Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@12:56:24 GMT

رونق سايت ميگو توسعه گلستان را رقم مي زند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۳۲۲۰

رونق سايت ميگو توسعه گلستان را رقم مي زند

خبرگزاري آريا - گرگان – ايرنا - استاندار گلستان گفت: گسترش سايت پرورش ميگو در شهرستان ساحلي گُميشان زمينه ساز افزايش اشتغال، رونق درآمد مردم مرزنشين منطقه و توسعه اقتصادي استان است.

به گزارش روز شنبه ايرنا سيدمناف هاشمي در سرکشي از سايت ميگوي گميشان در شمال غرب استان اظهار کرد: از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه هاي خوبي در جهت گسترش زيرساخت هاي اين مجتمع و احداث کانال هاي آبرسان انجام شده است که به افزايش توليد 100درصدي آن کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به توليد حدود يکهزار و 700تن ميگو اين مجتمع در سال 96، اضافه کرد: در سال جاري براي توليد افزون بر 3 هزار تن ميگو بايد تلاش شود.
هاشمي؛ خودکفا شدن در پرورش بچه ميگو در استان را اتفاق خوبي دانست و افزود: اين مرکز به لحاظ کيفيت بچه ميگوهاي توليدي بهترين مرکز کشور محسوب مي شود.
وي اظهار اميدواري کرد که در آينده مراکز عمل آوري و فرآوري ميگو نيز در شهرستان گميشان ايجاد و توسعه يابد.
استاندار گلستان به همراه جمعي از مديران کل استان و سرمايه گذاران و فعالان عرصه ميگو ازبخش هاي مختلف سايت گميشان ديدن کرد.
به گزارش ايرنا سايت پرورشي گميشان واقع در شمال غرب گلستان، تنها مجتمع توليد ميگو در شمال کشور است.
به گفته کارشناسان شيلات گلستان؛ ميگوي تکثيري در مجتمع پرورشي گميشان از گونه وانامي است، اين گونه به علت شوري کم آب و اقليم و خاک مناسب طي 120 روز در اين منطقه پرورش و به وزن 15 گرم مي رسد.
از استخرهاي مجتمع پرورش ميگوي گميشان به طور متوسط سه و نيم تن در هکتار مي توان برداشت کرد.
اين طرح از سال 90 پس از مدتها مطالعات، در سطح 70 هکتار از اراضي اين منطقه عملياتي شد و در اولين مرحله 140 تن محصول برداشت شد که 102 تن به کشورهاي اروپايي و عربي صادر و مابقي به مصرف داخلي رسيد.
هم اينک سطح زيرکشت 32 مزرعه پرورش ميگوي شهرستان گميشان افزون بر 650 هکتار است، طبق سند آمايش و چشم انداز امکان توسعه اين طرح تا 40 هزار هکتار، توليد 75 هزار تن ميگو و 25 هزار تن ماهي قزل آلا وجود دارد.
اين ظرفيت در مجموع براي 30 هزار نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم اشتغال ايجاد خواهد کرد.
وجود چنين ظرفيت مطلوبي در پرورش ميگو در گميشان و در شهرستاني که شغل عمده ساکنان آن به دليل همجواري با درياي خزر ماهيگيري بوده، فرصتي براي هدايت سرمايه گذاري ها در صنعت شيلات و پرورش آبزيان بويژه ميگو است.
7333/1648
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است