Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@16:33:35 GMT

گرد و غبار مدارس قصرشیرین و سرپل ذهاب را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۲۸۱۷

گرد و غبار مدارس قصرشیرین و سرپل ذهاب را تعطیل کرد

قصرشیرین - ایرنا - ورود یک توده گرد و غبار که از روز گذشته (جمعه) آسمان شهرهای مرزی استان کرمانشاه را فرا گرفت ، امروز (شنبه اول اردیبهشت) نیز با تداوم آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان به 400 متر کاهش یافته که این میزان 9 هزار و 600 متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرامرز اکبری به ایرنا افزود: با توجه به کاهش شدید دید و خطر آن برای سلامت دانش آموزان ، بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران ، مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان مرزی در روز جاری تعطیل شده است.
وی میزان سرعت وزش باد ثبت شده در این شهرستان را طی شب گذشته 59 کیلومتر بر ساعت و دمای فعلی هوای قصرشیرین را نیز 21 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.
وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان 13روز درگیر غبار بوده است افزود: روزهای غبار آلود در فروردین 12 و در اردیبهشت نیز تاکنون یک روز بوده است.
همچنین گرد و غبار و کاهش دید افقی باعث تعطیلی کلیه مدارس نوبت صبح شهرستان سرپل ذهاب شد.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین سه هزار و 600 دانش آموز دارد که در 48 مدرسه شهری و روستایی و 6 مدرسه عشایری در قالب 176 کلاس درس زیرنظر 400 مربی مشغول به تحصیل هستند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي گرد و غبار تعطيلي مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تعطیلی تمام مدارس شهر قزوین در نوبت بعدازظهر برای شرکت دانش‌آموزان در آیین سنتی «پنجاه‌به‌در» خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تعطیلی تمام مدارس شهر قزوین در نوبت بعدازظهر برای شرکت دانش‌آموزان در آئین سنتی «پنجاه‌به‌در» خبر داد و اظهار کرد: در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مراکز پیش دبستانی به منظور حضور دانش‌آموزان و اولیا در مراسم سنتی پنجاه به‌در تعطیل است.

وی جلوگیری از ترافیک شهری در نوبت عصر روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت را علت دیگر این تعطیلی اعلام کرد و افزود: حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

کد خبر 751662

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب و ارتفاعات بازی‌دراز قدمگاه شهیدان است
  • آمادگی برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر بازی‌دراز
  • برف نیمه اردیبهشت مدارس این شهر را تعطیل کرد/ عکس‌
  • نخستین کاروان‌ راهیان نور وارد سرپل‌ذهاب شد
  • مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد
  • مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • اعزام سه هزار لرستانی به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب