Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا با اشاره به رایزنی و گفتگو پیرامون مسائل و مشکلات مرز گفت: در چند روز اخیر دیدار‌های خوب و مثمر ثمری جهت رفع موانع موجود و حل معضلات مرزی انجام شده است که ان‌شاءالله بزودی به سمع و نظر مردم می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معیشت بسیاری از مرزنشینان مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراودات مرزی بستگی دارد، عنوان کرد: همه مسئولین ارشد استان این موضوع را به خوبی درک کرده و همه یکدل و یکصدا درصدد حل مشکل هستیم.

استاندار کردستان گفت: قرن‌های متمادی است که مرزنشینان کردستان به عنوان بازرگانانی شایسته و قابل احترام، فعالیت‌های سالم و تجاری داشته‌اند و اگر آسیب‌هایی مانند قاچاق کالا یا برخی عوامل ناامنی به کسب و کار آنان ضربه زده است، دلیل تعطیلی فعالیت‌ها و مراودات سالم نیست و ما با این امر و انسداد کسب و کار و معیشت مردم مخالفیم.

مرادنیا خطاب به مردم تلاشگر و همیشه همراه شهرستان‌های مرزی استان گفت: انتظار داریم مردم عزیز ضمن درک روند حل موضوع و توجه به این که شاید پیگیری‌های نمایندگان دولت کمی زمان‌بر باشد، سعه صدر داشته و از حرکت‌های احساسی که امکان دارد مورد سوءاستفاده عوامل منحرف قرار گرفته و به زیان مردم باشد، خودداری کنند تا ان‌شاءالله مسئولین به جای تمرکز بر داخل استان، توان خود را بر حل موضوع در مرکز متمرکز کنند.

وی گفت: اساساً دولت مخالف کولبری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم کردستان به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند نه کولبر. مطمئناً این مژده را خواهیم داد که طرح‌های دولت به نفع مردم خواهد بود، اما اجرا و روند قانونی آن نیازمند زمان و صبر و همکاری مردم است و با شکیبایی مردم، منافع و ثمره‌ی آن را خواهند دید.

استاندار کردستان گفت: آماده شنیدن طرح‌های پیشنهادی و قابل اجرا و عملی از سوی مردم عزیز و کسبه مرزی و نمایندگان آنان برای انعکاس آن به مسئولین هستیم و امیدواریم به زودی ضمن رفع مسائل ایجاد شده، خبر‌های خوشی را در این زمینه به اطلاع مردم فهیم شهرستان‌های مرزی استان برسانیم

انتهای پیام/م

با انسداد مرزها و تعطیلی معیشت مردم و کولبری مخالفیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟