Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:27:58 GMT

دندانه دار کردن صفحات خورشیدی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۴۳۴۸

دندانه دار کردن صفحات خورشیدی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی

دانشمندان روش جدیدی را برای افزایش بهره وری و تولید انرژی از طریق صفحات خورشیدی ابداع کرده اند که از طریق دندانه دار کردن و ایجاد پستی و بلندی در این صفحات اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، محققان انگلیسی دانشگاه وارویک می گویند البته این کار توسط افراد عادی و با استفاده از میخ و چکش قابل انجام نیست و ایجاد تغییرات در صفحات خورشیدی برای افزایش قدرت جذب آنها باید به طور دقیق و عملی و توسط افراد متخصص انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش حالت و شکل اصلی کریستال های نوع پی و ان که برای تولید نیمه هادی فتوولتائیک به کار گرفته می شوند، تغییر می یابد و آنها از حالت عادی خارج می شوند.

امروزه اکثر صفحات خورشیدی موجود در بازار متشکل از دو لایه هستند که در مرز اتصال این دو لایه از کریستال های یادشده استفاده می گردد. زمانی که صفحات خورشیدی نور را جذب می کنند، کریستال های یادشده به ذخیره سازی و هدایت این نور کمک می کنند و در نهایت جریان برق را خلق می کنند.

صفحات خورشیدی فعلی در مجموع قادر به جذب و تبدیل ۳۳.۷ درصد از انرژی خورشیدی دریافتی به برق هستند. اما با تغییر شکل و حالت کریستال های مورد استفاده که در ابعاد نانو رخ می دهد، میزان جذب نور خورشید بیشتر شده و به تبع آن برق بیشتری تولید می شود. البته این تحقیق هنوز در نیمه راه خود است و امید می رود با بررسی های بیشتر میزان تولید برق از طریق صفحات خورشیدی به دو برابر میزان فعلی برسد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخرموحدی صبح چهارشنبه در دیدار با هیات تجاری چین فعال در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر که از غرفه خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد، بر آمادگی استان برای فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد.

وی عنوان کرد: از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی، فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب، ظرفیت‌های بالا برای تولید انرژی خورشیدی، حمایت مسئولین استانی از سرمایه‌گذاران در این استان می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند به تنوع‌بخشی به منابع انرژی، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و ارتقای پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی آن کمک کند.

فخرموحدی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در خراسان شمالی از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به مزایای متعددی که استفاده از انرژی‌های خورشیدی دارد، انتظار می‌رود که شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه در ایران، به خصوص در استان‌هایی با ظرفیت بالا مانند خراسان شمالی باشیم.

کد خبر 6093968

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد