Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید به شبکه‌های اجتماعی داخلی بی‌توجه باشیم، گفت: مجلس یقیناً از جهت تقویت و حمایت از این شبکه پیام رسان داخلی از هر اقدام قانونی که باید انجام دهد و حتی تصویب قوانین جدید ابایی ندارد. محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، درباره اهمیت حمایت از شبکه‌های پیام رسان داخلی بیان کرد: برای واقع‌بین بودن نسبت به یک مسئله باید تمام منافع و مضرات آن را بسنجیم، در شبکه‌های پیام رسان خارجی، اگر امکانش باشد که مضرات آن را از بین ببرند و یا به حداقل برسانند، در کشور قابل استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مدیریت تلگرام در خارج از کشور قرار دارد لذا در هنگام آشوب‌های دی ماه در کشور شاهد این بودیم که  یکی از وزرا برای بستن یکی از کانال های مخرب ضد انقلابی، مجبور  به مکاتبه با مدیریت تلگرام در خارج از کشور شد. چه ضرورتی دارد که یک وزیر ما با کسی که تنها  مدیر یک پیام‌رسان است، مکاتبه کند؟    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یقیناً نباید به شبکه‌های اجتماعی داخلی بی‌توجه باشیم، افزود: باید روی توان و استفاده ازتکنولوژی‌های بومی تأکید کنیم. اگر هم می‌خواهیم از تکنولوژی دیگر کشورها استفاده کنیم باید آن را بومی‌سازی کنیم.
نماینده لنجان در مجلس اضافه کرد: حاکمیت عموم کشور‌های دنیا، اصلاً قبول ندارند که مدیریت شبکه پیام رسان خود را به آن طرف مرزهایشان بدهند. هر شبکه پیام‌رسان که مرکز تصمیم‌گیریش در داخل کشور باشد ازنظر امنیت اطلاعات، قابل اعتماد تر است و دشمنان نظام و انقلاب نمی توانند برای ارسال اخبار و اطلاعات نادرست به آن طمع کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اقدامات مجلس برای استفاده از شبکه‌های پیام رسان داخلی بیان کرد: ورود مجلس به یک مسئله اینگونه است  که نمایندگان در نطق‌ها ، تذکرات، نامه‌ها، تصمیمات کمیسیونی و دعوت افراد مرتبط به کمیسیون‌ها حرکت می کنند و چنین اقداماتی برای لزوم استفاده از شبکه های پیام رسان داخلی همچنان ادامه دارد و تأکیدات استفاده ازشبکه‌های پیام‌رسانی داخلی بیشتر هم می‌شود.
وی ادامه داد: زمانی هم که حمایت قطعی از شبکه های پیام رسان داخلی، ضرورت یافت، دولت با توجه  به بودجه‌ای که در قالب اختیارات یک یا چند وزارتخانه مربوطه دارد و یا اگر نیاز به بودجه بیشتری برای تقویت شبکه های پیام رسان داخلی داشته باشد، به مجلس لایحه می‌دهد و مجلس یقیناً از جهت تقویت و حمایت از این شبکه پیام رسان داخلی از هر اقدام قانونی که باید انجام دهد و حتی تصویب قوانین جدید ابایی ندارد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد

معاون امور کاربران و تنظیم گری ساترا از ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در پلتفرم های شبکه خانگی داخلی خبرداد.   به گزارش برنا محمدصادق افراسیابی معاون امور کاربران و تنظیم گری ساترا ضمن تائید خبر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در سکو‌های شبکه خانگی، اظهارداشت: پخش سریال های خارجی در پلتفرهای داخلی پس از انتشار مورد بررسی قرار می‌گیرند و اصطلاحا سریالهای خارجی مشمول ممیزی پسینی هستند، به همین دلیل انتشار سریال مصری «حشاشین» از امروز توسط معاونت پایش و نظارت ساترا بر اساس رای و نظر شورای صدور مجوز ساترا ممنوع اعلام شد.   وی در خصوص دلایل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در شبکه های خانگی داخلی، گفت: پخش این سریال به دلیل تحریف وقایع تاریخی و نشان دادن چهره‌ای نادرست از ایرانی ها از سوی ساترا ممنوع اعلام شد.   گفتنی است کانال اطلاع رسانی ساترا در پیام رسان داخلی به نقل از مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا نوشت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟