Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:33:18 GMT

کمک اروپایی ها به حملات مرگبار پهپادی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۵۹۷۷

کمک اروپایی ها به حملات مرگبار پهپادی آمریکا

تهران- ایرنا - سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: انگلیس، آلمان، هلند و ایتالیا، از سال 2004 آمریکا را در حملات مرگبار پهپادهای این کشور به افغانستان، پاکستان، لیبی، یمن، سومالی، عراق و سوریه یاری داده اند.

تارنمای این سازمان مستقر در لندن در گزارشی در این باره توضیح داد: آمریکا از سال 2004 در راستای به اصطلاح 'جنگ با تروریسم'، با حملات پهپادی جان یکهزار و 551 تفر را در پاکستان، افغانستان، یمن و سومالی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عفو بین الملل از بسیاری از این حملات که ناقض حقوق بین المللی و در حکم ارتکاب جنایت جنگی است، پرده برداشت.
عفو بین الملل در ادامه گزارش خود افزود: با توجه به محرمانه بودن جزییات این حملات، شاید امکان اطلاع از کمک چند کشور اروپایی به برنامه حملات پهپادی آمریکا ممکن نباشد، اما واقعیت این است که گردانندگان این برنامه به شبکه گسترده و پیچیده ای از تبادل اطلاعات، زیرساخت ارتباطی و شناسایی، از دریای شمال تا شاخ آفریقا بشدت متکی هستند:
انگلیس
اطلاعات انگلیس برای عملیات پهپادهای آمریکایی حیاتی است. برخلاف پافشاری انگلیس بر انجام حملات پهپادی در مناطق جنگی تعریف شده، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد با دلیل و مدرک نشان دادند آمریکا از اطلاعات جمع آوری شده توسط تجهیزات شناسایی انگلیس برای شناسایی اهداف حمله در خارج از مناطق جنگی در یمن و پاکستان استفاده کرده است.
علاوه بر این، دستکم چهار پایگاه نظامی در انگلیس، زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی را در اختیار برنامه پهپادی آمریکا و حمله به یمن و سومالی قرار دادند.
آلمان
پایگاه هوایی رامستین آمریکا در جنوب غرب آلمان که نقشی مهم در برنامه پهپادی آمریکا دارد، در مرکز یک شبکه پیچیده از امکانات و تجهیزات در سراسر آمریکا . جهان قرار دارد.
اسناد منتشر شده از سوی 'ادوارد اسنودن'، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا حاکی از واگذاری حجم گسترده ای از اطلاعات ارتباطی مانند شماره تلفن، آدرس ای میل و ... از سوی سازمان جاسوسی آلمان به آمریکاست.
هلند
رسانه ها در سال 2014 از استفاده آمریکا از اطلاعات جمع آوری شده از سوی هلند برای هدف قرار دادن افراد مظنون به عضویت در گروه الشباب در سومالی پرده برداشتند. دولت هلند 1.8 میلیون سند فراداده مکالمات تلفنی را در اختیار آمریکا قرار داده بود.
ایتالیا
پایگاه هوایی سیگونلا در سیسیل ایتالیا برای عملیات آمریکا در شمال آفریقا اهمیت نظامی و راهبردی فوق العاده ای دارد. دولت ایتالیا در ژانویه 2016 به آمریکا اجازه استفاده از این پایگاه برای حملات پهپادی داد.
طبق حقوق بین الملل، کشورهایی اروپایی که از برنامه حملات پهپادی آمریکا حمایت کردند، به خاطر مشارکت در حملات غیرقانونی باید پاسخگو باشند و درباره کمک به آمریکا بازنگری کنند.
اروپام**1088**1479

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا اروپا حملات پهپادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای از دانشجویان آزاده جهان خواست تا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی به‌پا خیزند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم کودک کش صهیونسیتی علیه مردم بی پناه غزه، باسازش و خیانت و سکوت برخی حکام مزدور منطقه و سکوت خفت بار برخی محافل و سازمانهای حقوق بشری بین المللی و حمایت همه جانبه شیطان بزرگ آمریکا و برخی کشورهای استعمارگر اروپایی، همچنان ادامه دارد.

تداوم این جنایات قرون وسطایی بالاخره وجدان خفته افکار عمومی و بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های جهان را برانگیخت، بطوریکه از اواسط هفته گذشته اعتراضات در بیش از دویست دانشگاه آمریکایی و اروپایی شروع و به تدریج به دانشگاه‌های سایر ایالات آمریکا و دیگر دانشگاههای اروپایی گسترش یافت.

آغاز اعتراضات دانشجویان و اساتید که با عنوان «جنبش همبستگی با غزه»، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و دامنه آن سراسر آمریکا و اروپا را در برگرفت، به سرعت به سایر ایالت ‌های آمریکا سرایت کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی و خشونت بار پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان و اساتید حامی فلسطینیان در این کشور، از همه دانشجویان و اساتید در همه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در سراسر جهان دعوت می‌کند به این جنبش دانشجویی پویا پیوسته و حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نموده و با این حمایت خود، اجازه ندهند بلوغ فکری و انسانی جنبش دانشجویی در محکومیت رژیم صهیونیستی با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور، خاموش شود.

بدیهی است که سرکوب این اعتراضات راه را برای جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی باز خواهد کرد و در نتیجه وجدان بیدار انسانها هر روز شاهد ظلم‌های بیشمار خواهد بود.

مطمئن باشیم که با حمایت ما؛ دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند، هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد و با اعتراضات مدنی، خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها خواهند ربود.

موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، پیام روشنی برای جنبش های دانشجویی در کشورهای اسلامی دارد تا به این موج جهانی پیوسته و ضمن افشای ماهیت مزدورانه و سازشکارانه حکام خائن و نیز افشای جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی، آرامش کشنده در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درهم شکسته و به سهم خود خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها بربایند.

به امید پیروزی حق بر باطل

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند