Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی سخنران و کارشناس مسائل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص مقام و جایگاه حضرت قمربنی هاشم (ع) گفت: حضرت ابوالفضائل، یکی از القابشان باب الحوائج علی الله است. یعنی یک راهی برای رسیدن به حاجت ها. دلیل نامگذاری حضرت به باب الحوائج، به سبب متوسل شدن مردم با مذاهب و آداب مختلف است  که این حضرت را از ادوار گذشته تا امروز به «باب الحوائج علی الله» معروف و مشهور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به مقام والای حضرت قمربنی هاشم (ع) در قیاس با سه برادر دیگرشان بیان کرد: از نظر شهادت سه فرزند دیگر حضرت ام البنین (س) هم شهید شدند و همه شهدای کربلا از جایگاه و منقبت والایی برخوردار هستند، اما حضرت عباس (ع) به دلیل آن درخشش، نقش آفرینی که در کاروان کربلا  داشتند و نزدیکی ایشان نسبت به امام حسین (ع)، شعاع نور و درخششان مابقی افراد را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این سخنران و کارشناس دینی با اشاره به جنگ آوری حضرت عباس (ع) در کنار امیرالمومنین (ع) افزود: جان نثاری و فداکاری یکی از سیره و روش عملی امیرالمومنین (ع) بود که از محبت بسیار ایشان نسبت به پیامبر و فرزندان رسول الله (ص) نشأت می گیرد. در جنگ صفین محمد حنفیه که یکی دیگر از فرزندان امام علی (ع) بود  به میدان فرستاده شد، ولی امام (ع) از رفتن حضرت حسن مجتبی (ع) و اباعبدالحسین (ع) جلوگیری کردند. پس از جنگ محمد حنفیه زخمی شد و به پدر بزرگوارشان گفت: «پدر، مگر من فرزند شما نیستم؟ چرا دو برادر دیگرم را نزد خودت نگه داشتید و من را به جلو می فرستید؟» امیرالمومنین (ع) او را بغل کرد و بوسید، فرمودند: «محمد تو فرزند من هستی، و حسن و حسین فرزندان رسول الله (ص) هستند. من و تو باید جانمان را فدای رسول الله و فرزندان او کنیم.» امیرالمومنین (ع) در تمام  23 سال رسالت پیامبرخدا (ص)، جا نثار ایشان بودند. و حضرت عباس (ع) نیز همین اخلاق پدر را به ارث برد. همانطور که امیرالمومنین (ع) جان نثار فرزندان رسول الله (ص) بودند، همین حالت را هم به حضرت ام البنین (س) منتقل کردند، لذا می بینیم که وقتی خبر شهادت حضرت قمربنی هاشم(ع) را بشیر به ام البنین (س) می دهد، حضرت می فرمایند:«از حسینم چه خبر داری؟» و در جایی دیگر می گویند: «تمام اولاد من و تمام کسانی که زیر این آسمان هستند فدای حسین فاطمه (س)» یعنی درست همان تفکر آقا امیرالمومنین (ع) در حضرت ام البنین (س) هم وجود دارد.

حجت الاسلام میرشفیعی در پایان اظهار کرد: بهترین مدال افتخاری که نصیب آقا حضرت عباس شده است، این بود که با داشتند چنین سن و شرایطی که خودشان ابوالفضائل محسوب می شدند، بهترین ویژگی ایشان این بودکه مطیع امام زمانشان بودند. تمام چشمشان به دست و زبان امامشان بود که امام حسین (ع) بفرمایند و او مطیع فرمان باشد. درواقع اینکه آدم بتواند مطیع امام زمانش باشد، انسان را به حد کمال می رساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف قرآن مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

به گزارش "ورزش سه"، محمد اهل شاخه، بازیکن استقلال ملاثانی در مورد شرایط تیم‌شان گفت: شرایط تیم واقعا خوب و ایده آل نیست چه از نظر مالی و چه از نظر زیرساخت و سخت افزاری ولی این مهم باعث نمیشود که ما تلاشمان را نکنیم، با تمام قوا به مصاف سپاهان میرویم که تیم نتیجه بگیرد و امیدوارم مسئولین هم بتوانند کمک بکنند و شرایط را سامان ببخشند، همان‌طور که همگان می‌بینند تیم ما کاملا بومی است و هیچ تیمی در ایران یا کشور نداریم که تمامی بازیکنان آن متعلق به آن شهر باشد و این مسئله باید برای آن استان‌مهم باشد و نگاه ویژه تری به ما داشته باشند. مبالغ قراردادی ما بسیار ناچیز است و بازیکنانی که امسال در این تیم هستیم فقط به خاطر آینده خودمان است و قانون کم شدن سهمیه تیم ها به خیلی بازیکنان ضرر زد اما با تلاش و تمرینات منظم به فکر بازگشت به سطح اول هستم.

او در مورد شرایط خودش گفت: شرایط خودم هم بعد از اینکه مصدومیت طولانی داشتم خدا را شکر این فصل بعد از بازی کردن در تیم ملاثانی به شرایط خوبی رسیدم و در ۲۰ بازی به میدان رفتم انشالله که فصل را با همین عملکرد بتوانم تمام کنم و فصل بعد اتفاق‌های خوبی رخ دهد. همان‌طور که در نیم فصل چندین پیشنهاد داشتم ولی نتوانستم جدا شوم و باشگاه رضایت نامه من را صادر نکرد و در این بازی های باقی مانده با تمام انرژی به میدان میروم.

او راجع به بازی مقابل سپاهان گفت: بازی حساسی مقابل سپاهان داریم، سپاهان تیم بزرگی است و ما به این مسئله واقف هستیم، بازیکنان ملی پوش دارد ولی تیم ما هم بازیکنان بزرگی دارد که در تیم های مطرح ایران بازی کردند حتی سابقه قهرمانی با تیم های دیگر در سال های گذشته را داشتند. خود من در تیم های فولادخوزستان، تراکتور تبریز، ماشین سازی، نفت ابادان را داشتم و انگیزه لازم را داریم تمام تلاشمان را میکنیم که انشالله روز جمعه در ورزشگاه فولاد آرنا بتوانیم اول بازی قابل قبول و زیبایی انجام بدهیم و بتوانیم پیروز بازی هم باشیم و این شادی را به مردم خوزستان هدیه دهیم که این مسئله بستگی به حمایت هواداران از ما دارد، از هواداران درخواست داریم که فرزندان شهر خود را تنها نگذارند و یار دوازدهم ما در ورزشگاه فولاد آرنا مقابل سپاهان باشند تا بتوانیم پس از پایان بازی شادی را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.

دیگر خبرها

  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)