پردیس های دانشگاهی ارس می توانند نقش مهمی در زمینه رشد علمی منطقه آزاد ارس داشته باشند، گفت: پردیس ارس دانشگاه تهران جایگاه ویژه درمجامع علمی دارد و تلاش می کنیم با بهره گیری از این ظرفیت، ارس را به جایگاه رفیع علمی و تحقیقاتی برسانیم.
منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس به مرکزیت شهر جلفا در 130 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
3038/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي اخترع نانو ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد