Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@10:36:23 GMT

عمليات آبخيزداري در مراتع فيروزکوه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۵۴۷۳

عمليات آبخيزداري در مراتع فيروزکوه آغاز شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان فيروزکوه از آغاز عمليات آبخيزداري در اين شهرستان خبرداد.

جمشيد جويباري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اجراي پروژه هاي آبخيزداري در قالب طرح هاي ملي و استاني با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال آغاز شده که اين پروژه ها در زير حوزه هاي آبخيز سله بن، آروي ميان تنگه، آتشان و انزها و درده- پيرده شهرستان فيروزکوه در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: اين پروژه ها در قالب عمليات مکانيکي و بيولوژيکي انجام مي شود که عمليات بيولوژيکي شامل بذرکاري و کپه کاري و عمليات مکانيکي شامل بندهاي سنگي- ملاتي و گابيوني است.
جويباري ادامه داد: اجراي پروژه مرمت و بهسازي سازه هاي گابيوني و سنگي، ملاتي که طي سال هاي گذشته انجام شده است نيز در دستور کار قرار دارد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان فيروزکوه اقدامات آبخيزداري را در خصوص توليد آب بسيار مهم دانست و به مزاياي اجراي فعاليت هاي آبخيزداري اشاره کرد و افزود: مديريت جامع حوزه هاي آبخيز، کاهش فرسايش خاک و رسوب دهي، کنترل هرزآب ها، تغذيه سفره هاي آب زيرزميني، کاهش سيل خيزي و بهره وري بهينه از نزولات آسماني را مي توان به عنوان مزاياي فعاليت هاي آبخيزداري نام برد.
وي با بيان اينکه امروزه حوزه هاي آبخيز به عنوان محور برنامه ريزي جهت توسعه پايدار در بسياري از مباحث مديريتي مطرح مي باشد خاطر نشان کرد: ارزيابي توان اکولوژيکي حوزه هاي آبخيز و رتبه بندي آنها با توجه به معيارهاي مختلف اکولوژيکي جهت اقدامات آبخيزداري يکي از موارد مهم در برنامه ريزي و مديريت جامع حوزه هاي آبخيز است.
تهرام/7243/ 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است
  • گلایه مندی نانوایان فیروزکوه از کیفیت آردهای توزیعی
  • پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد
  • آغاز عملیات اجرایی باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد