Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات از امکان رصد کامل شبکه تولید و واردات محصولات دخانی از آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

علی‌اصغر رمزی  اظهار کرد: براساس سامانه‌ای بر خط از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تمامی شبکه تولید و واردات محصولات دخانی قابل رصد و رهگیری است. مساله‌ای که براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که سه مرحله از بهره‌برداری سامانه جامع تجارت به سرانجام رسیده و دو مرحله از آن به منظور بهره‌برداری کامل باقی مانده است، اظهار کرد: ثبت سفارش و واردات تنها از طریق سامانه با شناسه کالا، ثبت تولید توسط تولید کنندگان سیگار و نقل و انتقال از تولید کننده به توزیع کننده کشوری سه مرحله‌ای است که تاکنون در ارتباط با این سامانه به مرحله اجرا در آمده و تنها دو مرحله مربوط به ورود توزیع کنندگان استانی و ورود خرده فروشان در راستای بهره‌برداری کامل این سامانه باقی مانده است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات در بخش دیگری از این گفت‌وگو به قانون جامع مبارزه با دخانیات مصوب سال ۱۳۸۵ اشاره کرد و گفت: براساس این قانون فروش سیگار به صورت نخی  به افراد دارای کمتر از ۱۸ سال ممنوع است اما متاسفانه این قانون در مقاطع زمانی مختلف با روندهای گوناگونی اجرایی و همین مساله موجب شده تا سیاست واحد و پیگیرانه‌ای در این رابطه وجود نداشته باشد.

رمزی ادامه داد: براین اساس فروش سیگار به صورت نخی و نیز فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است، چراکه موجب اشاعه مصرف سیگار به ویژه در قشر نوجوان و جوان می‌شود.

وی با بیان این‌که بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز بازرسان سه اتحادیه (اتحادیه خواربارفروشان، سوپرمارکت‌داران و سقط فروشان) مکلف هستند بر فروش سیگار نظارت کنند، گفت: در صورت مشاهده فروش سیگار به صورت نخی و یا به افراد کمتر از ۱۸ سال این موضوع به عنوان قاچاق تلقی شده و براساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات همچنین با اشاره مجدد به قانون جامع مبارزه با قاچاق دخانیات گفت: در این قانون اشاره شده است که عرضه‌کنندگان سیگار باید مجوزهای لازم را داشته باشند متاسفانه در ارتباط با این موضوع نیز تا سال ۱۳۹۳ به صورت جدی ورود نشد، اما از سه سال قبل تاکنون و با انجام جلسات مختلف ضوابط خرده‌فروشی محصولات دخانی تدوین و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا به امروز ۳۵ واحد خرده‌فروشی مجوز فروش محصولات دخانی را در سراسر کشور را اخذ کردند و از طریق سه اتحادیه خواربارفروشان، سوپرمارکت‌داران و سقط ‌فروشان اقدام به دریافت مجوزهای لازم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، قانون جامع مبارزه با دخانیات در سال ۱۳۸۵ به تصویب رسید و دو موضوع فروش سیگار به صورت نخی و فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال در آن به عنوان ممنوعیت فروش اشاره شد مساله‌ای که تاکنون به صورت جدی توسط مراجع نظارتی نسبت به آن اقدام نشده و طبق گفته رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات در سال ۱۳۹۷ با این دو موضوع به صورت جدی برخورد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط خرده فروشان براساس قوانین اعمال رای خواهد شد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!

به گزارش "ورزش سه"، سر جیم رتکلیف با قدرت وارد منچستریونایتد شده و قصد دارد باشگاه را بعد از بیش از یک دهه دوباره مدعی قهرمانی لیگ برتر کند.

در هفته‌های اخیر مالک فعلی، چهره‌های جدیدی را در سطح مدیریت ورزشی (از جمله عمر برادا) معرفی کرده که به او کمک می‌کنند تا یک انقلاب کامل در تیم ایجاد کند و همانطور که تلگراف توضیح می‌دهد، کل تیم به غیر از سه نفر قابل انتقال به تیم‌های دیگر هستند.

قوانین فرپلی مالی پیش از این یونایتد را مجبور به فروش یا انتقال قرضی برخی از بازیکنان خود کرده و عدم ورود به لیگ قهرمانان همچنان حکایت از یک مشکل بزرگتر دارد. در هر صورت حضور نداشتن در لیگ قهرمانان باعث خواهد شد یونایتد مقصد جذابی برای ستاره‌ها نباشد.

 این باشگاه آنقدر در سیاست فروش خود جدی است که مارکوس رشفورد و برونو فرناندز را که از ستاره‌های باشگاه محسوب می‌شوند را نیز ممکن است در لیست فروش قرار دهد. مخصوصا اولی چون به عنوان یک بازیکن جوان محصول آکادمی، 100 درصد سود به طور کامل به فرپلی مالی تعلق می‌گیرد و آنها می‌دانند که می‌توانند مبلغ خوبی را برای مهاجمی که در این فصل کمتر از حد انتظار عمل کرده دریافت کنند. گفته می‌شود رشفورد مورد توجه پی اس جی قرار دارد.

تلگراف نوشته است که در یونایتد فقط کوبی ماینو، آلخاندرو گارناچو و راسموس هویلوند غیر قابل فروش هستند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد