Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:26:42 GMT

هوای شهرستانهای سرپل ذهاب و پاوه بحرانی است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۶۶۵۶

هوای شهرستانهای سرپل ذهاب و پاوه بحرانی است

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که هوای شهرستان های سرپل ذهاب و پاوه به علت گرد و غبار شدید روز شنبه در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

ثریا قربانی در گفت گو با ایرنا، اظهار داشت: میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار بیشتر به ترتیب وارد وضعیت های هشدار، اضطرار و بحران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از شب گذشته تاکنون به صورت میانگین میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب به 920 میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشان دهنده وضعیت بحرانی و خطرناک است.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه افزود: این میزان در پاوه 534 میکروگرم بر متر مکعب است که وضعیت هوای این شهرستان را نیز در وضعیت بحرانی قرار داده است.
به گفته قربانی، میزان غلظت گرد و غبار در شهر کرمانشاه هم 420 میکروگرم بر متر مکعب هوا است که وضعیت هوای مرکز استان را در حالت اضطرار قرار داده است.
وی با بیان اینکه وضعیت هوای کنگاور نیز در حالت هشدار قرار دارد، گفت: میزان غلظت گرد و غبار در این شهرستان 361 میکروگرم بر متر مکعب هوا برآورد می شود.
ستادهای مدیریت بحران شهرستان های جوانرود، قصرشیرین و سرپل ذهاب صبح امروز کلیه مدارس شیفت این شهرستان ها را به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام کردند.
هوای شهر کرمانشاه در سال گذشته 13 روز از حد استاندارد خارج شده است که 10 روز آن وضعیت در حالت هشدار و سه روز هم در حالت بحران بوده است.
7445/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هوا آلودگي استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس