Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:04:28 GMT

بازار طلا به دلیل بالا بودن قیمت ها کساد است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۷۱۱۷

بازار طلا به دلیل بالا بودن قیمت ها کساد است

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با وجود آنکه قیمت طلا در بازار در سطح بالایی قرار دارد اما خرید و فروش در سطح پایینی انجام می شود و مصنوعات طلا دچار رکود است.

«آیت محمدولی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: صنعت طلا حال و روز خوبی ندارد؛ بالا بودن قیمت تمام شده مصنوعات طلا قدرت تصمیم گیری از مردم را سلب کرده و به همین دلیل ترجیح می دهند برای حفظ اندوخته های خود بیشتر سکه بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در گذشته مردم با خرید زیورآلات طلا بخشی از دارایی های خود را پس انداز می کردند اما اکنون در کنار قیمت بالای طلای خام و هزینه اجرت، باید 9 درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده بپردازند که قیمت تمام شده را بالا می برد.
وی با اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظر دولت کاهش نرخ مالیاتی بخش طلا از 9 درصد فعلی به سه درصد است اما فعالان این صنعت بر این باورند که چون طلا سرمایه محسوب می شود، باید مالیات بر ارزش افزوده این بخش از اجرت کار که ارزش افزوده ایجاد می کند، اخذ شود.
محمدولی تاکید کرد: اگر به جای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از طلا، از اجرت آن مالیات اخذ شود، نیازی به کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در این بخش نیستیم و می توان همان نرخ 9 درصدی را همانند دیگر بخش های اقتصادی اعمال کرد.
به گزارش ایرنا، قیمت هر گرم طلای خام 18 عیار در بازار ایران حدود 170 هزار تومان قیمت دارد که با محاسبه اجرت ساخت، سود متعلقه و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، قیمت تمام شده هر گرم مصنوعات طلا را به حدود 200 هزار تومان می رساند.
لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که دولت پیشنهاد کرده نرخ مالیات بر ارزش افزوده در این بخش به یک سوم رقم فعلی کاهش یابد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025**6075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نرخ طلا بازار آزاد ماليات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی

حجت اله صالحی در جلسه با معاونین اداره‌کل مالیانی استان از تمدید ارائه اظهارنامه ارزش افزوده و بخشودگی صد درصد آن خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای مقررات ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال ۱۴۰۲ یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.
مدیرکل امور مالیاتی لرستان بیان داشت: به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنان در اولین دوره اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بنا به اختیار حاصل از ماده (۱۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم، و بخشنامه صادره در خصوص مؤدیانی که تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح و یا تکمیل (ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آنها در سامانه مؤدیان صادر نشده است) و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند امکان برخورداری صد درصدی از بخشودگی جریمه تأخیر موضوع ماده (۳۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ را تا زمان فوق و همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده (۳۶) قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) برای موارد مذکور فراهم نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده